sdekker schreef:Wel toevallig dat je ook nog eens in Alphen aan den Rijn woont!DaphneB schreef:Ik heb bijna precies dezelfde vraag.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prepay + mobiel internet
- DaphneB
- Amerika-ontdekker
Re: Prepay + mobiel internet
- DaphneB
- Amerika-ontdekker
en die is dan van at&t?sdekker schreef:Voor mij (en DaphneB ook als ik haar goed begrijp) gaat het voornamelijk om data en niet om bellen. Voor 25 dollar kan je 500MB internetten, da's een stuk goedkoper dan 87 dollar. Waarom dan Tmobile?
het is wel goedkoop die bundel van t-mobile als daar onbeperkt bellen naar vaste nummer in nederland bij zit...
zit er ook nog verschil in data snelheid tussen de bundel van at&t en t-mobile?
-
stijnec
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Bij AT&T kun je voor 10 dollar een bundel kopen waarmee je 250 minuten naar Nederland kunt bellen. AT&T heeft 3G data, t mobile alleen gprs omdat hun 3G over een frequentie gaat die Europese telefoons niet aan kunnen
T-Mobile zit ook gewoon op de 1900Mhz met 3G (ze noemen het alleen 4G) en de meeste moderne toestellen kunnen dit gewoon aan. Dus dit is niet voor alle toestellen van toepassing.stijnec schreef:Bij AT&T kun je voor 10 dollar een bundel kopen waarmee je 250 minuten naar Nederland kunt bellen. AT&T heeft 3G data, t mobile alleen gprs omdat hun 3G over een frequentie gaat die Europese telefoons niet aan kunnen
- sdekker
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Als ik dit goed begrijp kun je dus voor 25 (data) + 10 (bellen) = 35 dollar op het AT&T netwerk. Dat heeft toch de beste dekking? En het is een stuk goedkoper dan 87 euro van Tmobile. Of zitten er weer andere addertjes onder het gras?stijnec schreef:Bij AT&T kun je voor 10 dollar een bundel kopen waarmee je 250 minuten naar Nederland kunt bellen. AT&T heeft 3G data, t mobile alleen gprs omdat hun 3G over een frequentie gaat die Europese telefoons niet aan kunnen
Dat over de tmobile en gprs heb ik nu van twee kanten gehoord: het zou wel en het zou niet werken... heeft de vorige forumposter zelf ervaring met tmobile en 3/4G in de VS? En is de iPhone een toestel dat het dan wel zou doen?T-Mobile zit ook gewoon op de 1900Mhz met 3G (ze noemen het alleen 4G)
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Ik heb het allemaal uitgebreid uitgezocht voor mijn dochter, Zij heeft een prepaidkaart aangeschaft via http://www.mysimplemobile.com/.
$13 aanschaf en $40 dollar per prepaidmaand onbeperkt talk en text en 1GB dataverkeer. Bereik is prima, maar kan afhankelijk zijn waar je zit (provider draait onder T-mobile) Met de vele Wifi-punten in Amerika blijf je als je geen gekke dingen doet daar wel onder.
Succes..
$13 aanschaf en $40 dollar per prepaidmaand onbeperkt talk en text en 1GB dataverkeer. Bereik is prima, maar kan afhankelijk zijn waar je zit (provider draait onder T-mobile) Met de vele Wifi-punten in Amerika blijf je als je geen gekke dingen doet daar wel onder.
Succes..
- DaphneB
- Amerika-ontdekker
moyzo schreef:Ik heb het allemaal uitgebreid uitgezocht voor mijn dochter, Zij heeft een prepaidkaart aangeschaft via http://www.mysimplemobile.com/.
Succes..
voor een Iphone 4?
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik ga voor langere tijd (+/- 3 maanden) naar de US en ik kom dit tegen op internet.
http://www.prepaidsimcard.com
Prepaid USA SIM Card
With our Prepaid US SIM Card you can make cheap international calls in the US and receive calls for free in the US. Flat rate Mobile Internet and hours of international calls are included in the price.
USA SIM Card Flat Rate package includes
Prepaid US SIM card (image), ready to use
Unlimited free calls within USA to both mobile & landline phones
Receive unlimited calls for free
Unlimited free MMS messages throughout the world
2GB (2000 MB) flat rate 3G data usage included
Hours of international calls included in price. Lasts for instance to 20 hours talk time to the UK fixed line, or for instance 4 hours talk time to France, Israel or India.
A USA mobile number is included. Can be used when people within USA or travel companions using a SIM card from PrepaidSimCard.org, want to call you.
Price for all this: € 129,90 - Now just € 79,90 !!
Dit is voor 30 dagen maar je kunt de simkaart ook weer opwaarderen voor nog eens 30 dagen... dan is het een tientje minder..
Kent iemand dit en wat zijn de ervaringen hiermee?
http://www.prepaidsimcard.com
Prepaid USA SIM Card
With our Prepaid US SIM Card you can make cheap international calls in the US and receive calls for free in the US. Flat rate Mobile Internet and hours of international calls are included in the price.
USA SIM Card Flat Rate package includes
Prepaid US SIM card (image), ready to use
Unlimited free calls within USA to both mobile & landline phones
Receive unlimited calls for free
Unlimited free MMS messages throughout the world
2GB (2000 MB) flat rate 3G data usage included
Hours of international calls included in price. Lasts for instance to 20 hours talk time to the UK fixed line, or for instance 4 hours talk time to France, Israel or India.
A USA mobile number is included. Can be used when people within USA or travel companions using a SIM card from PrepaidSimCard.org, want to call you.
Price for all this: € 129,90 - Now just € 79,90 !!
Dit is voor 30 dagen maar je kunt de simkaart ook weer opwaarderen voor nog eens 30 dagen... dan is het een tientje minder..
Kent iemand dit en wat zijn de ervaringen hiermee?
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
Een iPhone werkt op het T-mobile netwerk, echter schakelt hij dan naar GRPS en EDGE. Leuk voor te whatsappen, maar voor het serieuze werk (fotos versturen etc) is het niet te doen. 3G/4G werken NIET op een iPhone met T-mobile USA.sdekker schreef:Als ik dit goed begrijp kun je dus voor 25 (data) + 10 (bellen) = 35 dollar op het AT&T netwerk. Dat heeft toch de beste dekking? En het is een stuk goedkoper dan 87 euro van Tmobile. Of zitten er weer andere addertjes onder het gras?stijnec schreef:Bij AT&T kun je voor 10 dollar een bundel kopen waarmee je 250 minuten naar Nederland kunt bellen. AT&T heeft 3G data, t mobile alleen gprs omdat hun 3G over een frequentie gaat die Europese telefoons niet aan kunnen
Dat over de tmobile en gprs heb ik nu van twee kanten gehoord: het zou wel en het zou niet werken... heeft de vorige forumposter zelf ervaring met tmobile en 3/4G in de VS? En is de iPhone een toestel dat het dan wel zou doen?T-Mobile zit ook gewoon op de 1900Mhz met 3G (ze noemen het alleen 4G)
Ik heb dit zelf mogen ervaren vorig jaar, het was zo traag dat ik direct een AT&T prepaid sim heb gekocht. Opwaarderen, data package bestellen en hup. AT&T heeft in heel NYC 3G (vol) bereik en is overal snel.
Opzich is het heel simpel. Je koopt een AT&T prepaid kaartje op Ebay en ontvangt deze vervolgens thuis.
1) Activeer hierna de sim-kaart door naar https://www.wireless.att.com/GoPhoneWeb ... ivatePayGo te gaan. Ik had hier zelf wat problemen mee en kreeg telkens een foutmelding. Ik heb het een stuk of 15 keer geprobeerd en toen werd ie ineens wel geactiveerd.
2) Vervolgens voeg je "beltegoed" toe door naar https://www.myprepaidrefill.com/MobilityUSWeb/enter.do te gaan. Add money, 25 dollar. De sim-kaart heeft nu prepaid te goed. De SIM-kaart werkt NIET in Nederland. Je kan er dus niets mee doen en zal "Geen service" krijgen, geen paniek!
3) Als je eenmaal in de USA bent gearriveerd stop je de SIM-kaart in de telefoon. Bel daarna 611 en kies een data-package uit, je hebt nu internet beschikbaar.
Overigens zie ik ook dat er een "unlimited" package is. Ik weet niet hoe dit precies zit, maar meer info vind je hier: http://www.wireless.att.com/cell-phone- ... stid=29206 (Gebruik postcode 10001 voor NYC bijv.). Hier vind je ook de normale "data packages" (rechtsonder)
- sdekker
- Amerika-ontdekker
Dank je voor je uitgebreide feedback! Ik heb via ebay het kaartje besteld en ga jouw procedure volgen. Lekker 3G internet in de Camper. Lekker Spotify luisteren terwijl we over Highway One rijdenRprp schreef:Opzich is het heel simpel. Je koopt een AT&T prepaid kaartje op Ebay en ontvangt deze vervolgens thuis.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
- sdekker
- Amerika-ontdekker
Ik heb hem via deze link:
http://www.ebay.nl/itm/AT-T-Go-Phone-Pr ... 441wt_1139
http://www.ebay.nl/itm/AT-T-Go-Phone-Pr ... 441wt_1139
Op die manier ga je wel snel door je 500Mb heen...sdekker schreef:Dank je voor je uitgebreide feedback! Ik heb via ebay het kaartje besteld en ga jouw procedure volgen. Lekker 3G internet in de Camper. Lekker Spotify luisteren terwijl we over Highway One rijdenRprp schreef:Opzich is het heel simpel. Je koopt een AT&T prepaid kaartje op Ebay en ontvangt deze vervolgens thuis.
Ik kan op de website van paygo (persoonlijke pagina) niets vinden over hoe ik die $50 unlimited activeer, nu is mijn beltegoed ook te laag om dit te kiezen, maar bij packages zie ik altijd wel dingen die ik niet kan kopen (door een te laag tegoed). Het is wel een interessante optie, maar er komt opzich nog $10 bij voor het naar Nederland bellen voor landlijnen (dat zit er niet in, Nederland staat ook niet op de SMS lijst).
Voor de komende vakantie gewoon $25 + $10 voor 500Mb + 250 minuten bellen, sms'en hoeft niet, daar is WhatsApp voor en Spotify doe ik niet aan
Nog even een nadeel aan de $50 unlimited ontdekt:
Q: Can a Pay As You Go subscriber change to another Pay As You Go rate plan, and is there a charge for that change?
A: Pay As You Go subscribers may change plans at any time. The first rate plan change request will be processed at no charge. However, after the first change, you may be charged a $10 fee for each subsequent rate plan change.
Dus als je je kaartje eenmalig gebruikt is het geen probleem, maar de meesten willen denk ik na gebruik het kaartje voor de andere maanden even op 10/c plan zetten (tot ze weer op vakantie gaan). Op deze manier kost het je dus elke keer $20 extra (aan/uitzetten), dan blijf ik lekker bij mijn 500Mb packs...
- sdekker
- Amerika-ontdekker
Vandaag kwam het AT&T simkaartje aan en ik ben naar de site gegaan om hem te activeren. Ik ben ondertussen al een uur bezig maar krijg telkens na 3 minuten wachten een foutmelding... irritant!Rprp schreef: Ik had hier zelf wat problemen mee en kreeg telkens een foutmelding. Ik heb het een stuk of 15 keer geprobeerd en toen werd ie ineens wel geactiveerd.
Ga het morgen weer proberen, nu is het tijd om te slapen.
Update 1: -> ik ben erachter! je moet als imei 000000000000000 kiezen, dan gaat het gelijk goed!
Update 2: -> maar iets kopen werkt niet... je moet een nieuwe pincode invoeren nadat je de eerste keer inlogt maar die code wordt naar je telefoon gestuurd. En die doet het pas in de VS, dus in NLD al een dataplan kopen gaat niet werken
- DaphneB
- Amerika-ontdekker
hmmm dat klinkt wel erg frustrerend...
Ik verwacht dat ik mijn sim kaartje dan vandaag binnen krijg.
Ik verwacht dat ik mijn sim kaartje dan vandaag binnen krijg.
Dat klopt. Je kan in Nederland nog geen dataplan kopen. Je kan wel alvast er beltegoed opzetten, d.m.v. https://www.myprepaidrefill.com/MobilityUSWeb/enter.do en dan "Add money". Als je in de VS bent moet je vervolgens 611 bellen, dan kan je een dataplan toevoegen.sdekker schreef:Vandaag kwam het AT&T simkaartje aan en ik ben naar de site gegaan om hem te activeren. Ik ben ondertussen al een uur bezig maar krijg telkens na 3 minuten wachten een foutmelding... irritant!Rprp schreef: Ik had hier zelf wat problemen mee en kreeg telkens een foutmelding. Ik heb het een stuk of 15 keer geprobeerd en toen werd ie ineens wel geactiveerd.
Ga het morgen weer proberen, nu is het tijd om te slapen.
Update 1: -> ik ben erachter! je moet als imei 000000000000000 kiezen, dan gaat het gelijk goed!
Update 2: -> maar iets kopen werkt niet... je moet een nieuwe pincode invoeren nadat je de eerste keer inlogt maar die code wordt naar je telefoon gestuurd. En die doet het pas in de VS, dus in NLD al een dataplan kopen gaat niet werken
- DaphneB
- Amerika-ontdekker
betaal je vervolgens je dataplan met je creditcard als je in amerika bent?
Je dataplan gaat van je beltegoed af. Dus in NL kun je alvast je tegoed opwaarderen, maar pas in Amerika kan je data activeren.
- sdekker
- Amerika-ontdekker
Weet je zeker dat dat nog zo is? Het is nu niet mogelijk om in te loggen op mijn account. Er is nl. een pincode gestuurd die ik nodig heb om in te loggen - nog niet om iets te bestellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7980 Weergaves