KLM gaat weer geld terug geven
Ze willen nu ook met een plan komen om de vouchers interessanter te maken (werd tijd) !
Dit gaat natuurlijk een 2e golf aan vragen veroorzaken bij alle reisbureau's, vliegmaatschappijen en ticketsites zoals Vliegwinkel,Budgetair,Tix, etc etc.Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht om bij annulering geld terug te betalen als gedupeerde passagiers dat willen. "Juist in deze tijd is het belangrijk consumentenrechten te behouden", liet de verantwoordelijke Eurocommissaris dinsdag weten. De Commissie overweegt procedures te starten tegen landen die luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties toestaan om klanten alleen met vouchers te compenseren.
Het ging mij met name om het laatste punt wat hij maakt. Abonnementen worden juist massaal opgezegd. Fox en Ziggo zijn al tienduizende abonnees kwijtgeraakt. Sportclubs waar de contributie is stopgezet en ga zo maar door.Coyote schreef: ↑14 mei 2020, 10:25En toch heeft Rutte daar wel een punt. De ruimte was/is er blijkbaar om op vakantie te gaan. Het feit dat je bijv. niet je geld maar een voucher terugkrijgt betekent niet meteen dat jij een boterham minder eet. Je ticket had je immers al betaald? Het geld was je al kwijt.
Redelijk kortzichtig.Coyote schreef: ↑14 mei 2020, 10:25En toch heeft Rutte daar wel een punt. De ruimte was/is er blijkbaar om op vakantie te gaan. Het feit dat je bijv. niet je geld maar een voucher terugkrijgt betekent niet meteen dat jij een boterham minder eet. Je ticket had je immers al betaald? Het geld was je al kwijt.
Met wel als kanttekening dat er mensen zullen zijn die minder inkomsten hebben door de crisis en dat geld nu hard kunnen gebruiken...Timothy555 schreef: ↑14 mei 2020, 14:34En toch blijf ik er ook bij: wie nu in de problemen zit omdat z’n retourtje niet contant terugbetaald wordt, die heeft een slecht financieel beleid en had in de eerste plaats geen reis moeten boeken.
In sommige gevallen gaat het natuurlijk niet om een paar maanden overbruggen. Ik heb op dit moment ongeveer 15% van mijn normale inkomsten. Dat is voor ons niet zo'n probleem omdat we het prima redden met één inkomen maar dat is natuurlijk niet voor iedereen zo. Dan heb je misschien niet zozeer het geld van het ticket nodig maar zul je misschien de eerste paar jaar niet in staat zijn om een dure reis te maken waarvoor je het voucher kunt gebruiken.Timothy555 schreef: ↑14 mei 2020, 15:32Ja, maar dan nog: als je niet een paar maanden kan overbruggen,
is het dan niet verstandiger niet op reis te gaan?