Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airmiles

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ladybug
Amerika-ontdekker

Re: Airmiles

Bericht door Ladybug »

Kan niemand me helpen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Op de eerste pagina van dit topic stel ik ongeveer dezelfde vraag.
Ik kan me nog herinneren dat ik toen een account heb aangemaakt (uiteraard gratis) en dat ik mijn miles van de voorgaande reis nog heb kunnen claimen (ook gratis)
Of dat nu nog zo is weet ik niet want dat was in 2009. Je hebt dan wel nog al je boardingspassen nodig, gelukkig had ik deze nog in mijn bezit. Ik heb dat toen allemaal zelf gedaan, online. Ik heb geen telefoontjes moeten plegen hiervoor.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Bedankt Bart voor je reactie.
Even nog een vraag. Ik heb gevlogen met Continental en met US Airways. Kan ik dan 1 account bij bv US Airways aanmaken en dan ook mijn miles van Continental daar op laten zetten? Of moet ik bij beiden een account aanmaken?

En ja, de boardingpasses heb ik nog. Na dit onderwerp doorgelezen te hebben, ben ik gelijk gaan zoeken. En wie wat bewaart die heeft wat,

Bedankt weer. :thumbup:

Groet, Rachel
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Neen, één account is voldoende als de maatschappijen onder dezelfde alliance vallen en Continental en US airways is dat zo. Ik had mijn account aangemaakt met united en heb gevlogen met United en Continental en beiden werden bijgeschreven op dezelfde account. Die laatste twee zijn ondertussen gefusioneerd trouwens.

Je kan wel maar maximum één jaar terug gaan om je miles te claimen als ik het goed heb.
Grts, Bart

RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Misschien een stomme vraag, maar als je bij een deelnemend hotel miles wilt sparen; dan is het toch voldoende om je membership card van de luchtvaartmaatschappij te laten zien? (bijv je flying blue card van KLM) of moet je eerst lid worden van het members programma van het hotel, om vervolgens je miles te kunnen overzetten?
Ik heb nl een aantal keer bij zowel het hilton als best western geslapen waarbij ik iedere keer mijn pasje geef bij het inchecken... ik heb echter nog nooit een mile ontvangen van het hotel!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je hebt eigenlijk altijd een pasje nodig van de hotelketen en dan kun je later de punten om laten zetten naar mijlen. Vaak gaat dat met een minimum aantal.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

JVA78 schreef:Ik spaar nu al een tijdje miles bij Delta. (skyteam)

Maar heb daar eigenlijk toch wat spijt van. Ik heb voorlopig nog niet genoeg miles voor een 'award' ticket, maar als ik al eens kijk wat zo'n award ticket mij zou kosten, dan val ik toch van mn stoel.

Voor een retourtje Brussel - NYC zou dit rond de 60 000 miles zijn (geen probleem) + ook nog eens 430 dollar!!! (wel een probleem!)

Boek ik op dezelfde data een award ticket voor het traject NYC-BRU (dus vertrekkende vanuit New York) dan zou dit 60.000 miles + 57 dollar kosten. Ik vraag mij af hoe dit komt....
Dit is heel eenvoudig. Een van de volgende twee redenen zijn hierop van toepassing, en niets anders:

1) OFWEL zijn de vluchten BRU - NYC reeds voller bezet dan de omgekeerde beweging, in dit geval zijn de goedkoopste award-tickets niet meer beschikbaar. Of dit de reden is of niet, kan je uitvogelen door een ticketsimulatie te maken op DELTA.COM voor het traject BRU - NYC - BRU op uw reisdata, en deze prijsopgave te vergelijken met het traject NYC - BRU - NYC op de identieke data. Is de prijs vanuit BRU hoger dan deze vanuit NYC, dan is het toestel vanuit BRU reeds zwaarder bezet dan vanuit NYC;
2) OFWEL geeft de bezettingsforecast voor deze vluchten aan, dat er een hogere bezetting verwacht wordt op de vlucht vanuit BRU dan op de vlucht vanuit NYC. Dit kan een maatschappij doen beslissen om de goedkoopste awardtickets niet ter beschikking te stellen op de verwacht drukker bezette lijnen. In zulke gevallen zal een maatschappij zoals BA zelfs geen enkel awardticket ter beschikking stellen, en slechts een beperkt aantal upgrades.

Het is een utopie om te geloven dat je met mijlen eender welke vlucht op eender welk moment kan boeken, awardtickets worden slechts zeer beperkt ter beschikking gesteld, en kunnen nooit gebruikt worden om taksen en supplementen te betalen. Wel opmerken dat wanneer je een economy-award boekt en in het voorbeeld van 60000 mijlen er nog 430 dollar bovenop moet gooien, je dit ticket van prijs niet mag vergelijken met hun goedkoopste economyticket van bijvoorbeeld 600 euro of zo dat je volledig moet betalen. Immers, een awardticket heeft steeds de status van "Economy Y", wat staat voor full-fare-economy (onbeperkt wijzigen, annuleren...), dien te verstaande dat normaliter bij wijzigen je wel moet wijzigen naar een vlucht waar ook awardtickets op beschikbaar zijn. Het gaat dus niet op om maar te boeken op een bepaalde vlucht, om daarna te wijzigen naar een vlucht die je wel wilt maar waar geen awards op beschikbaar zijn. Dit zal niet aanvaard worden. O ja, een full-fare-economy naar de VS kost, afhankelijk van de maatschappij, grosso modo tussen de 1500 euro en de 2500 euro per pax. Cancellen kan ook, je krijgt dan wel uw miles terug en uw geld, maar nooit de waarde van de full-fare-economy.

Voor meer info over boekingsklassen en prijsopgaves, bekijk mijn post op: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=45404
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

RNA schreef:Misschien een stomme vraag, maar als je bij een deelnemend hotel miles wilt sparen; dan is het toch voldoende om je membership card van de luchtvaartmaatschappij te laten zien? (bijv je flying blue card van KLM) of moet je eerst lid worden van het members programma van het hotel, om vervolgens je miles te kunnen overzetten?
Ik heb nl een aantal keer bij zowel het hilton als best western geslapen waarbij ik iedere keer mijn pasje geef bij het inchecken... ik heb echter nog nooit een mile ontvangen van het hotel!
Ik ben reeds tien jaar lid van het HHonnors-programma van Hilton. Dit programma was het eerste "crossbleed"-programma, waarbij je miles en punten bij verschillende partners tegelijk kan sparen, ook al doe je slechts 1 activiteit. Zij introduceerden de term "double dipping". Echter, je moet EN lid zijn van HHonnors, EN lid van tenminste 1 partner van Hilton. Naast HHonnors heb ik ook een American Express (Membership Rewards), Star Alliance, en BA Executive Club. Al dezen zijn partners van Hilton.

Ik heb gekozen om extra Avios-punten te sparen van BA, en zo aangegeven in mijn HHonnors account. Bij ieder verblijf in een Hilton of dochterketen, worden er 500 Avios punten overgeschreven naar mijn Executive Club van BA, naast mijn HHonnors-punten die ik ook verdien op mijn Hilton-account (10 punten per uitgegeven dollar in hun hotels; 1 activiteit levert dus twee keer punten op). Ik had echter evengoed Star Alliance kunnen opgeven, maar je kan er maar 1 opgeven. Zo komt het dat ik inmiddels nog geen enkele keer gevlogen heb met BA, maar al wel duizenden AVIOS-punten heb gespaard. Wil ik een awardflight boeken maar kom ik mijlen tekort, dan kan ik punten van HHonnors converteren naar mijn Executive Club. Of Membership Rewards van AMEX omzetten naar AVIOS of HHonnors of zo. Al deze programma's brengen op! Om de zoveel jaar gaan mijn vrouw en ik op citytrip met alles erop en eraan (bijvoorbeeld 5 jaar geleden, 4 nachten Hilton Vienna Plaza, Executive Room + ontbijt + toegang tot Executive Lounge etc + 2 tickets Brussels Airlines BRU - VIE in business class voor nog geen 100 euro totaal, wat de taksen waren; normale handelswaarde was +3000 euro!). Het duurt wel even alvorens je vertrouwd bent met de optimale werking van al deze programma's, maar ze lonen wel.

Maar als antwoord op uw vraag: je moet lid zijn van ieder individueel programma, om punten te kunnen sparen en uitwisselen bij en tussen de verschillende programma's.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Zoiets als : om een kort verhaal lang te houden :lol:
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Het is in ieder geval wel duidelijk, weet nu dus waarom ik nooit punten heb gekregen. Al ben ik wel lid van HHonors, bedankt Radarlove! :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

US-fanboy schreef:Zoiets als : om een kort verhaal lang te houden :lol:
Nagels met koppen slaan is nooit mijn sterkste punt geweest, maar wanneer ik iets uitleg doe ik dat liever meteen te goed. De uitleg staat voor altijd op het net, hé, en er zijn veel meer mensen die met dezelfde vragen worstelen dan de vraagsteller hier. Dus, met een kleine moeite beantwoord ik veel vragen in een keer...

De korte versie van mijn antwoord: idd!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben een mailtje gekregen dat onze airmmiles gaan vervallen op 31 maart 2014.
Nu willen wij volgend jaar wellicht weer een tripje maken maar dat zal pas na 31 maart zijn.
Hoe kan ik mijn miles behouden? Ik lees regelmatig iets van miles kopen zodat ze niet vervallen, maar klopt dat ook en hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb er bijna 46 000 dus het zou zonde zijn om die te verliezen.
En klopt het dat een reservatie voldoende is om de miles te behouden of telt echt de vliegdatum?
Grts, Bart

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Alleen de echte vliegdatum telt. Bij united kan je voor 100 dollar miles kopen. Dat verlengt .
Groetjes,
Carine
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

@ Bart: Misschien een weekendje eropuit met vlucht voor weinig ? voor die tijd ? Weet niet welk programm je volgt maar bij Flying Blue verleng je op die manier je miles.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik lees het volgende op hun site:
-Fly United or one of our airline partners before your mileage expiration date. Book now and be sure to include your MileagePlus® number in your reservation.

-You can also earn miles by using a MileagePlus credit card, staying at a partner hotel, renting with one of our car partners and more. Learn more about all the ways to earn miles.

Het onderlijnde zinnetje lijkt aan te geven dat boeken voldoende is als je je mileageplus nummer doorgeeft, maar in de zin ervoor staat dat je moet vliegen voor de vervaldatum. Het zal dus wel het eerste zijn. Idem voor de tweede optie vermoed ik, dat je in een hotel moet overnacht hebben voor de vervaldatum?
Dan zou er voor ons maar één optie overblijven en dat is voor 100 dollar miles kopen ?

Frans, bij het MileagePlus programma dus.
Grts, Bart

Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je moet echt vliegen hoor om je miles te behouden, een reservering alleen is niet voldoende. Als je miles gebruikt voor een reservering wordt wel meteen de datum verlengt (we hebben net een vlucht geboekt van IAD naar DEN voor 12500 miles en $ 2,50 :D ). als er dus een transactie plaatsvind op je account wordt de datum verlengt.
Voor $ 75,25 koop je 2000 miles.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ok das duidelijk, ik zal dus die miles moeten kopen. Wordt de termijn dan verlengd met opnieuw 18 maanden of zijn dat andere voorwaarden ?
Grts, Bart

Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er wordt met 18 maanden verlengt, vanaf het moment van kopen, pas in maart kopen geeft je de langste termijn.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik (of beter gezegd, mijn papa ;-) ) had veel miles van cotinental die gingen vervallen eind september. ik heb met die kaart hotelpunten (best western) laten bijboeken toen wij in september op vakantie waren en die miles zijn nu twee jaar langer geldig... Dat was een hotel van 50 euro of zo dus dat was zijn geld wel waard...
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Een vraagje in een oud topic.
Wij vliegen in mei met Lufthansa naar Seattle, is het een idee om lid te worden van hun Miles&more programma? Lufthansa heeft de laatste jaren mooie aanbiedingen dus misschien vliegen we wel vaker met hen?
Vorige zomer jul/aug hebben we ook met Lufthansa gevlogen naar Phoenix, werd uiteindelijk United vliegtuig onder de vlag van Lufthansa, zijn die miles nog te claimen??
Hoeveel moet je gevlogen hebben wil je wat met die miles kunnen doen?
Haha, bedenk me nu dat ik ook lid ben van excutive club BA en we vliegen in November met BA naar LV, kijken of ik mijn lidmaatschapsnummer kan vinden, anders schiet dat sparen ook niet op :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer