Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 vragen in 1 topic...Hopelijk is dat niet erg!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Chi Sin X schreef:
Rob schreef: Om het nog wat moeilijker te maken, je betaald niet over alle artikelen tax.
Over de eerste levens behoefte wordt geen tax gerekend, bijvoorbeeld voor gewoon brood maar voor luxebroodjes geld weer wel een tax.
Dat is in Belgie ook... Daar heb je 5 verschillende btw tarieven (21, 12, 6, 1 en 0%)
Maar het is toch niet dat het btw tarief elke 3 weken veranderd in een bepaalde county? Want dan zou ik me er iets bij kunnen voorstellen.
Ik weet niet hoe het in Belgïe werkt maar in Nederland worden de prijzen vaak in het centrale magazijn al op de producten gezet en niet in de winkels, dit kan natuurlijk alleen als de prijs overal hetzelfde is (wat in de USA duidelijk niet is) als er een reclame is worden de producten niet opnieuw geprijst maar gaan er een code in de kassa, zo kan men weer een heleboel (personeels)kosten uitsparen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Chi Sin X schreef:
Petra/VS schreef:Het verschilt niet alleen per staat, maar soms ook per county of stad. Het is echt onbegonnen werk voor winkeliers om voor ieder individueel produkt in iedere winkel de tax van te voren uit te rekenen. De kassa's programmeren is eenvoudiger en goedkoper.
Die snap ik eigenlijk niet?
Als ze er een prijs opplakken, is het toch absoluut geen moeite om bij het printen vd prijs al gelijk 6% btw bij te rekenen? Overal ter wereld kunnen ze het, dan moet het IT land bij uitstek dat toch ook aankunnen?
Tja, en toch is het zo makkelijker en goedkoper. Landelijk zet bijvoorbeeld Wal-Mart een prijs voor een artikel. Om onze plaatselijke taxes te noemen, in Virginia betalen we 5% op alle goederen, behalve medicijnen en nog wat essentiele behoeften. In verschillende steden komt daar een aantal procenten bij. Het is dan veel makkelijker en goedkoper om gewoon landelijk stickertjes van $2,99 te printen, dan ze per winkel te printen. Ik neem aan, dat de gedachte zo gaat. Bovendien veranderen de belastingpercentages nogal eens. Zo hadden we laatst in Virginia een compleet belastingvrij weekend. Enfin, ik ben geen winkelier en zou ook liever de tax op het stickertje inbegrepen zien, maar ik snap wel, waarom dat minder productief is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

In de meeste winkels waar ik nu naartoe ga, is elk product niet meer appart gelabeld, maar hangt er gewoon voor het product een plaatje met hoeveel het kost. En als dat verdwenen is, dan kan je het meestal wel opzoeken met scanners die overal hangen. Ik dacht dat er in het algemeen niet meer zoveel gebeurde (appart labelen), ik zal er is op letten.

Ik dacht eigenlijk dat het gewoon 1 of andere wet was of zo. Alhoewel dat hier de prijzen waarschijnlijk ook allemaal excl btw zouden staan als het niet verplicht zou zijn door de staat (lijkt goedkoper).

Maar een belastingvrij weekend moesten ze hier ook uitvinden ;-).
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Of je kan gewoon naar Oregon op vakantie gaan of verhuizen want wij kennen geen sales tax. ;-) Bij ons is elke dag belastingvrij shoppen ;-)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Tink schreef:Of je kan gewoon naar Oregon op vakantie gaan of verhuizen want wij kennen geen sales tax. ;-) Bij ons is elke dag belastingvrij shoppen ;-)
Ja, en je hoeft je auto niet uit om te tanken, yeehaa Oregon rules ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer