Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

problemen met Camper Cruise America in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

yarrah schreef:

Het maakt voor ons nl. geen verschil of de klant CA of een andere maatschappij boeken, wij worden er niet beter op om CA te boeken en krijgen hier zelfs/zeker niet meer provisie op! En wat heeft een reisburo er aan om achteraf een klacht te krijgen????
Dan mag jij me vertellen waarom krijg ik steeds de naam CA te horen krijg als ik een offerte wil hebben. Ik moet de reisburo's duidelijk aangeven dat ik geen CA wil hebben en in 1 geval zelfs moeten uitleggen. Misschien werkt de reisburo waar je werkt niet zo, maar er zijn een aantal die wel zo werken.
Zoals ik al aangaf, ik spreek alleen voor mezelf.... Ik kan je niet vertellen waarom anderen steeds met CA aankomen. Ik denk dat het ook een stukje ervaring moet zijn. Ik heb ( bv hier op het forum)en in het verleden wel eens op/aanmerkingen gehad over CA, dus dan wordt je daar vanzelf voorzichtig mee. Maar ik kan me voostellen als je er helemaal niet bekend mee bent,dat je ook CA aanbiedt.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

monster schreef:Zoals ik al aangaf, ik spreek alleen voor mezelf.... Ik kan je niet vertellen waarom anderen steeds met CA aankomen. Ik denk dat het ook een stukje ervaring moet zijn. Ik heb ( bv hier op het forum)en in het verleden wel eens op/aanmerkingen gehad over CA, dus dan wordt je daar vanzelf voorzichtig mee. Maar ik kan me voostellen als je er helemaal niet bekend mee bent,dat je ook CA aanbiedt.
Dan ben ik nog wel ergens nieuwsgierig naar: Doe je ook wat met de info over Amerika, die je middels dit forum opdoet, op je werk? Je zult hier misschien meer lezen over ervaringen en tegenvallers dan van klanten van het reisbureau waar je werkt. De info van dit forum moet je vast van pas komen op je werk. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Ja hoor, ik gebruik zeker tips van dit forum. Ik ben nu zelf 3x in de USA geweest, dus je kunt wel nagaan , ondanks dat ik op een reisburo werk, dat ik niet alles zelf weet. Mensen verwachten dat soms wel van je, maar dat is gewoonweg niet haalbaar.
Ik lees dus ook veel onderwerpen op het forum mee, waarover ik zelf geen kennis heb.
En zeker dit soort dingen, als CA, het is hier natuurlijk ook al wat vaker voorbij gekomen, dat zij niet een van de beste zijn, dus dat gebruik ik zeker in mijn gesprekken!
Maar nogmaals , de klant kiest natuurlijk uiteindelijk zelf, ik kan niet bij een ander in de portemonnee kijken. Dus ik kan wel zeggen en vinden dat die camper of auto of hotel ed die extra euro's waard zijn.....
Maar goed advies is uiteraard erg belangrijk.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

camper

Bericht door f.lammertsma »

ik kreeg een offerte van de heer doets was 2000 euro duurder voor mijn gezin van 4 .vind dat nog al wat moet het toch in mijn eentje verdienen
dan kies je al gauw voor c a maar is me in 2001 zeer goed bevallen grtjes fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Re: camper

Bericht door nieuwenoord »

f.lammertsma schreef:ik kreeg een offerte van de heer doets was 2000 euro duurder voor mijn gezin van 4 .vind dat nog al wat moet het toch in mijn eentje verdienen
dan kies je al gauw voor c a maar is me in 2001 zeer goed bevallen grtjes fer
Even duidelijk? Wat was duurder? De heer Doets heeft geen campers. Hij verhuurt campers van Road Bear, El Monte, Moturis en Cruise America (en nog wat Canadese bedrijven).

Dus waar zat het verschil tussen? Tussen Jan Doets en een ander reisbureau of tussen Cruise America en een andere camperverhuurder?

Als je trouwens goed terug leest in dit topic waren er een aantal jaren geleden weinig klachten over Cruise America en nu steeds meer. Wat dat betreft is 2001 ook al weer een hele tijd terug natuurlijk.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

camper

de complete reis was 2000 euro duurder bij doets en die boekte bij road bear en bij travel home was het dus 2000 euro goed koper en die boek bij c a grtjes fer
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ook Jan Doets doet Cruise America en Travelhome doet ook Road Bear. Is een beetje appels met peren vergelijken dus.

Als je bij beide offertes vraagt voor zowel Cruise als Road Bear, kan je echt vergelijken vind ik.

En dan nog: zit het verschil in de vluchten, hotels, camper?

Ik heb vandaag een rekening gekregen voor puur de camperhuur bij Tioga. Nog geen 2700 euro voor 28 huurdagen (23 mei/23 juni) voor een A-klasse (grootste/duurste camper) bij Road Bear. Lijkt me sterk dat dat bij een ander 2000 euro goedkoper kan ... Hier zitten de mijlen (3000), verzekering, inventaris, kortom, alles in.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

op de offerte van travelhome staan de prijzen gesplits en alleen de camper koste bij hun 1927 euro voor 21 dagen dus dat is zeer gunstig wand als ik kijk bij de andere aanbieders ligt dit ronde 2700 alleen voor de camper grtjes fer
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

hierbij zat ook alles bij klm vrij beddegoed pannen noem maar op
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, wij betalen die 2700 euro dus voor vier weken voor een hele grote A-klasse. Ik heb een offerte liggen voor 3 weken van nog geen 2000 euro, ook voor een A-klasse, maar dan van Moturis via Arvy. Ik denk dus dat het een stuk goedkoper kan, alleen het hoogseizoen maakt het overal duur.

En ja, Jan Doets splitst niet uit, daarom baal ik ook van hun offertes.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ik ben aan schoolvakantie gebonden en bij arvy heb ik van deze week ook offertes gehad zijn alle campers c25 tussen de 2800 en 3200 euro grtjes fer
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Maar dan ligt het verschil dus tussen de reisbureau's hier en niet tussen de campermaatschappijen daar??

Het gaat mij niet om het verschil tussen Jan Doets, Arvy, Tioga, Travelhome of welk Nederlands reisbureau ook.

Het gaat mij om het verschil tussen een camper van Road Bear, El Monte, Moturis of Cruise America bij hetzélfde Nederlandse reisbureau. Pas dan kan je camperprijzen eerlijk naast elkaar leggen.

Ik zou dan dus weleens voor dezelfde periode van Travelhome bijvoorbeeld alle prijzen willen zien voor een C25 van allevier de camperverhuurders. Dan vergelijk je echt.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vergelijk ook eens de mijlenpakketen bij Cruise of de afkoopsom bij andere maatschappijen.
Iedereen maakt een route en weet ongeveer hoeveel mijl hij denkt te rijden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, bij Cruise worden vaak mijlen afgekocht? Zit dit bedrag ook in de camperhuur van 1927 euro?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, dan een voorbeeld, vandaag ontvangen:

Camperverhuurder: Road Bear RV
Campertype: familie-camper 30-32ft
Ophalen in San Francisco 23 mei 2008
Inleveren in Denver 20 juni 2007
Aantal dagen: 28

Huurprijs: 2044

De kale huurprijs dus voor 28 dagen!! Maar ... kaal .... wat volgt?
Mijlen (3500): 903
Camper- + pers. inventaris (2x52): 104
Preparation fee: 160
Totaal: EURO 3211
(incl. basis + VIP-verzekering, transfers, tax)

Oeps, da's andere koek .. maar dan ...

One-Way kosten: $300 (ter plaatse te betalen)
Tja, dat krijg je als je van San Francisco naar Denver wilt.

Uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering (SLI): 9 dollar p/d.
Dit is vrijwillig, hoeft niet, beperkt je eigen risico

Aanbieding 2008:
Er is op het ogenblik een vroegboekaanbieding waardoor je 20% korting op de dagprijs krijgt. Bovendien krijg je 2 inventarissen gratis. Dit scheelt je 512.80 euro, waardoor het totaal op 2698.20 euro komt. Voorwaarde is dat de camper voor 15 dec 2007 geboekt en betaald wordt.

En dat laatste stuk is dus interessant!

En dus zeggen kale prijzen me niks ... ik wil een totaalplaatje, precies gespecificeerd!

Daar heb je dus een maand lang deze voor:

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Kon het niet laten horen:

de 30 ft van Cruise America (mag ook de 28 zijn, weet ik niet zeker ...) en de 30-32 van Road Bear, samen op stap:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 25 jul 2007, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

nieuwenoord schreef:...2698.20 euro ....Daar heb je dus een maand lang deze voor:

Afbeelding
Zonder die kerel in de oranje broek, want als je die mee wil kom je weer in de toeslagen.... :P

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Lieverd, da's mijn eigen kerel, zonder hem ga ik niet :P

Waarom dacht jij dat wij zo'n grote camper nodig hadden?? :hilarious:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

:mrgreen:
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

nieuwenoord schreef:Kon het niet laten horen:

de 30 ft van Cruise America (mag ook de 28 zijn, weet ik niet zeker ...) en de 30-32 van Road Bear, samen op stap:

Afbeelding
Even :offtopic:

Mag je zo'n joekel rijden met een simpel B-rijbewijs?
Albert is beroepschauffeur geweest, tenminste dat begreep ik ergens. Dus die zal het hele alfabet wel hebben... maar mijn betere wederhelft komt niet verder als A en B. (nee, niet zijn zwemdiploma).
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer