Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Airmiles
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Airmiles
Het is hetzelfde (maar bij KLM hangt het van je ticket af hoeveel je krijgt en bij Delta krijg je het aantal mijlen dat je vliegt).
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ah ok, dan wordt het even opzoeken hoeveel miles ik krijg en wat handiger is. Ook voor mn hotel overnachting.

- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Weet iemand of ik mijn flying blue miles kan overzetten naar Delta. Lees hier dat dat gunstiger is.MattRob schreef:Dat is wel gebruikelijk volgens. Ik zou overigens ook eens goed kijken of Delta geen beter alternatief voor je is; je spaart volgens mij nog steeds 100% miles daar (bij KLM afhankelijk van de geboekte klasse, maar in de praktijk vaak 25%) en bij Delta blijven ze levenslang geldig, bij KLM verlopen ze na 1,5jaar volgens mij
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens de KLM website zou ik voor het traject Antwerpen - NYC - Antwerpen slechts 1818 miles krijgen, dus ik heb de klantenservice mijn nummer aan laten passen naar die van Delta. Daar zou ik er als het goed is wat meer horen te krijgen.

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat bedoelde ik, alle tickets die wij 'normaal gesproken' boeken, krijgen bij KLM maar 25% van de daadwerkelijk gevlogen miles. Alleen de echt dure tickets krijgen meer miles. Dus in dat geval is Delta altijd gunstiger, omdat je daar 100% van de gevlogen miles krijgt (voor zolang het bij hen duurt .... misschien gaan ze dat ook wel aanpassen). Overigens zijn er meer voor of nadelen natuurlijk, dit zal vast niet de enige afweging moeten zijn.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik ook erg belangrijk vind is dat je miles 'onbeperkt' houdbaar zijn i.t.t. bij KLM.

Kan iemand mij helpen. Vorig jaar zijn wij 2x naar Amerika gevlogen. 1x met Continental en 1x met US Airways. Natuurlijk heb ik voorgaande doorgelezen, maar ik blijf het lastig vinden
Dus heb ik nog een aantal vragen over airmiles hiervan.
1 hoe kan ik deze claimen?
2 kan ik ze uberhaupt nog claimen?
3 hoe doe ik dat? Gewoon via de website een account aanmaken?
4 moet ik voor zowel mijn man als ikzelf een account aanmaken?
5 zijn er kosten aan verbonden?
6 wanneer ik voor dit jaar weer een reis boek bij 1 van deze organisaties maar via een site als bij ebookers, hoe claim ik dan mijn miles?
Bedankt alvast voor jullie respons.
Rachel
1 hoe kan ik deze claimen?
2 kan ik ze uberhaupt nog claimen?
3 hoe doe ik dat? Gewoon via de website een account aanmaken?
4 moet ik voor zowel mijn man als ikzelf een account aanmaken?
5 zijn er kosten aan verbonden?
6 wanneer ik voor dit jaar weer een reis boek bij 1 van deze organisaties maar via een site als bij ebookers, hoe claim ik dan mijn miles?
Bedankt alvast voor jullie respons.
Rachel
- US-fanboy
- Amerikakenner
3. Eerst naar de website van de luchtvaartmaatschappij en daar zoeken op Frequent Flyer program. Daar aanmelden.
4. Voor iedereen die vliegt met de maatschappij een eigen account aanmaken.
1 + 2. Uitzoeken op de website van de vliegmaatschappij tot hoe lang terug je frequent flyer miles kunt claimen. Als je hebt uitgevonden dat het tot (bijv.) een jaar terug kan, dan is er (altijd) op de website ook een formulier te vinden waarin je de gemiste mijlen kunt claimen. Op dat formulier moet je dan naam, ff-account en vluchtgegevens invullen. Het wordt dan uitgezocht en de mijlen worden op je account geboekt. Niet geschoten is altijd mis.
5. Er zijn geen kosten verbonden aan het frequent flyer program. De bedoeling van het programma is om je zo vaak mogelijk te laten terugkomen en ze doen dit door gratis vluchten aan te bieden.
6. Als je hebt geboekt krijg je van de reisorganisatie een bevestiging met daarin ook een bevestigingscode (combinatie van 6 letters en cijfers). Als je naar je account gaat op de website van de vliegmaatschappij, kun je deze vluchten aan je account toevoegen en dan worden de mijlen op je account geboekt. Anders kun je na de vluchten het antwoord op vraag 1 en 2 toepassen.
Als je eenmaal lid bent van een frequent flyer program, dan kun je ook in de gaten houden of er samenwerkingen zijn tussen hotelketens of autoverhuurmaatschappijen en de betreffende vliegmaatschappij. Het boeken van een nacht in een hotel, of het huren van een auto kan je dan ook vliegmijlen opleveren.
Succes
4. Voor iedereen die vliegt met de maatschappij een eigen account aanmaken.
1 + 2. Uitzoeken op de website van de vliegmaatschappij tot hoe lang terug je frequent flyer miles kunt claimen. Als je hebt uitgevonden dat het tot (bijv.) een jaar terug kan, dan is er (altijd) op de website ook een formulier te vinden waarin je de gemiste mijlen kunt claimen. Op dat formulier moet je dan naam, ff-account en vluchtgegevens invullen. Het wordt dan uitgezocht en de mijlen worden op je account geboekt. Niet geschoten is altijd mis.
5. Er zijn geen kosten verbonden aan het frequent flyer program. De bedoeling van het programma is om je zo vaak mogelijk te laten terugkomen en ze doen dit door gratis vluchten aan te bieden.
6. Als je hebt geboekt krijg je van de reisorganisatie een bevestiging met daarin ook een bevestigingscode (combinatie van 6 letters en cijfers). Als je naar je account gaat op de website van de vliegmaatschappij, kun je deze vluchten aan je account toevoegen en dan worden de mijlen op je account geboekt. Anders kun je na de vluchten het antwoord op vraag 1 en 2 toepassen.
Als je eenmaal lid bent van een frequent flyer program, dan kun je ook in de gaten houden of er samenwerkingen zijn tussen hotelketens of autoverhuurmaatschappijen en de betreffende vliegmaatschappij. Het boeken van een nacht in een hotel, of het huren van een auto kan je dan ook vliegmijlen opleveren.
Succes
En is het de moeite om je daarvoor aan te melden als je bv. eenmalig met 4 personen (uit hetzelfde gezin) naar de Westkust van Amerika trekt ?
- US-fanboy
- Amerikakenner
Eenmalig ?
Nee.
Maar weet je nu al wat de toekomst je brengt ?
Misschien wordt je wel zo enthousiast dat je in de toekomst nog wel 10 keer gaat. Of misschien vlieg je met een maatschappij die ook binnen Europa vliegt (KLM, BA) waarmee je in de toekomst nog wel gaat vliegen.
Baat het niet, het schaadt zeker niet.
Nee.
Maar weet je nu al wat de toekomst je brengt ?
Misschien wordt je wel zo enthousiast dat je in de toekomst nog wel 10 keer gaat. Of misschien vlieg je met een maatschappij die ook binnen Europa vliegt (KLM, BA) waarmee je in de toekomst nog wel gaat vliegen.
Baat het niet, het schaadt zeker niet.
Voorlopig Euromillions nog niet gewonnen, ik blijf wel proberen 
Ik spaar nu al een tijdje miles bij Delta. (skyteam)
Maar heb daar eigenlijk toch wat spijt van. Ik heb voorlopig nog niet genoeg miles voor een 'award' ticket, maar als ik al eens kijk wat zo'n award ticket mij zou kosten, dan val ik toch van mn stoel.
Voor een retourtje Brussel - NYC zou dit rond de 60 000 miles zijn (geen probleem) + ook nog eens 430 dollar!!! (wel een probleem!)
Boek ik op dezelfde data een award ticket voor het traject NYC-BRU (dus vertrekkende vanuit New York) dan zou dit 60.000 miles + 57 dollar kosten. Ik vraag mij af hoe dit komt....
Maar heb daar eigenlijk toch wat spijt van. Ik heb voorlopig nog niet genoeg miles voor een 'award' ticket, maar als ik al eens kijk wat zo'n award ticket mij zou kosten, dan val ik toch van mn stoel.
Voor een retourtje Brussel - NYC zou dit rond de 60 000 miles zijn (geen probleem) + ook nog eens 430 dollar!!! (wel een probleem!)
Boek ik op dezelfde data een award ticket voor het traject NYC-BRU (dus vertrekkende vanuit New York) dan zou dit 60.000 miles + 57 dollar kosten. Ik vraag mij af hoe dit komt....
-
Travelkitty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Met welke maatschappij vliegen jullie?G.B. schreef:En is het de moeite om je daarvoor aan te melden als je bv. eenmalig met 4 personen (uit hetzelfde gezin) naar de Westkust van Amerika trekt ?
Als je bv met BA vliegt kan je erna voor weinig geld naar Londen.
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
- US-fanboy
- Amerikakenner
Waar heb je nu precies spijt van ?JVA78 schreef:Ik spaar nu al een tijdje miles bij Delta. (skyteam)
Maar heb daar eigenlijk toch wat spijt van.
He je speciaal met Delta gevlogen om de mijlen ? Dan kan ik me dat voorstellen (maar vind de reden om daarom met Delta te vliegen, terwijl er eventueel goedkopere tickets waren, wel een beetje dom).
Of heb je spijt dat je er een kwartiertje tijd hebt ingestoken om je aan te melden en de mijlen te claimen ofzo ?
Wat de prijzen betreft is dat bij andere maatschappijen niet anders.
Het sparen van mijlen gaat bij KLM een stuk moeizamer en als je ziet wat die nog voor administratieve kosten vragen dan val je nog veel meer van je stoel.
Mijlen zijn voor mij dan ook geen reden om met een maatschappij te vliegen. Prijzen wel.
Spijt van het sparen heb ik nooit, want misschien komen ze ooit van pas
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
United geeft wel goede voorwaarden. In 2012 geboekt voor 60.000 miles en 80 dollar taxes.
Ook Rob en Annie hebben ongeveer dit bedrag betaald bij united.
Ook Rob en Annie hebben ongeveer dit bedrag betaald bij united.
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
$ 56,30 om precies te zijn 
Of je kan voor weinig/gratis een hotelovernachting boeken. Ik ben in december met BA naar Las Vegas gevlogen en kan nu 1 gratis hotelovernachting in Vancouver boeken die een waarde vertegenwoordigt van 100 euro. Toch leuk....en helemaal aangezien mijn vrouw ook nog 1 overnachting kan boekenMet welke maatschappij vliegen jullie?
Als je bv met BA vliegt kan je erna voor weinig geld naar Londen.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Spijt is misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, maar ik verschiet er gewoon van dat de kosten zoveel hoger zijn als je vanuit Europa vertrekt. Terwijl een awards vlucht die vanuit de VS vertrekt wel zo goed als gratis is. Ik vraag me af wat de reden daarvoor is. Dit lijkt toch een beetje op discriminatie van de europese reiziger.US-fanboy schreef: Waar heb je nu precies spijt van ?
Maar inderdaad ik laat mij ook zeker niet leiden door de awards programma's, maar wel door de prijzen bij de keuze van een ticket.
Heb net gebeld met United. Heb vorig jaar gevlogen in jan met Continental en in sept met US airways. Beide zitten in de Star Alliance als ik het goed heb. Nu vertelde de dame aan de telefoon dat ik mijn miles van vorig jaar niet kan claimen meer omdat ik geen account heb. Als ik een account zou hebben kan ik ze tot 1 jaar terug claimen. Ik kon volgens haar wel een fee van 25 dollar betalen en dan kon ik tot 6 mnd terug claimen als ik nu een account aanmaak.
Wie kent dit? En wie heeft ook wel eens een account bij United aangemaakt en nog miles van het jaar ervoor kunnen claimen?
Bedankt.
Wie kent dit? En wie heeft ook wel eens een account bij United aangemaakt en nog miles van het jaar ervoor kunnen claimen?
Bedankt.