Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
xon
Amerika-ontdekker

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door xon »

Terpies schreef:
16 jul 2019, 15:37
xon schreef:
16 jul 2019, 08:59
Is het met een (prepaid) AT&T unlimited kaart usa/ca mogelijk om van telefoon te wisselen tijdens gebruikers periode? Anders gezegd, blijft het IMEI nummer dat is opgegeven tijdens de activatie gekoppeld (en noodzakelijk) of wordt dit alleen voor activatie gebruikt eenmalig?
Weet uit eigen ervaring in juni 2019 (want nieuwe iPhone in US gekocht) dat je zonder problemen het Arieli AT&T kaartje kunt overzetten naar een andere telefoon.
Ah thanks voor je info! Ik vraag mij af of het IMEI nummer bij het activeren dan puur voor hun administratie is of alleen wordt gebruikt bij activatie.

Mochten er nog meer ervaringen zijn met het wisselen dan hoor ik het graag 👍
archito
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door archito »

Bij de beschrijving van arielimobile staat dat je de SIM kaart pas in de US in je telefoon moet doen. Ik heb een dual SIM telefoon, kan ik hem er dan ook al gewoon in Nederland in doen ook al werkt hij dan nog niet? Kan ik dan meteen internetten als we in de US zijn? Dat zou handig zijn zodat we een Uber kunnen nemen zonder eerst met de telefoon te hoeven prutsen.
Gast

Bericht door Gast »

Ja hoor dat kan. Vooraf activeren en in je telefoon doen (dag van vertrek).
De geldigheid van je bundel gaat lopen vanaf moment dat je de SIM activeert, ongeacht of je wel of niet al in de US bent.
Zodra je in de US bent pakt je SIM het signaal op en kun je (als het goed is) bellen en internetten.
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Met echt NUL technische kennis voelt het alsof het een stomme vraag is; maar ik weet echt het antwoord niet en kan het ook niet vinden op internet.
Ik zit het Arieli pakketje te bekijken en bekeek de activatie-pagina even. Er wordt gevraagd naar het imei nummer van de telefoon. Als ik dit opzoek zie ik er twee. Vermoedelijk omdat er ook twee sims in het toestel kunnen (???).
Hoe weet ik nou welke ik op moet geven?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Arieli simkaart voor t-mobile netwerk gekocht. Dag van te voren aangemeld en geen imei nummer hoeven door te geven alleen simkaart nummer. Volgende dag e-mail dat activatie gelukt was alleen gaven ze aan dat het een 15Gb kaart zou zijn terwijl ik een onbeperkt bundel had gekocht. Mailtje gestuurd en op dag van vertrek antwoord dat ze foutje hadden gemaakt. Ik krijg het verschil terug betaald en als de bundel (bijna) op is moet ik een mailtje sturen en verhogen ze hem weer met 15Gb. Nette oplossing en inmiddels op pad en simkaarten doet het prima.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Klinkt idd als een adequate en nette oplossing.
Wij hebben een AT&T sim en daar wordt dus wel de imei gevraagd.....
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij kun je gewoon een van beide IMEI nummers gebruiken.
Het is alleen ter activatie van de sim kaart, en daarna heeft het geen functie meer.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Als het goed is kun je de IMEI info per SIM sleuf wel ergens terug vinden in je telefoon, dan weet je zeker dat je de goede hebt om door te geven.
Vita
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vita »

Wij gaan in september naar Florida en willen Google Maps gebruiken om ons te navigeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Is een Arieli sim-kaart dan voldoende/afdoende?
14x: 1998, 2001, 2004, 2007, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Gast

Bericht door Gast »

Ja hoor dat werkt prima. Ik gebruik liever geen Google maps, maar Waze (online) of Sygic (offline kaarten, voor backup als je echt geen mobiel bereik hebt).
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Eens met @Terpies ik gebruik ook Sygic. Niet gratis als je spraak aanwijzingen wilt maar werkt prima offline. Verder werkt arieli prima. Dit jaar voor het eerst maar tot op heden tevreden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Kan online of hier niet exact de antwoorden vinden. We hebben usa Sim in aparte telefoon. Maar hoe en wat met de Nederlandse telefoon? Met name Mn man zou ivm werk nogal eens hardnekkig gebeld kunnen worden.

Als Je voicemail aan hebt staan en inspreekt dat je niet opneemt ivm Amerika, dan betaal je wel geloof ik?
Opnemen kost ook geld uiteraard
Is er een mogelijkheid dat je zonder kosten kunt laten weten dat je in principe onbereikbaar bent die periode?

Of is het gewoon stomweg niet opnemen en voicemail uitzetten de enige optie die je hebt. Tenminste neem aan dat ie uit moet?? Of hoeft dat niet?
4g en roaming gaan wel uit.
Telefoon thuislaten geen optie voor hem.
cornekev
Amerika-ontdekker

Bericht door cornekev »

Volgens mij is voicemail laten inspreken gratis. Enkel het beluisteren van voicemail berichten is betalend.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik zou hiervoor even de voorwaarden van je provider/contract doornemen, ik kan me herinneren dat ik in het verleden wel eens een rekening heb gehad voor de gesprekken die doorgeschakeld werden naar voicemail terwijl ik in het buitenland was. Dit was al een aantal jaren geleden, kan goed zijn dat dit al achterhaald is of per operator/contract verschillend, dus vandaar even navragen bij je provider.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Heb gebeld met Telfort mobiel. Deze man gaf aan dat als mijn mobiel aan staat. Ik NIET opneem en Gebeld wordt ik toch een dikke rekening krijg. Wat snel kan oplopen tot €60 per keer. OOK als ik voicemail uitzet.
Hij zegt: Telefoon tijdens de hele vakantie op vliegtuigstand. Voicemail inspreken dat je niet bereikbaar bent ivm Amerika of wat je ook maar wilt en dat dan niet zo is.
Toch kreeg ik het gevoel dat het niet helemaal klopt
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat klinkt heel vreemd...
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Heb uit voorzorg voicemail uitgezet (nu alvast). Maar het is toch gek dat die man zegt dat je ook zonder voicemail kosten hebt. Heb het idee dat daar mensen op een helpdesk werken die er nog minder kaas van hebben gegeten dan ik zelf
Voicemail uit, Roaming uit en niet opnemen. Dan zou het volgens mij gewoon goed moeten gaan toch?
Hamilton
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Hamilton »

Met alle respect, dat lijkt mij een kletsverhaal hoor. Nog nooit kosten gehad hiervoor.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

cornekev schreef:
24 jul 2019, 08:01
Als Je voicemail aan hebt staan en inspreekt dat je niet opneemt ivm Amerika
Ik zou sowieso NOOIT melden op de voicemail dat ik in usa ben......
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Nee ik ook niet. Maar ik vind maar vreemd zo’n onervaren persoon aan de telefoon. Inmiddels online op Telfort toch gevonden dat inspreken voicemail in buitenland gewoon kan. Alleen luisteren kost geld. Heb de neiging nu weer te bellen.
Update: gedaan!! Dese persoon zei hetzelfde. Ik zeg. Online staat iets anders. Nu krijg ik een mail ter bevestiging dat ik gebeld kan worden en men de voicemail in kan spreken zonder kosten. Dat alleen die afluisteren geld kost. Opgelost dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer