Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

missers of foute inschattingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: missers of foute inschattingen

Bericht door PSVwally »

Wij hadden dat in Yosemite bij Glacier Point. Oh dat halen we wel op en neer..kom je boven, gaat dat lampje branden. Gelukkig was het eerst en heel stsuk omlaag, dus lekker laten rollen die bak.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wat een geweldig topic. Hilarische verhalen die, op het moment zelf, wel degelijk stressvol zijn.

Onze eerste keer Amerika was in 2006. Ook voor mij en zoon van (toen 4) de eerste lange vlucht.
Van Cincinnati naar LAX met ontzettende turbulentie. Het leek wel een dirt road in een oude bus ipv een vliegtuig. Manlief goed ziek, dus redelijke stress. Ik was al vanaf huis continu de koffers ed aan het tellen om maar niets te verliezen. Zitten we eindelijk in de bus naar Alamo :o fototoestel weg :o . Die lag nog op mijn stoel in het vliegtuig :| .
Bij alamo (nee! Geen upgrade hebben de mensen van allesamerika verteld) gebeld met Delta , maar die konden pas na het weekend een onderzoek opstarten. Auto opgehaald, terug naar LAX en naar de checkin balie. Gelukkig een begripvolle medewerker die de schoonmakers in het vliegtuig belde en ik had na 30 min mijn toestel terug. En, getuige de 1000+ foto's, een domme actie om die nou juist te vergeten.

Verder weinig missers, maar dan ook voornamelijk omdat ik voorafgaand aan onze reizen, dit forum helemaal stuk lees en al jullie raad kopieer in een document dat meegaat naar Amerika. Wel ga ik me nog even inlezen in de regels mbt fooien. Wij zijn hier normaal in NL terughoudend in, maar wellicht moeten we ons standpunt in Amerika bijstellen.
Afbeelding
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Tijdens mijn eerste Amerikareis in 2000 dacht ik wel even vanuit Baldwin Park (Los Angeles) terug naar familie in El Paso (Texas) te kunnen rijden in een dag. Uiteindelijk kwam ik pas na middernacht aan en was helemaal gaar. Wat een afstand (ruim 1250 kilometer)!

Voorjaar 2008 reed ik van Bryce Canyon naar Cedar City en kwam onderweg sneeuw tegen. Ik liep een sneeuwvlakte op en kwam met mijn voet plotseling in het water terecht. Bleek het een bevroren meer te zijn.

In 2010 maakte ik een reis vanuit Florida naar Lafayette (Louisiana) om vervolgens via The Great Smoky Mountains en Georgia weer terug naar Miami te rijden. Iets te veel kilometers. Dat was nog niet zo erg, maar er zaten grote stukken tussen met nauwelijks bezienswaardige plekken. Niet goed mijn huiswerk gedaan dus.

In White Sands rende ik in 2011 vol enthousiasme een zandheuvel op. Toen ik me een keer had omgedraaid was ik de oriëntatie al volledig kwijt en er was ook wel sprake van enige paniek. Kon uiteindelijk wel weer de oranje paaltjes volgen naar de 'trailhead'. Gelukkig maar, want ik had slechts één flesje water bij de hand. Niet zo slim.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer