Dit is wel verontrustend en in vrij korte tijd een behoorlijke verandering. Heel langszaam aan druppelen negatievere berichten over effectiviteit van de vaccins tegen de Delta variant binnen. Een groot gedeelte in de wereld is nog niet gevaccineerd en het virus blijft dus muteren. Tot op heden de verkeerde kant op. Ook om op korte termijn de grenzen open te kunnen gooien en houden moet een vaccin ook wel enige bescherming bieden tegen het overbrengen van het virus. Tegen gaan van ziekenhuis opname is belangrijk maar in deze fase het voorkomen van ook. We hebben immers heel veel mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn.boonens schreef: ↑05 jul 2021, 22:59Ik moet eerlijk zeggend dat het onderstaande bericht, in combinatie met het stijgend aantal besmettingen in diverse Europese landen direct te linken aan de opkomst van de Delta-variant, ook mijn laatste beetje hoop heeft doen verdwijnen dat we nog deze maand een wijziging zien van de EU travel ban. Ik acht het waarschijnlijker dat de VS ons binnenkort weer op de rode lijst zit voor Amerikaanse toeristen, dan dat wij weer mogen komen.
"Pfizer vaccine less effective against Delta variant, Israeli study finds"
https://www.ft.com/content/0b3da41e-639 ... 5c6aec7f5e
En dat terwijl het zomer is. Ik zie wel en beetje tegen de herfst en winter op zo. Zonder negatief te worden. Hoop dat het meevalt.