Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diemie13
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diemie13 »

Aer Lingus heeft ook net mijn heenvlucht van Brussel - San Francisco op 6 september gecancelled. Ik overweeg om dit te herboeken naar een andere maatschappij. Iemand een idee wat mijn beste gok is? Lufthansa of United?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Persoonlijk zou ik op dit moment kiezen voor een route die ook vandaag ‘gewoon’ wordt gevlogen, zodat de kans klein is dat die vlucht er uit wordt gehaald.

Daarnaast zou ik zo flexibel mogelijk boeken, in de zin van eenvoudig geld terug als je niet wilt of kunt gaan, terwijl de vlucht zelf wél doorgaat. Volgens mij is de enige partij waarbij dat momenteel mogelijk is KLM / Air France. Bij andere aanbieders wordt je volgens mij opgescheept met een voucher als je zelf besluit te annuleren.

Zo heb je de directe ochtendvlucht van Amsterdam naar San Francisco met KLM (KL0605). Die vliegt nu ook al gewoon, en kun je risicoloos boeken (immers gewoon weer annuleerbaar met geld terug).

Mocht er tegen die tijd meer zekerheid zijn en je tegen die tijd een betere aanbieding bij een andere airline vinden, dan kun je altijd nog je KLM-boeking annuleren en er iets anders voor in de plaats nemen.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Inderdaad, afgelopen zondag heb ik mijn KLM vlucht voor 30-7 geannuleerd en binnen een minuut of 10 had ik de vouchers in de mail.
Zondagavond heb het verzoek ingediend om de vouchers uit te betalen en vandaag is het bedrag bijgeschreven op mijn creditcard.
Alles online geregeld :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik dacht even dat we in het Vliegen-naar-Amerika-topic zaten, maar dit is het travel-ban-topic, dus we zijn eigenlijk heel off-topic bezig. :oops:
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Galapogos schreef:
14 jul 2021, 12:35
Laten we dan maar weer een positieve draai geven aan de discussie. Morgen brengt Angela Merkel een bezoek aan het Witte Huis. Hoop doet leven, dus hopelijk staat de travel ban op de agenda om te bespreken.
Deze staat zeker op de agenda...hopen dat biden haar een leuk "afscheidskado" geeft door te melden dat de ban wordt opgeheven ...
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Overleg met de Franse minister van buitenlandse zaken heeft in ieder geval niets opgeleverd.
National Security Advisor Jake Sullivan met today with Foreign Minister Jean-Yves Le Drian of France and reaffirmed the strong bilateral ties between our countries. They welcomed the outcomes of the U.S.-EU Summit and NATO Summit in June and pledged to work together to ensure the Alliance’s adaptation to diverse security threats. They exchanged views on a range of shared foreign policy interests, including China, Russia, Iran, and Lebanon. They also discussed rising instability in the Sahel and their commitment to sustained counterterrorism cooperation.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door T_Erkens »

Voor wat het waard is, ook Duitsland voert de druk op:

https://www.dw.com/en/german-business-l ... a-58248252
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

ALS het al iets uitmaakt, is het goed de Duitsers achter jouw zaak te hebben. Powerhouse in de EU.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Het is erg stil aan de andere kant van de oceaan. En als Europa niet aandringt horen we helemaal niets. Ben bang dat het nog wel een 2 maanden duurt voor er iets van duidelijkheid komt. En dan komt de herfst eraan en lopen de besmettingen nog harder op.

Ik zie het voorlopig en zelfs dit najaar nog niet gebeuren. Erg negatief gebracht maar hier lijkt het wel sterk op.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik durf daar geen uitspraak over te doen. Er wordt van alle kanten druk uitgeoefend maar het sorteert weinig effect.
Gast

Bericht door Gast »

Tja en dat is inderdaad het enige...we speculeren ons suf maar moeten toch afwachten....
ricktachtig
Amerikafan

Bericht door ricktachtig »

Gast

Bericht door Gast »

Eindelijk eens een zinvol artikel :) hopelijk krijgt Merkel een toezegging voor elkaar vandaag! Fingers crossed!
ricktachtig
Amerikafan

Bericht door ricktachtig »

https://www.ft.com/content/a22a4cf5-0db ... 948fe84679

Iets minder positief artikel. Kan nog wel tot eind september duren volgens de chief van Delta.
“We have given them all the science why it’s safe . . . but the White House is still concerned with the overall vaccination rate in the country.”

The Delta variant of Covid-19 has made it difficult to predict when international travel would return at scale, Bastian said. Routes to Asia are likely to take a year to reopen, with South America off-limits for another six to 12 months and the UK and Europe until early autumn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gebaseerd op wat Eerste Minister Trudeau van Canada gisteren zei, denk ik niet dat de US/Canada grens op 22 juli open gaat.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de US/Europa grens ook gesloten blijft.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Delen uit verslag voorafgaande aan het bezoek van Merkel. Van de site van het Witte huis
I expect them to discuss the COVID-19 pandemic, including their shared desire to provide access to vaccines around the world, and to shore up global health security.
Finally, I want to touch briefly on the deliverables that you can expect to see coming out on Thursday: We’re expecting the two leaders to release the Washington Declaration, which will outline their common vision for cooperation to confront policy challenges.

So this document is likely to lay out the broad principles and values that are shaping our relationship and that we believe are going to be guiding principles for the relationship in the months and years ahead as we continue to confront the shared challenges that we both face in terms of our shared commitment to democratic principles, values, and institutions, and human rights; common dedication to upholding the international rules-based order and an open world without spheres of influence; our joint efforts to build strong and equitable market economies that cultivate resilience and demonstrate that democratic leadership delivers for the world; and, of course, the importance of transatlantic cooperation.
The U.S.-EU trade and investment relationship is the largest in the world. As I noted, the U.S. and German relationship is also very significant. And we think that we’re going to be much more effective in terms of harnessing the power of that transatlantic relationship, that bilateral relationship to set the global rules of the road on issues that we care about.
Mooie doelen en uitspraken maar of ze ook consequenties hebben voor opheffen Travel Ban?
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Prima voorstel vanuit de WHO. Lijkt me goed advies aan VS.
15 juli 2021 - 12:22 | Door: onze redactie | Foto: Reismedia

GENÈVE - Luchtvaartorganisatie IATA roept landen op om een nieuwe reisrichtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO te volgen zodat het internationale vliegverkeer op een veilige manier hervat kan worden. Deze richtlijn, die donderdag wordt gepresenteerd, gaat uit van een risicogebaseerde benadering bij het implementeren van coronagerelateerde reisrestricties.

In de richtlijn wordt aanbevolen dat landen een COVID-19 vaccinatie niet verplicht stellen als voorwaarde om een land binnen te komen of te verlaten. Tegelijkertijd moeten test- en quarantaineverplichting worden opgeheven voor reizigers die volledig gevaccineerd zijn, of in de afgelopen zes maanden geïnfecteerd zijn geweest met COVID-19.

Voor niet-gevaccineerden moeten er alternatieven worden geboden zodat ze toch kunnen reizen. De WHO adviseert daarbij de bekende PCR-testen en antigeen-sneltesten. Testen en quarantaines moeten op een risicogebaseerde manier worden geïmplementeerd en de noodzaak ervan moet op regelmatige basis worden herzien.

“Deze op gezond verstand en risicogebaseerde aanbevelingen van de WHO, indien gevolgd door staten, zullen het mogelijk maken om internationale vliegreizen te hervatten terwijl de kans op import van COVID-19 wordt geminimaliseerd”, stelt IATA-topman Willie Walsh.

“Zoals de WHO opmerkt – en zoals de nieuwste Britse testgegevens bewijzen – vormen internationale reizigers geen risicogroep in termen van COVID-19”, gaat Walsh verder. “Van de 1,65 miljoen tests die sinds februari zijn uitgevoerd op aankomende internationale passagiers in het VK, was slechts 1,4 procent positief getest op COVID-19.”\

Het is de vraag in hoeverre landen de WHO-richtlijn zullen volgen; in de praktijk is het alleen een advies en bepalen ze op eigen houtje aan welke eisen reizigers moeten voldoen.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Amerika en de WHO. Volgens mij geen gelukkige combinatie.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@mtl
Volgens mij was 1 van de eerste acties van Biden om weer aan te sluiten bij WHO.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Bij de persconferentie van Merkel en Biden werd net als laatste vraag een vraag over de travelban gesteld:

Biden gaat in de komende dagen een update geven...mogelijks komt er dus een tijdlijn.
Een beetje duidelijkheid is alles wat ik wens :thumbup: Dus laat ons hopen dat het nieuws positief is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer