Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check zeer goed je ESTA!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
flbc
Amerika-ontdekker

Re: Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door flbc »

Namens ons ook bedankt. Mijn man had ook O ipv 0
Rita
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

RNA schreef:Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die internet pc's ook op vliegveld Brussel te vinden zijn?
Ja hoor er is op Brussels airport een telefoon- internetwinkel. Je gaat dan naar beneden naar de aankomsthal. Als je met de roltrap naar beneden gaat ga je onmiddellijk naar links. Ik dacht dat de winkel pas open is vanaf 8u, maar buiten de winkel staan er enkele pc's, die je kan gebruiken. Je hebt wel muntstukken nodig dacht minimum prijs 4 euro voor 15 min, met credit card kan je ook betalen.

Maar toch beter zien dat je Esta perfect is ingevuld van voor je op de luchthaven aankomt, dan heb je die stress niet.
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

http://www.volkskrantreizen.nl/redactie ... voor_de_vs
Een stuk uit de volkskrant van december 2009.
Zo te lezen hoeft de databank op dit moment nog niet 100% te werken, vandaar misschien de problemen op het Schiphol.
Raar blijft wel dat je bij het vertrek bij de balie klaarblijkelijk nog altijd kunt registreren terwijl je al minstens 72 uur voor je vertrek naar USA gedaan moest hebben.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hallo,
tot nu toe zijn er veel berichten over ESTA
Misschien een dome vraag. Hoe lang te voren moet je ESTA-site raad plegen, voordat je naar USA gaat?
Ben er in 2008 en 2009 geweest.
Onder tussen zijn de regels anders.
Wij hebben al tickets en auto-huur voor aug 2010.
Ik ben van oorsprog tsjechisch met tsjeshische passpoort met en touristen-visum....10 jaar geldig (va2008). Mijn vriend is nederlander.
Hoe lang te voren kan ik checken dat we worden toegelaten via ESTA?

BVD Elf
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Je checkt niet of je wordt toegelaten, je vraagt ESTA aan via de site en op het einde van de procedure krijg je antwoord of je op het vliegtuig mag naar de VS.
Dit is enkel een toestemming om naar ginder te reizen, geen toestemming om het land binnen te komen.
Die toelating om de States binnen te komen word zowel voor hen zonder als met visa gemaakt door de Customs and Border Protection Agent na het ontschepen.

Voor vorige poster, het is enkel aanbevolen het minstens 72 uur op voorhand aan te vragen, geen verplichting.

Je vraagt ESTA best aan voor je tickets boekt, dan weet je of het aanvaard is of je een visa moet aanvragen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd 72 uur is een aanbeveling, omdat het in totaal maximaal 72 uur kan duren voor je een antwoord hebt. Dat systeem op Schiphol is dus ook niet 100% waterdicht. De meeste mensen zullen meteen een 'Prima' te zien krijgen, máár het kan voorkomen dat het bij jou wat langer duurt en dan mag je dus niet mee.

Trouwens, @Elfje: als jij op een toeristenvisum reist, hoef je eigenlijk geen ESTA. Sterker nog, volgens mij KAN je het niet eens aanvragen, want Tsjetsjenië is geen VWP-land. Je vriend daarentegen moet het natuurlijk wel aanvragen, en dat is idd het handigst voor jullie tickets kopen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

volgens mij bedoelt zij tchechie met praag als hoofstad, dat is gewoon EU. :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt kijk maar naar onderstaande quote:
Op dit ogenblik maken volgende landen deel uit van het Visa Waiver Programma (VWP):

Andorra, Australië, België, Brunei, Denemarken, Duitsland, *Estland, Finland, Frankrijk, *Griekenland (vanaf 5 april 5, 2010), *Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Japan, *Republiek Korea, *Letland, Liechtenstein, *Litouwen, Luxemburg, *Malta, Monaco, Nederland, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Singapore, Slovenië, *Slowakije, Spanje, *Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland

Staatsburgers van Tsjechië, Estland, Letland, Litouwen, Hongarije, de Republiek Korea, Slowakije en Malta kunnen zonder visum naar de V.S. reizen voor vakantie of op zakenreis voor 90 dagen of minder, indien zij een biometrisch paspoort (met chip) EN een ESTA reistoestemming bezitten. Voor meer informatie raadpleegt u de website van de Amerikaanse ambassade in het land van uw nationaliteit.

• Tsjechië, Estland, Letland, Litouwen, Hongarije, de Republiek Korea, Slowakije en Malta: Een biometrisch paspoort (met chip) is verplicht voor staatsburgers van Tsjechië, Estland, Letland, Litouwen, Hongarije, de Republiek Korea, Slowakije en Malta die zonder visum naar de V.S. willen reizen voor vakantie of op zakenreis voor 90 dagen of minder, of in transit.

• Griekenland: Vanaf 5 april 2010 neemt Griekenland deel aan het Visa Waiver Programma. Een biometrisch paspoort (met chip) is verplicht voor staatsburgers van Griekenland die zonder visum naar de V.S. willen reizen voor vakantie of op zakenreis voor 90 dagen of minder, of in transit.

• Staatsburgers van Turkije hebben een visum nodig.
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

Ik zie nou overal staan over het pasport met een chip. Dat heb ik niet in mijn pasport (afgiftdatum 21 Jul 2006). Heb wel zo een harde kaart erin met al die nummers onderin. This is ok to travel?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Bekijk de volgende link eens, dan weet je het wel of jouw PP in orde is.

http://www.dhs.gov/files/programs/conte ... _0021.shtm
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

RoyBergen schreef:volgens mij bedoelt zij tchechie met praag als hoofstad, dat is gewoon EU. :wink:
Ik lees het nu nogmaals en idd.. waarom ik aan Tsjetsjenië dacht, geen idee.. haha.. oh well :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ben het in deze draad nog niet tegengekomen dus bij deze: tegenwoordig checken veel mensen 24 uur van te voren thuis al in, hoe zit het als je thuis online incheckt krijg je dan ook een foutmelding/kan je niet inchecken en boardingcards uitprinten of lukt dat wel en heb je dan aan de incheckbalie (mogelijk) een probleem als je de bagage af wil geven.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hallo,
ja Praag, Tsjechie.....
Binnenkort gaa ik een week naar Tsjechie. Lekker geen ESTA, gen gezeik, allemaal rijk :lol:
Grotjes Elfje

PS bedankt voor de reacties
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

bijna zonder typefouten......spontaan als ik ben.
Eerst denken, dan doen, zegt men. Sorry :wink:
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Je kunt je originele post aanpassen met de Wijzig-knop hoor... ;)
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

OK, maar dan moet ik het voor de zekerheid 2x lezen....is in mijn ogen niet meer spontaan. Het moet hals over kop. Basta :lol:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Coyote schreef:
Henriëtte schreef:Ik kom nog even terug op de verwarring rondom de letter O en het cijfer 0 in het paspoortnummer. We hebben vandaag navraag gedaan bij de marechaussee en de gemeente, we hebben te horen gekregen dat er in het paspoortnummer nooit klinkers voorkomen. Dus: de letter O komt niet voor, het is altijd het cijfer 0.
Dat is dan niet de juiste informatie van de marechaussee en de gemeente. Zojuist kreeg ik een kopie paspoort van iemand onder ogen (uitgegeven in jan. 2008, nieuw model dus) en daar stond o.a. de letter U in het paspoortnummer vermeld... :wink:

Roland
Je hebt helemaal gelijk, Roland. Ik ben nog eens wat aan het rondneuzen geweest, ik heb diverse paspoorten bekeken de laatste dagen. En ondertussen heb ik er twee met de letter E en één met de letter U gevonden. Zowel de marechaussee als de gemeente heeft ons dus verkeerde informatie gegeven! Ik ben overigens geen enkel paspoort tegengekomen met de letter O in het paspoortnummer (wat natuurlijk niet wil zeggen dat die niet kunnen bestaan).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
leonardo
Amerika-ontdekker

Bericht door leonardo »

Beste mensen...hierbij nog even een vraag,

Aangezien ik in december 2009 in New York ben geweest heb ik uiteraard ook de bekende ESTA aanvraag ingediend en ben zonder problemen het land binnen gekomen.
Nu begrijp ik dat de ESTA aanvraag 2 jaar geldig is....moet ik dan alleen het land van vertrek wijzigen (vorige vertrekpunt was Zurich) en het eerste adres waar je verblijft???

Of is het handig om gelijk maar een nieuw aanvraag in te dienen???

Leonardo
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In principe maakt het niets uit. De eerste optie is voldoende, maar je kunt ook een nieuwe aanvraag doen. Je bent dan gelijk weer voor 2 jaar klaar en het is nu nog gratis. Straks moet je voor ESTA $ 10 betalen.

Zelf heb ik beide opties gedaan. In maart ben ik in New York geweest en daarvoor had ik de ESTA aangepast. Volgende week gaan we weer naar Amerika en nu heb ik kort geleden maar een nieuwe aanvraag gedaan (en toestemming gekregen) ondanks dat de 2 jaar nog niet voorbij was.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
leonardo
Amerika-ontdekker

Bericht door leonardo »

Hoi Marjan,

Ik ga gewoon voor de zekerheid....dus gewoon opnieuw aanvragen, ondanks het feit dat ik net het ESTA formulier van vrouwlief gewijzigd heb... :oops:

Gelukkig heb ik geen last van het bekende euvel van een 0 of een O...maar bij mijn vrouw zit hij wel in....maar het is gewoon een 0...grrrrrr!!!!

Op naar de nieuwe aanvraag...en ik laat nog wel even weten of het gelukt is.

Bedankt voor je reactie.

Leonardo
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer