Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

boemboes meenemen de States in?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door anpetu_waste »

hahahahaha t zal je misschien niet verbazen, maar ik heb een t-shirt met die tekst van 'adoeh! indo deze!''.... best wel een cool t'shirt , hoor!....zwart met zilveren letters.... (kun je ook online bestellen bij de site 'tempo doelloos' die heeft meer van die coole teksten!)

ja, wb die trassie....idd..heel goed luchtdicht verpakken :wink: ze kunnen misschien ook denken bij customs dat het wiet is??? in dat geval misschien het risico maar niet nemen...hoe leg je uit wat trassi is in het engels.....hihihi.....en de geur alleen al....!

t accentje nadoen lukt me aardig....mijn collega's liggen dan helemaal in een deuk....mijn ouders praten niet zo...maar wel tantes en natuurlijk Wieteke van Dort als tante Lien....

ach...en sterft het indo ras uit???ik weet dat er ook veel indo's in amerika wonen...vooral in California en Florida...de 'warme, subtropische' staten....ik geloof zelfs dat ze amerindo's genoemd worden....

ik heb familie in California wonen....neven en nichten van mijn ouders...misschien moet ik die maar eens gaan bezoeken...een keer na of tijdens mijn vakantie in Wyoming.....hmmmm....nog meer redenen om voorlopig die kant steeds op te willen...hihihihi.....en in california heb je tenminste 'toko's in overvloed :lol:
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Even toelichten wat ik met uitsterven bedoel:
De Indo is een echt 'mengelmoesje' (niet denigrerend bedoeld natuurlijk, ben zelf ook Indo), met zowel Indonesische, Hollandse en vaak ook andere roots, omdat het voormalig Indie een kolonie was.
Aan de Indo kan je zien dat hij/zij verschillende roots hebben als je ons uiterlijk gaat vergelijken met een Indonesier. Wij hebben dan ook veel westerse trekken in ons uiterlijk.
De meeste Indo's zijn na de Merdekka vertrokken uit Indonesie en hun kinderen (mijn generatie) krijgen meestal een Westerse partner. Bijvoorbeeld in mijn familie: er zijn echt heel weinig familieleden die met een andere Indo trouwen/samenwonen. En de generaties die weer daaruit vloeien krijgen steeds minder mee van de typische Indische cultuur, ook wat het uiterlijk betreft.
En dat bedoel ik met uitsterven.
Nou, wat een tekst, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :)
anpetu_waste
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door anpetu_waste »

ja, ik begrijp wel wat je bedoelt....idd...indo is de afkorting van indo-europeaan, dus per definitie een 'gemengdbloedige' .....mijn kinderen (hollandse vader, indische moeder)....voelen zich niet indo...maar zijn zich wel bewust v/d indische cultuur....vanwege familieband enzo....en ook is hun uiterlijk niet 'blank'.....maar of zij later iets v/d indische cultuur door zullen geven aan hun kinderen??? a/d andere kant, zijn ook 'hollanders' niet meer zo 'hollands' als 50 jaar geleden....ik denk wel dat er steeds meer 'gemengde' relaties ontstaan.....

maar je ziet....indo's vinden elkaar altijd...zoals op dit AA-forum :wink:
ben blij met alle reacties op mijn vraag betreffende de boemboes. ben ook blij met alle tips betreffende 'toko's' i/d States, die van Denver ga ik opschrijven...want pas als je 'daar ' bent ga je missen wat je hier zo vanzelfsprekend vindt....(nooit gedacht dat ik emping en rempejek , maar zelfs zoiets gewoons als kroepoek en sambal zo zou missen) :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer