Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

sanook schreef:Ik denk inderdaad dat VOIP (en al helemaal op je telefoon) voor de gemiddelde lezer te hoog gegrepen is
- Account aanmaken bij een willekeurige NL SIP provider (die ik eerder noemde kost dus alleen eenmalig EUR 2,50, daarna alleen gesprekskosten). Kwestie van formulier invullen met je NAW- en betaalgegevens. Laat het 5 minuten kosten.
- Softphone app downloaden (Zoiper IAX onder Android/Windows, Bria op iPhone, 1 minuut)
- App starten, username/wachtwoord/hostname overtypen uit de bevestiging van stap 1 - ca 2 minuten

Klaar. Je kunt nu gewoon bellen vanaf je net verkregen nederlandse nummer door Zoiper te starten, het nummer te kiezen en op de groene knop te drukken. Overal ter wereld. Het enige dat je nodig hebt is een internet verbinding. Zo hoog gegrepen of complex is dat toch niet?

Eventueel kun je ook de gegevens van je bestaande "vaste lijn" thuis gebruiken, maar dat kan niet in alle gevallen. Providers als KPN en Ziggo bieden eigenlijk alleen een ouderwetse analoge telefoonlijn vanaf het apparaat dat ze bij je in huis plaatsen (denk aan KPN, Ziggo). Dat er aan de achterkant VOIP wordt gebruikt heb je daar niet zo veel aan. Maar heb je een "vaste" lijn bij bijvoorbeeld XS4All dan kun je die wel gewoon gebruiken.
Sassi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sassi »

Net 2 van deze besteld bij Arieli.
http://www.arielimobile.com/smxgb/

Kortingscode: STSF2017 werkt ook nog, en was nog geen 77 euro kwijt via Paypal.
Ik vond het wel een goede deal.
Gast

Bericht door Gast »

ClaireVHaut schreef:Iemand recente info over Sim aanschaffen in Canada ? Gaat voornamelijk om internet . Ik heb een iPhone . We reizen van Calgary naar Vancouver komende zomer.
Arieli heeft Sinds kort deze SIM die dekking geeft in USA en Canada. Voor $60 heb je unlimited data voor 30 dagen. Ik denk niet dat deze als hotspot zal werken (omdat dit de AT&T versie is), maar dat zou je moeten proberen.

https://www.arielimobile.com/attxgb/

Met kortingscode STSF2018 krijg je nog 5% korting, en de kaart wordt gratis naar je opgestuurd. Voor een iPhone heb je de NANO sim nodig!
Gast

Bericht door Gast »

Overigens heeft Arieli een nieuwe optie toegevoegd aan het aanbod waarmee je je telefoon wel als hotspot kunt instellen.

Free USA calls (T-Mobile netwerk) + Free International Calls (200 minuten) + Unlimited Data + Tethering (beperkt tot 8GB) voor maar $58

https://www.arielimobile.com/smtxgb/
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

roelb schreef:
sanook schreef:Ik denk inderdaad dat VOIP (en al helemaal op je telefoon) voor de gemiddelde lezer te hoog gegrepen is
- Account aanmaken bij een willekeurige NL SIP provider (die ik eerder noemde kost dus alleen eenmalig EUR 2,50, daarna alleen gesprekskosten). Kwestie van formulier invullen met je NAW- en betaalgegevens. Laat het 5 minuten kosten.
- Softphone app downloaden (Zoiper IAX onder Android/Windows, Bria op iPhone, 1 minuut)
- App starten, username/wachtwoord/hostname overtypen uit de bevestiging van stap 1 - ca 2 minuten

Klaar. Je kunt nu gewoon bellen vanaf je net verkregen nederlandse nummer door Zoiper te starten, het nummer te kiezen en op de groene knop te drukken. Overal ter wereld. Het enige dat je nodig hebt is een internet verbinding. Zo hoog gegrepen of complex is dat toch niet?

Eventueel kun je ook de gegevens van je bestaande "vaste lijn" thuis gebruiken, maar dat kan niet in alle gevallen. Providers als KPN en Ziggo bieden eigenlijk alleen een ouderwetse analoge telefoonlijn vanaf het apparaat dat ze bij je in huis plaatsen (denk aan KPN, Ziggo). Dat er aan de achterkant VOIP wordt gebruikt heb je daar niet zo veel aan. Maar heb je een "vaste" lijn bij bijvoorbeeld XS4All dan kun je die wel gewoon gebruiken.
Voor mij is het wel duidelijk hoor, maar ik denk niet dat het nogmaals posten van deze info het makkelijker maakt voor de mensen die er niet helemaal thuis in zijn.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik lees helemaal niets meer over de pre loaded data sims van Three. Ik zie dat je die met 12 gb voor GBP 28 nog steeds kunt kopen.
Die had ik eind 2016 aangeschaft voor in de mifi. Werkte prima maar is nu verlopen.
Heb al gekeken voor top up via mobiletopup.co.uk, maar ik zie geen data top up.
Of kan ik beter een nieuwe three simkaart kopen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb ook eens naar Three gekeken. Maar volgens mij moet een nieuwe SIM in de UK geactiveerd worden. Dat leek me wat onpractisch, dus voor komende maand is het toch Arieli geworden.

Feel At Home works automatically when you arrive in a Feel At Home destination. If you’re a Pay As You Go customer, you’ll need to have activated your SIM and made a chargeable event such as making a call, sending a text or getting online, in the UK first.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Gaat dat niet over de sim met belminuten? Ik wil alleen data.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Mijn arielimobile SIM die op 15/2 zou verstuurd zijn ( naar België) is nog altijd niet toegekomen :( . Ga toch eens een mailtje sturen denk ik indien het tegen eind deze week niet toegekomen is.
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

Zou ik inderdaad maar even doen. Ik kreeg ze gisteren binnen en had ze 27 februari besteld.
MarcelGr
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MarcelGr »

Ik heb ook de SIM aangeschaft in het verleden.
Top up kopen kan via http://www.uksims.eu
Werkte bij mij prima.
asv60 schreef:Ik lees helemaal niets meer over de pre loaded data sims van Three. Ik zie dat je die met 12 gb voor GBP 28 nog steeds kunt kopen.
Die had ik eind 2016 aangeschaft voor in de mifi. Werkte prima maar is nu verlopen.
Heb al gekeken voor top up via mobiletopup.co.uk, maar ik zie geen data top up.
Of kan ik beter een nieuwe three simkaart kopen?
Sassi
Amerika-ontdekker

Bericht door Sassi »

arielimobile vindt ik tot nu toe top.
Ik had er eerst 2 besteld van $48,-, maar daar kon ik geen hotspot mee maken, toen op messenger geregeld dat ik die duurdere wilde.
Ze stuurde direct een link waarmee ik kon betalen en het was geregeld.
Na 9 dagen had ik ze binnen, toen ik weer op messenger ging om te vragen of ik de juiste Sims had gehad duurde hun antwoord iets te lang en stuurde deze emoji :roll: , vervolgens kreeg ik excuses voor het wachten met de mededeling dat ze de upgrade terug gingen storten. Ook daar kreeg ik gelijk een bevestiging van.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ter info: AT&T heeft een nieuw plan geintroduceerd, bovenop de bestaande plans.

Tot nu toe had je het $35 plan met onbeperkt bellen/sms'en en1GB data, $45 voor 6GB data (beide met hotspot en 128kbps unlimited data nadat de 1GB of 6GB op is). Daarnaast had je het $65 plan dat unlimited data bevatte, maar geen hotspot gebruik toe liet.

Nu is het uitgebreid met een duurder plan van $85, dat unlimited data heeft maar nu wel inclusief hotspot. De hotspot data wordt wel gelimiteerd tot 6GB.

Alle plans hebben een looptijd van 30 dagen.
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:Ter info: AT&T heeft een nieuw plan geintroduceerd, bovenop de bestaande plans.
Nu is het uitgebreid met een duurder plan van $85, dat unlimited data heeft maar nu wel inclusief hotspot. De hotspot data wordt wel gelimiteerd tot 6GB.
Ook ARIELI heeft dit unlimited data+tethering plan voor slechts $58 (incl 8GB tethering):

https://www.arielimobile.com/smtxgb/

Bovendien kun je met ARIELI ook gratis naar internationale nummers bellen.
Het verschil is dan alleen AT&T versus T-Mobile (de meningen op dit forum over welk netwerk de beste dekking heeft lopen nogal uiteen).
Je moet zelf dus de afweging maken of je voor een meerprijs liever AT&T hebt. Ik (en andere gebruikers hier op het forum) zijn tevreden over ARIELI.
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Die Arieli ziet er inderdaad goed uit, maar voor mij is het eigenlijk altijd beter om mijn abonnement voor een maand bij T-Mobile omhoog te gooien. Kost mij 40 euro meer, maar dan heb ik onbeperkt internet(5GB per dag en onbeperkt gratis met 1GB opwaarderen wanneer het op is) en onbeperkt bellen/smsen.
Overigens moet je bij 4G niet verwachten dat je de snelheden ontvangt die je hier in Nederland hebt, want wij zijn wel één van de snelste landen.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Arieli de 27e februari besteld en gisteren binnen gekomen. Best snel..nu ff wachten tot ie gebruikt mag gaan worden :wink:
Grote Amerika fan
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Vin.cent schreef:5GB per dag
Heb je dan nog tijd om van je vakantie te genieten ? :wink:
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Over het algemeen een stuk sneller dan WiFi in een hotel, dus voor het downloaden van Netflix voor de volgende dag tijdens een lange rit, ideaal! Plus er zitten bij mij meestal nog 1 of 2 andere mensen bij, aangezien hotspot ook geen probleem is!
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik vind het veel leuker om tijdens een (lange) rit te genieten van alles om je heen, Netflix kijken kan ik thuis ook wel. Ok sommige ritjes zijn wat saaier dan de andere maar toch blijft het beter dan naar een serie te gaan zitten kijken, daar krijg ik geen vakantie gevoel van...
Maar als je het toch persé wilt dan is zo'n oplossing inderdaad perfect.
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Soms heb je in een rit van 5 á 6 uur even zin in iets anders :) Alleen maar naar buiten kijken verveelt ook wel eens hoor, haha!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer