Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'Government Shutdown' en de national parks
Re: 'Government Shutdown' en de national parks
Allemaal "polletiek" guys.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk eerder dat het 'nog geen akkoord bereikt' zou moeten zijn - ze hebben immers nog 14 uur...
Overigens een leuk artikel op CNN Money, over het gebruik van de Blackberry door overheidspersoneel tijdens een 'shutdown': illegaal of niet?
http://money.cnn.com/2011/04/08/technol ... htm?hpt=C2
Overigens een leuk artikel op CNN Money, over het gebruik van de Blackberry door overheidspersoneel tijdens een 'shutdown': illegaal of niet?
http://money.cnn.com/2011/04/08/technol ... htm?hpt=C2
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad paniek zaaien: er zijn blijkbaar al vier pogingen mislukt de afgelopen 48 uur; van CNN:jerbia schreef:Lees zojuist op Twitter dat er geen akkoord bereikt is:
http://twitter.com/#!/erikmouthaanRTLShutdown Showdown; geen akoord bereikt in DC over begroting en dus... over 14 uur gaat overheid 'dicht'. Obama zegt plannen af, blijft in DC
Dat er nu weer geen akkoord bereikt is wil nog niet per se zeggen dat de overheid over 14 uur dicht gaat, maar enkel dat er nog maar 14 uur over is om een akkoord te bereiken.Washington (CNN) -- With the clock ticking toward a midnight partial government shutdown, negotiators worked into Friday morning on a spending plan for the rest of the current fiscal year after a fourth White House meeting in 48 hours between President Barack Obama and congressional leaders failed to reach agreement.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Behoorlijk spannend voor iedereen die op het punt staat af te reizen.
Wij gaan in juni...ik duim voor iedereen, maar zeker ook voor mezelf...
Wij gaan in juni...ik duim voor iedereen, maar zeker ook voor mezelf...

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De langste sluiting van de regering was in 1995/96, 21 dagen. Het is dus heel onwaarschijnlijk, dat je er in juni nog last van zult hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vandaag nog probleemloos naar Zion NP 

Dat kan wel kloppen, vanavond 24.00 uur plaatselijke tijd is de deadline, dus alles is nu nog open. We gaan duimen dat ze er uit komen en anders.....
hopen dat het kort duurt, liever helemaal niet natuurlijk. Wat een drama anders voor al die toeristen. en minder inkomsten voor de staat....maar voor de medewerkers is het natuurlijk ook een drama.
Truus

Truus
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat er snel een oplossing komt, en ik hoop dat wat op CNN staat niet klopt:
Het zou toch te gek voor woorden zijn dat een puur ideologisch en politiek standpunt, dat niets te maken heeft met budgetten of belastingen, ervoor zou zorgen dat zometeen 800,000 federale overheidswerknemers en hun gezinnen hierdoor worden geraakt. Dit is niet iets wat in deze discussie een rol mag spelen. Belachelijk.(Majority Leader Harry) Reid indicated earlier in the day that abortion is the lone remaining stumbling block for negotiators.
"This all deals with women's health. Everything (else) has been resolved. Everything," Reid said. "It's an ideological battle. It has nothing to do with fiscal integrity in this country."
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Women's heath ? huh wat heeft dat met de bezuinigingen van de staat te maken? Ik ben slechts een 'simpele' Nederlander en zie het verband niet zo. Kan iemand het (misschien gezochte) verband uitleggen?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Het was net ook op RTL4. Wat een gedoe zeg! Ik hoop dat ze eruit komen, maar ja...........zolang hebben ze niet meer en ze hebben best al behoorlijk wat tijd verspilt.
Het begint nu echt spannend te worden; iedereen hier op de afdeling probeert nog de laatste dingetjes afgerond te krijgen voor de eventuele shutdown. Ik krijg net ook een mailtje van de grote baas, met mijn furlough-status: bij een shutdown ben ik niet uitgezonderd van verlof en hoef ik maandag niet te komen...
- goldenhills
- Amerika-expert
Van de CBS site:Isis schreef:Women's heath ? huh wat heeft dat met de bezuinigingen van de staat te maken? Ik ben slechts een 'simpele' Nederlander en zie het verband niet zo. Kan iemand het (misschien gezochte) verband uitleggen?
De Republikeinen zeggen dat de overheid geen geld moet geven aan een organisatie die abortussen uitvoert. De Democraten zeggen dat dat vooral een ideologisch besluit is, en dat het gezien de andere belangrijke medische diensten die Planned Parenthood aan vrouwen in de lagere inkomensgroepen biedt het een slecht besluit is.Whatever is decided, it could have broad implications for women, especially the poor. Seventy-five percent of Planned Parenthood's clients live close to the poverty line, according to the organization.
Planned Parenthood provides a wide array of medical services including reproductive health care, cancer screenings, and STD testing at more than 800 locations across the country. They are also the country's largest abortion provider.
And that's where they run into trouble with conservatives.
Gezien de relatief kleine hoeveelheid geld waar het over gaat ben ik het met de Democraten eens. Er zijn veel meer opties om zo'n bedrag te besparen die minder controversieel zijn. Het is allemaal politiek spel, een race naar de afgrond met ondertussen kijken hoe je tegenstander meer gezichtsverlies kan oplopen dan jijzelf.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik sluit me aan bij wat Dento zegt. Het is raar dat budgetten afhangen van ideologische en politieke standpunten, die hoor je wat mij betreft op een andere laag uit te brengen en uit te vechten met anderen. Wat je dan in die laag besluit als regering, gebruik je om je budgetten op af te stellen.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Ik las ergens een column dat de keuze nu eigenlijk alleen nog aan John Boehner is of het lukt of niet met het budget. Er wordt aan hem getrokken door de ultraconservatieven en de Tea Party (die immers voor sluiting van de overheid zijn) en hun steun kan hij moeilijk verliezen. Als hij toegeeft en overheidssluiting voorkomt, zal hij kritiek krijgen ondanks dat de Democraten aan meer dan de helft van hun bezuinigingswensen hebben toegegeven. Als hij niet toegeeft, wordt de Republikeinse Partij waarschijnlijk als 'te star' bekritiseerd. Volgens mij kan hij hoe dan ook niet winnen - ze hebben bij de Republikeinen nu te hoog spel gespeeld en dat kan ze weleens duur komen te staan, ongeacht of ze tot een compromis komen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wacht even... het gaat om government shitdown... gaan er ook medische voorzieningen dicht ik snap anders de link van gezondheid van arme vrouwen en het dichtgaan van de parken niet. Ik woon in NL en weet echt niks van de binnenlandse politiek.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-expert
De republikeinen zijn er op tegen dat er abortussen worden gepleegd met overheids geld.
Planned parenthood doet alleen meer dan dat. Abortussen mogen nu al niet met overheidsgeld gedaan worden.
Maar planned parenthood geeft wel de anticonceptie voorlichting, doet borst en baarmoeder onderzoek en nog veel meer
voor vrouwen die niet verzekerd zijn. Of waarvan de verzekering dit niet betaald. En dat gaat wel van overheidsgeld.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef, dit standpunt toont voor mij toch wel weer een groot cultuur verschil.
Ik denk dat NL dit station al jaren geleden gepasseerd heeft en naar mijn idee maar goed ook.....
Het is schandalig dat door dit stand punt wat een heel ander topic is, duizenden mensen nu in onzekerheid zijn.
Echt onbegrijpelijk.
Planned parenthood doet alleen meer dan dat. Abortussen mogen nu al niet met overheidsgeld gedaan worden.
Maar planned parenthood geeft wel de anticonceptie voorlichting, doet borst en baarmoeder onderzoek en nog veel meer
voor vrouwen die niet verzekerd zijn. Of waarvan de verzekering dit niet betaald. En dat gaat wel van overheidsgeld.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef, dit standpunt toont voor mij toch wel weer een groot cultuur verschil.
Ik denk dat NL dit station al jaren geleden gepasseerd heeft en naar mijn idee maar goed ook.....
Het is schandalig dat door dit stand punt wat een heel ander topic is, duizenden mensen nu in onzekerheid zijn.
Echt onbegrijpelijk.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Het gaat om het budget, en daaronder valt ook geld dat gaat naar not-for-profit organisaties, waarvan Planned Parenthood er eentje is. De Republikeinen willen dat hun budget gekort wordt (en dat van andere not-for-profits zoals de NPR). Het probleem hiermee is, dat het budget voor zulke organisaties maar heel klein is en dus geen breekpunt zou moeten zijn in de budgetonderhandelingen - maar het wel is omdat de Republikeinen uit ideologisch oogpunt geen geld willen geven aan een not-for-profit als Planned Parenthood.
De Democraten zeggen dus nu: we hebben aan van alles toegegeven behalve aan ideologisch getinte vereisten, en Boehner wil desondanks zijn wil doorzetten en die kleine hoeveelheden geld ook uit het budget schrappen. De Republikeinen daarentegen beweren dat het helemaal niet om Planned Parenthood gaat maar dat ze nog meer bezuinigingen in het budget willen zien.
Af en toe zijn het net kleine kindjes, en daar worden straks meer dan 800.000 ambtenaren en vele anderen het slachtoffer van.
De Democraten zeggen dus nu: we hebben aan van alles toegegeven behalve aan ideologisch getinte vereisten, en Boehner wil desondanks zijn wil doorzetten en die kleine hoeveelheden geld ook uit het budget schrappen. De Republikeinen daarentegen beweren dat het helemaal niet om Planned Parenthood gaat maar dat ze nog meer bezuinigingen in het budget willen zien.
Af en toe zijn het net kleine kindjes, en daar worden straks meer dan 800.000 ambtenaren en vele anderen het slachtoffer van.
Die kreeg ik ookchoco schreef:Het begint nu echt spannend te worden; iedereen hier op de afdeling probeert nog de laatste dingetjes afgerond te krijgen voor de eventuele shutdown. Ik krijg net ook een mailtje van de grote baas, met mijn furlough-status: bij een shutdown ben ik niet uitgezonderd van verlof en hoef ik maandag niet te komen...

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van het live blog op CNN:

Waarmee je eigenlijk nog steeds niks weet...4:29 p.m. ET – Reid is expected to speak on the Senate floor at 6 p.m. ET, CNN Congressional Producer Ted Barrett reported.
5:00 p.m. ET - A White House source told CNN White House Correspondent Dan Lothian: “We are more optimistic now than we were 4 hours ago.”

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Denk het niet...er gaat nu ook het gerucht dat om 6pm de servers plat worden gegooid, dus wij zijn nu als gekken back-ups aan het maken zodat we volgende week toch wat kunnen doen.SanneN schreef:Die kreeg ik ookMaar mijn eigen baas (en die vind ik toch gezaghebbender in mijn lab) zegt dat we gewoon moeten komen maandag... Ik moet morgenmiddag ook even naar het lab om iets te checken, ik ben benieuwd of de poort open gaat...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht