Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Check zeer goed je ESTA!!!
Re: Check zeer goed je ESTA!!!
even een update van mij (topic-opener) over de ESTA perikelen op Schiphol;
Afgelopen weekend weer heeeel veel problemen met ESTA op Schiphol. Wij als medewerkers van een luchtvaartmaatschappij worden langzamerhand gek van al die incomplete of gewoon totaal niet aanwezige ESTA's bij passagiers. Terwijl de mensen dit wel gewoon netjes thuis hebben ingevuld.
En menig passagier is dan vervolgens boos op ons, medewerkers...
Waar de fout ligt weet ik niet, maar het is verdomd vervelend, zowel voor ons als voor de passagier. Voor de mensen die net inhaken nu op deze topic en niet de voorgaande berichten hebben gelezen, nog een keer;
Vanaf april dit jaar mogen wij onder geen enkel beding passagiers aan boord laten van onze USA vluchten die NIET ESTA cleared zijn. Voorheen konden we dit nog overrulen, maar dat is nu niet meer toegestaan, elke pax waarbij dat wel gebeurd, kan de maatschappij ong $3300,00 kosten
Afgelopen weekend weer heeeel veel problemen met ESTA op Schiphol. Wij als medewerkers van een luchtvaartmaatschappij worden langzamerhand gek van al die incomplete of gewoon totaal niet aanwezige ESTA's bij passagiers. Terwijl de mensen dit wel gewoon netjes thuis hebben ingevuld.
Waar de fout ligt weet ik niet, maar het is verdomd vervelend, zowel voor ons als voor de passagier. Voor de mensen die net inhaken nu op deze topic en niet de voorgaande berichten hebben gelezen, nog een keer;
Vanaf april dit jaar mogen wij onder geen enkel beding passagiers aan boord laten van onze USA vluchten die NIET ESTA cleared zijn. Voorheen konden we dit nog overrulen, maar dat is nu niet meer toegestaan, elke pax waarbij dat wel gebeurd, kan de maatschappij ong $3300,00 kosten
Bij deze.....gelukt!!!leonardo schreef: Op naar de nieuwe aanvraag...en ik laat nog wel even weten of het gelukt is.

Is er nou voor ons, de passagier, nou geen manier om dit nou ergens te checken (voor de dag dat je vliegt) dat je 'cleared' bent?Geert1976 schreef:Afgelopen weekend weer heeeel veel problemen met ESTA op Schiphol. Wij als medewerkers van een luchtvaartmaatschappij worden langzamerhand gek van al die incomplete of gewoon totaal niet aanwezige ESTA's bij passagiers. Terwijl de mensen dit wel gewoon netjes thuis hebben ingevuld.
Durf ik niet te zeggen Brain. Ik heb het vermoeden dat je niet zomaar even de maatschappij kan bellen of je gegevens in orde zijn, dit in verband met Privacy-wet wellicht.
Wel kan het natuurlijk op de luchthaven op de dag zelf op vertoon van je eigen paspoort
Wel kan het natuurlijk op de luchthaven op de dag zelf op vertoon van je eigen paspoort
Dus als je gewoon (ruim) op tijd komt op de luchthaven kan je nog alles regelen wat er niet in orde is?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Kan ik ook gewoon volgende week of zo even op de luchthaven bij de vliegtuigmaatschappij checken of mijn ESTA in orde is, ook al vliegen we pas in juli?
Marjon
Marjon
nee Vana....flight editing vind vaak pas 48 uur of meer voor vertrek plaats bij de airlines.
Concreet betekent dit;
het is nu 12 april... en jij vliegt a.s. zondag naar New York om 17.45u dan kan ik vanaf vrijdag a.s. 17.45u in jouw record kijken. Snap je?
Concreet betekent dit;
het is nu 12 april... en jij vliegt a.s. zondag naar New York om 17.45u dan kan ik vanaf vrijdag a.s. 17.45u in jouw record kijken. Snap je?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja, ik begrijp het.
Jammer want ik kom nog een paar keer op Schiphol voordat we vertrekken naar de USA.
Marjon
Jammer want ik kom nog een paar keer op Schiphol voordat we vertrekken naar de USA.
Marjon
Dus 2 dagen van te voren kan je wel even checken op Schiphol of alles in orde is? Woon namelijk op 15 min afstand, dus is een kleine moeite voor me.Geert1976 schreef:nee Vana....flight editing vind vaak pas 48 uur of meer voor vertrek plaats bij de airlines.
Concreet betekent dit;
Wil gewoon zonder zorgen naar the States.
Het is wel heel bijzonder allemaal.. Vreemd dat je er niet vanuit kunt gaan dat je Esta goed is als je thuis de bevestiging hebt gekregen. Wij zijn vorig jaar ook naar de VS gevlogen, dus onze Esta was toen in orde dachten we en nu gaan we gewoon onder dezelfde nog een keer. Zou wel raar zijn als het dan nu ineens niet goed is. Maar goed, wij zorgen er toch altijd voor dat we 3 of 4 uur vantevoren op Schiphol zijn, dus dan komen we er vast nog wel uit.
Geert kan dit waarschijnlijk het beste zeggen, maar wat is nou concreet hetgeen wat wij (de passagiers) kunnen doen als we de ESTA goed ingevuld hebben?
Gewoon op tijd op Schiphol zijn?
Gewoon op tijd op Schiphol zijn?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zolang je je oude registratienummer(s) nog hebt, kun je gewoon je eerste aanvraag aanhouden en wijzigen.leonardo schreef:Nu begrijp ik dat de ESTA aanvraag 2 jaar geldig is....moet ik dan alleen het land van vertrek wijzigen (vorige vertrekpunt was Zurich) en het eerste adres waar je verblijft???
Of is het handig om gelijk maar een nieuw aanvraag in te dienen???
Snap het eerlijk gezegd niet helemaal dat velen steeds een nieuwe aanvraag doen.

Uiteraard moet je wel een nieuwe aanvraag doen als je een fout in bijv. het paspoortnummer gemaakt hebt, als de 2 jaar voorbij zijn of als je intussen een nieuw paspoort hebt gekregen.

Roland
Waarschijnlijk heeft ESTA geen mogelijkheid om je paspoortnummer op juistheid te controleren en krijg je ook met een foutief nummer wel toestemming.santalyd schreef:Het is wel heel bijzonder allemaal.. Vreemd dat je er niet vanuit kunt gaan dat je Esta goed is als je thuis de bevestiging hebt gekregen. Wij zijn vorig jaar ook naar de VS gevlogen, dus onze Esta was toen in orde dachten we en nu gaan we gewoon onder dezelfde nog een keer. Zou wel raar zijn als het dan nu ineens niet goed is. Maar goed, wij zorgen er toch altijd voor dat we 3 of 4 uur vantevoren op Schiphol zijn, dus dan komen we er vast nog wel uit.
Vorig jaar was "de koppeling" nog niet effectief en werd er nog niet echt gebruik gemaakt van ESTA.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Volgens mij staat dat er helemaal los van. Het lijkt mij dat ESTA sowieso geen paspoortnummers op juistheid kan controleren (nu niet en ook niet in de toekomst).
Het probleem is dat de systemen op Schiphol kennelijk niet altijd juist de gegevens uit de Amerikaanse systemen van ESTA aangeleverd krijgen.
Kan me voorstellen dat men daar op Schiphol ook niet blij mee is maar aan de andere kant kan ik mij de frustratie van de passagiers richting medewerkers Schiphol ook heel goed voorstellen. Jij staat immers goed geregistreerd bij ESTA en zij beweren heel wat anders. Bij wie ligt de fout dan??? Juist, bij de systemen op Schiphol. Maar wie is de dupe, de passagier...
Roland
Het probleem is dat de systemen op Schiphol kennelijk niet altijd juist de gegevens uit de Amerikaanse systemen van ESTA aangeleverd krijgen.
Kan me voorstellen dat men daar op Schiphol ook niet blij mee is maar aan de andere kant kan ik mij de frustratie van de passagiers richting medewerkers Schiphol ook heel goed voorstellen. Jij staat immers goed geregistreerd bij ESTA en zij beweren heel wat anders. Bij wie ligt de fout dan??? Juist, bij de systemen op Schiphol. Maar wie is de dupe, de passagier...

Roland
Laatst gewijzigd door Rob op 13 apr 2010, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Mij lijkt het dat er nu vele met stress gaan vertrekken
Ikke nu al om 2 redenen :
De eerste bestond al en blijft bestaan : wij stappen over in Chicago en daar lees ik al niet veel goed van als je weinig tijd hebt. Dus daar ga ik spurten denk ik
en nu stel ik me ook constant de vraag of mijn Esta in orde is, maar ja daar zal ik op de luchthaven dan wel achter komen zeker?
Meer kan ik nu niet doen? Ik heb hem online ingevuld en afgeprint...

Ikke nu al om 2 redenen :
De eerste bestond al en blijft bestaan : wij stappen over in Chicago en daar lees ik al niet veel goed van als je weinig tijd hebt. Dus daar ga ik spurten denk ik

en nu stel ik me ook constant de vraag of mijn Esta in orde is, maar ja daar zal ik op de luchthaven dan wel achter komen zeker?
Meer kan ik nu niet doen? Ik heb hem online ingevuld en afgeprint...
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Noortje;
haal een diep adem!
goed zo...
En nu lekker rustig blijven. Er zijn in het leven echt ergere dingen om je druk over te maken.
Zorg gewoon dat je lekker op tijd op Schiphol bent, laat je ESTA checken...is die in orde, lekker shoppen in die peperdure winkels op Schiphol
. En mocht je ESTA toch niet compleet zijn, nou dan vul je er 1 in op 1 van de zuilen van ESTA aanwezig op Schiphol. En kom nou ook weer niet belachelijk vroeg vantevoren naar Schiphol. Als je 2,5 uur voor vertrek aanhoud, heb je echt meer als voldoende tijd!
En voor de andere mensen die het hebben over waar "De Schuld" ligt....het is natuurlijk overduidelijk dat de pax hier de dupe van is. Maar ga alsjeblieft niet met mij of een collega van me op Schiphol in discussie dat je de ESTA wel thuis hebt ingevuld. Als de ESTA niet verwerkt is in het systeem, zul je toch echt nieuwe ESTA moeten invullen.
Ik hoop gewoon voor zowel passagiers en mezelf
dat het ESTA gebeuren op zeer korte termijn netjes 100% correct aansluit op alle andere systemen, wereldwijd
haal een diep adem!

En nu lekker rustig blijven. Er zijn in het leven echt ergere dingen om je druk over te maken.
Zorg gewoon dat je lekker op tijd op Schiphol bent, laat je ESTA checken...is die in orde, lekker shoppen in die peperdure winkels op Schiphol

En voor de andere mensen die het hebben over waar "De Schuld" ligt....het is natuurlijk overduidelijk dat de pax hier de dupe van is. Maar ga alsjeblieft niet met mij of een collega van me op Schiphol in discussie dat je de ESTA wel thuis hebt ingevuld. Als de ESTA niet verwerkt is in het systeem, zul je toch echt nieuwe ESTA moeten invullen.
Ik hoop gewoon voor zowel passagiers en mezelf

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat heb je mooi gezegd Geert.....
Precies over een week op dinsdagmorgen vliegen wij om 11:15 uur met United naar Amerika. Wij zullen zeker op tijd op Schiphol zijn (we overnachten daar). De 2,5 uur die jij noemt vind ik persoonlijk redelijk krap. Wij zijn er altijd zeker 3 uur van te voren en in dit geval denk ik nog wel even eerder. Ik vind het prettig een van de eersten te zijn die inckecht en niet in een ellenlange rij te hoeven staan. En mocht er nog iets aan ESTA moeten worden veranderd hebben we daar ook genoeg tijd voor. Geregeld is maar weer geregeld.
Na afgifte van bagage kunnen we nog even lekker relaxen, wat eten, beetje shoppen, we gaan nog even koffie drinken met Carin (Pyca) en dan is de wachttijd maar zo voorbij. Geen gestress in elk geval.
Marjan

Precies over een week op dinsdagmorgen vliegen wij om 11:15 uur met United naar Amerika. Wij zullen zeker op tijd op Schiphol zijn (we overnachten daar). De 2,5 uur die jij noemt vind ik persoonlijk redelijk krap. Wij zijn er altijd zeker 3 uur van te voren en in dit geval denk ik nog wel even eerder. Ik vind het prettig een van de eersten te zijn die inckecht en niet in een ellenlange rij te hoeven staan. En mocht er nog iets aan ESTA moeten worden veranderd hebben we daar ook genoeg tijd voor. Geregeld is maar weer geregeld.
Na afgifte van bagage kunnen we nog even lekker relaxen, wat eten, beetje shoppen, we gaan nog even koffie drinken met Carin (Pyca) en dan is de wachttijd maar zo voorbij. Geen gestress in elk geval.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
@Marjan
heeft United geen mogelijkheid om thuis (vanaf 24 uur voor vertrek) in te checken? (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat jij dat natuurlijk al lang weet of dit wel of niet kan...
)
Alvast een goede reis en veel plezier!! Ik mag nog 3 weken wachten voordat ik de plas weer mag oversteken naar de VS
heeft United geen mogelijkheid om thuis (vanaf 24 uur voor vertrek) in te checken? (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat jij dat natuurlijk al lang weet of dit wel of niet kan...

Alvast een goede reis en veel plezier!! Ik mag nog 3 weken wachten voordat ik de plas weer mag oversteken naar de VS
Ben er in mijn vorige 3 vluchten met United nooit in geslaagd op voorhand via Pc in te checken.
Kan iemand nog voor de zekerheid de goede website voor ESTA VERMELDEN AUB?
Ik heb hem vorig jaar ingevuld, alles goed gegaan vorig jaar met de reizen.
Ik ben dan ook vanaf Dusseldorf gevlogen, misschien maakt dat verschil?
Maar voor de zekerheid wil ik het nog een keer goed invullen.
Ik heb hem vorig jaar ingevuld, alles goed gegaan vorig jaar met de reizen.
Ik ben dan ook vanaf Dusseldorf gevlogen, misschien maakt dat verschil?
Maar voor de zekerheid wil ik het nog een keer goed invullen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht