Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ik wil met mijn bericht zeker niet zeggen dat Nederland alles goed heeft aangepakt. Het is en blijft uiteindelijk een onzekere tijd waarin we leven, maar de travel ban van de VS gaat wel echt te ver en de (mentale) gevolgen daarvan zijn erger dan het sluiten van de horeca om 12 uur ‘s nachts… De VS weet wat deze travel ban met mensen doet en nog steeds willen ze (volgens hen “kunnen ze”) er niks aan doen. Geloven jullie het nog?
Laatst gewijzigd door tddft_ op 10 jul 2021, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
I left my heart in LA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ik vind het ook niet leuk dat ik nu al 2 keer een reis naar de states heb moeten aflassen, maar om nu te zeggen dat mijn (mentale ) gezondheid daar enorm van afziet....
Ik heb toch meer last gehad van onze locale beperkingen. De travel ban is een luxe probleem... (behalve voor wie familie of geliefden niet kan zien)
Ik heb toch meer last gehad van onze locale beperkingen. De travel ban is een luxe probleem... (behalve voor wie familie of geliefden niet kan zien)
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Ik heb idd familie in de VS dus voor mij is het wel meer dan slechts een vakantie die niet door kan gaan. Een third country route is ook gewoon niet te doen. Eerlijk gezegd ben ik er ook principieel op tegen.georgesken schreef: ↑10 jul 2021, 14:25Ik heb toch meer last gehad van onze locale beperkingen. De travel ban is een luxe probleem... (behalve voor wie familie of geliefden niet kan zien)
I left my heart in LA
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
En dit baseer je op ????Denk dat er in verhouding veel minder getest wordt in Amerika en dat het aantal Corona positieve mensen veel hoger is als wat gevonden en gemeld wordt. Hier in NL rent iedereen met een snotneus naar de teststraat. En ook moeten we testen voor toegang. Als we dat niet meer gaan doen wordt het hier ook minder.
Waarom zou het daar anders zijn als in NL? In Florida bv is alles open, aantal positieve mensen moet heel hoog zijn.
Denk dat ze oa in Florida gewoon hun kop in het zand steken qua infecties. Dat is ook een manier natuurlijk. Of het de goede is laat ik in het midden.
Ik ben in de afgelopen tijd 2x in Florida geweest, dus tijdens deze travelban en in de corona tijd, en zie daar grote verschillen in het gedrag van mensen t.o.v. Nederland en veelal waren op die momenten de besmettingcijfers gemiddeld t.o.v. het aantal inwoners lager dan in NL. Als je langs een locatie reed waar getest werd dan was daar een flinke rij dus om nu te zeggen dat daar minder getest werd ....
De verschillen die vooral te zien waren was dat mensen in de regio waar ik verbleef nagenoeg allemaal hun mondkapje op zodra ze uit de auto stapten en naar een winkel of restaurant liepen. In de restaurants ook keurig naar de plek met mondkapje op en dan pas af, naar het toilet weer mondkapje op.
Het afstand houden t.o.v. elkaar werd daar ook veel beter op gelet, al heb ik altijd al het idee dat er in Amerika meer rekening met elkaar wordt gehouden in de winkels en winkelcentra en respect is voor elkaar.
Daarnaast wonen wij in Nederland natuurlijk ook met veel meer mensen op een vierkante kilometer dan in Florida en juist afstand houden is 1 van de dingen waarmee je besmettingen voorkomt.
Op Schiphol aangekomen werd je meteen geconfronteerd met de Nederlandse mentaliteit en zag je mensen zonder mondkapje of met dat ding onder de neus, wat ik in Florida slechts een enkele keer heb gezien.
Wel ben ik met je eens dat testen voor toegang nu veel meer gevallen naar voren brengt, omdat mensen zonder symptomen niet naar de teststraat gaan en nu wel omdat ze uit willen gaan.
Inmiddels heeft Nederland weer een diepterecord bereikt qua besmettingen om te snel weer alles open te gooien en moeten we met zijn allen op de blaren zitten en zal zeker de grens met de USA voorlopig gesloten blijven voor rechtstreekse reizen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Misschien zijn ze ergens gestopt met het aantal tests rapporteren ergens maar volgens https://www.worldometers.info/coronavirus/ staat Nederland op 14 miljoen tests and Florida op 31 miljoen. Nogal een verschil dus. Misschien dat ze recent meer testen in Nederland vanwege de toegangseisen, maar in Florida kun je je ook op elke hoek van de straat laten testen. Het is vooral een andere situatie vanwege de grootte van het land en minder contact momenten. Tevens is het hele afstand houden er in winkels al helemaal ingeslepen bij de bevolking omdat winkels al ruim een jaar open zijn en er bijv. nog steeds stickers op de grond staan, schermen hangen, enzovoorts. Het is nu iets onbewusts geworden, ik weet niet hoe dat in Nederland is maar ik kan mij voorstellen dat het anders is omdat de winkels zo lang gesloten zijn geweest en men nu denkt dat het weer veilig is omdat de overheid ze weer open laat.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De winkels zijn het probleem niet. Ja, de niet-essentiële winkels zijn lange tijd gesloten geweest maar de supermarkten zijn altijd open gebleven met mondkapje verplichting. Toen alle winkels weer open mochten was het in het begin wat drukker maar die volumes zijn volgens mij allang weer normaal, je hoort daar niets meer over. Ook hier in de supermarkt merk ik dat men onbewust afstand houdt nu de mondkapjes niet meer verplicht zijn, doe dat zelf ook.
Het mag dan in Nederland op dit moment hard oplopen, in Amerika maakt men zich grote zorgen over 30 clusters (waarvan 5 grote) waar de vaccinatiegraad laag is en die voor heel Amerika (en de wereld) voor problemen kunnen zorgen, zie dit bericht van CNN van 8 juli jl.
Allemaal geen positief nieuws voor het openen van de grenzen op korte termijn.
Roland

Het mag dan in Nederland op dit moment hard oplopen, in Amerika maakt men zich grote zorgen over 30 clusters (waarvan 5 grote) waar de vaccinatiegraad laag is en die voor heel Amerika (en de wereld) voor problemen kunnen zorgen, zie dit bericht van CNN van 8 juli jl.
Allemaal geen positief nieuws voor het openen van de grenzen op korte termijn.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zou het of is dit iets van gebakken lucht ?

- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bla, bla, bla, ze blijven dezelfde politiek correcte zinnetjes opdreunen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Inderdaad een totaal niets zeggend bericht. Kan niemand wat mee.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zie het nog niet gebeuren deze zomer.
Overal stijgt het nu en de onzekerheid met de Delta variant erbij gaat niet helpen met de grenzen openen. Denk zelfs dat de grenzen op korte termijn misschien wel gesloten zijn voor Nederlanders binnen Europa.
En dat geldt dan ook voor de sluiproute richting de US die sommige nemen.
Hopelijk als iedereen in het najaar gevaccineeerd is wel. En als dat niet helpt hebben we een probleem.
Overal stijgt het nu en de onzekerheid met de Delta variant erbij gaat niet helpen met de grenzen openen. Denk zelfs dat de grenzen op korte termijn misschien wel gesloten zijn voor Nederlanders binnen Europa.
En dat geldt dan ook voor de sluiproute richting de US die sommige nemen.
Hopelijk als iedereen in het najaar gevaccineeerd is wel. En als dat niet helpt hebben we een probleem.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Er zijn meer dan 3 miljoen mensen die zich niet laten vaccineren. Als ze dat nu niet gedaan hebben gaan ze dat straks ook niet doen. Daarnaast kan ik er werkelijk met de kop niet bij dat er nu wederom restricties opgelegd worden terwijl alle ziekenhuis opnames dalen. Daar ging het toch om? De druk op de zorg?
Grenzen weer open in USA? Ik gok op 1 okt. (als 4e kwartaal in gaat), enkel met vaccinatiebewijs.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik hoop dat ze dan open zijn. Langzaam aan wordt ik het echt moe zo. Wil eindelijk weer eens een keer op vakantie naar de USA volgend voorjaar
2010: Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoe is het eigenlijk met de Corona situatie in Amerika? Mijn vriend ziet verschillende berichten op het nieuws daar. De een zegt dat het beter gaat en de ander zegt dat het weer bergafwaarts gaat vanwege de delta variant die ook daar opduikt nu.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ik informeerde net via Twitter bij UA wat hun policy is , indien we in september weer niet kunnen gaan. Travelcertificate of geld terug.
Begon gelijk al met :I can refund you your money. Zien het zelf niet meer gebeuren volgens mij.
Wij gaan dit “offer” ook maar aannemen. Mocht de USA alsnog opengaan hebben we snel iets geboekt en zo niet kunnen we voor iets anders kijken. Dan proberen we 2022 weer
Begon gelijk al met :I can refund you your money. Zien het zelf niet meer gebeuren volgens mij.
Wij gaan dit “offer” ook maar aannemen. Mocht de USA alsnog opengaan hebben we snel iets geboekt en zo niet kunnen we voor iets anders kijken. Dan proberen we 2022 weer
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
De kans is natuurlijk zeer aanwezig dat in september er nog niks mogelijk is. Maar ik zou niet te veel waarde hechten aan de customer service van UA of de werkgroepen er al wel of niet uit zijn.
- Bjornftw
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zie het inderdaad ook niet zo snel gebeuren. Enkele staten hebben het onder controle maar ik denk dat ze de vaccinatiegraad nog iets hoger willen hebben. Hopelijk mogen we dit jaar nog
Weer een minister binnen het kabinet van Biden die zich uitspreekt dat het tijd wordt om de travel ban op te heffen. Als we het bericht mogen geloven dan zou de voornaamste reden van oponthoud zijn dat: "There's no vaccine passport that's reliable, and that's kind of a big hurdle."
"Commerce Secretary Raimondo pushing to lift tough U.S. travel restrictions"
https://www.msn.com/en-us/news/us/comme ... NewsSearch
"Commerce Secretary Raimondo pushing to lift tough U.S. travel restrictions"
https://www.msn.com/en-us/news/us/comme ... NewsSearch
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Steeds meer interne druk ook, de vraag is of men er snel aan zal toegeven…
I'm pushing really hard 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht