Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hebben meer mensen hier 'last' van?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: hebben meer mensen hier 'last' van?

Bericht door Gerben Steeg »

Jostravels schreef:Hihi, alsof er maar 2 mogelijke vakantielanden ter wereld zijn: Amerika of Nederland.
Ik hou er zelf niet zo van om twee keer naar hetzelfde te gaan, maar omdat Amerika zo groot is kan ik daar nog wel een tijdje voort denk ik. Ik zou alleen ook niet allerlei andere landen willen missen, er is zoveel moois in de wereld. Dus we zijn van plan het een beetje af te wisselen.
Mee eens hoor. Bijv wintersport in Europa is ook altijd een topweek! Maar zijn idd zoveel mooie landen, alleen voorlopig kunnen we even door in Amerika vanwege de diversiteit. Het is ook niet zo dat we elke dirtroad gereden moeten hebben, maar een vakantie in eigen land zie ik voorlopig niet zitten… :D
Gr, Gerben
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het "probleem" met al die Amerika reizen is, dat ik er feilloos allerlei routes voor kan geven maar voor de rit van Brabant naar Drenthe een routeprint moet maken;)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Gerben Steeg schreef:Ben blij dat ik nog ruim voor mn 40e er achter ben dat de USA ok zijn, hopelijk nog wat bezoekjes te gaan!

Ook na je 40e is Amerika nog steeds leuk hoor, het leven is echt nog niet over bij 40. :lol:
Gerben Steeg
Amerikakenner

:D, tuurlijk! Bedoel eigenlijk dat ik blij ben dat ik er op tijd achter ben, zodat er bij goede gezondheid en welzijn nog wat tripjes gemaakt kunnen worden! Stel dat je er, met alle respect, pas op je 94e achter komt dat Amerika best de moeite waard is...
Gr, Gerben
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Nog 16 jaar tot mijn 40e! Woej! :wink:
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik had al heimwee naar amerika toen ik 12 was en er nog nooit geweest was :D

Ik heb ook altijd heimwee na zo'n vakantie. Wil altijd meteen mijn spullen pakken hier en emigreren, maar ja...vakantie is natuurlijk wel iets heel anders dan daadwerkelijk wonen en leven. Dat zal in amerika ook heus geen rozengeur en manenschijn zjin

Maar je hebt tijdens zo'n reis echt zo'n "leventje"
Elke dag in je huurauto, elke keer verschillende hotels....op zoek naar restaurantjes.
Vooral als we in een national park verblijven krijg ik echt dat amerika-gevoel
's avonds in de dining hall eten, nog even in de giftshop neuzen en naar je cabin lopen in het donker....'s morgens weer de natuur in....heerlijk!
Ik heb ook altijd een beetje moeite met het inleveren van de huurauto, voelt alsof je je maatje bij het vuilnis zet of zo. Ik raak altijd een beetje aan m gehecht :D

Als ik eenmaal weer thuis ben overvalt mij vaak een groot gevoel van "saaite"
Dan loop je opeens weer in de C1000 en is het geen verrassing waar je vanavond weet uit zult komen, ik moet altijd echt even acclimatiseren als ik thuis ben
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Iris_1982 schreef: Ik heb ook altijd een beetje moeite met het inleveren van de huurauto, voelt alsof je je maatje bij het vuilnis zet of zo. Ik raak altijd een beetje aan m gehecht :D
Haha same here! Vond het dit jaar (met onze mooie SUV) extra jammer. Mijn Opel Corsa is dan wel opeens héél erg klein!
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
Gerben Steeg
Amerikakenner

José schreef:
Iris_1982 schreef: Ik heb ook altijd een beetje moeite met het inleveren van de huurauto, voelt alsof je je maatje bij het vuilnis zet of zo. Ik raak altijd een beetje aan m gehecht :D
Haha same here! Vond het dit jaar (met onze mooie SUV) extra jammer. Mijn Opel Corsa is dan wel opeens héél erg klein!
:) Wij waren er zelfs van overtuigd dat de Kia Picanto van mn vriendin makkelijk acher in onze Highlander zou passen....! Moet ook altijd weer een traan laten als ik weer in Ned bij de pomp sta... :evil:
Gr, Gerben
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Jostravels schreef: Hihi, alsof er maar 2 mogelijke vakantielanden ter wereld zijn: Amerika of Nederland.
Ik hou er zelf niet zo van om twee keer naar hetzelfde te gaan, maar omdat Amerika zo groot is kan ik daar nog wel een tijdje voort denk ik. Ik zou alleen ook niet allerlei andere landen willen missen, er is zoveel moois in de wereld. Dus we zijn van plan het een beetje af te wisselen.
Inderdaad. Helemaal mee eens. We zijn nu twee keer achter elkaar geweest, maar dit jaar voelde een stuk minder bijzonder dan vorig jaar. Als we volgend jaar weer zouden gaan zou het al echt een beetje op auto-pilot worden en dat vind ik zonde, hoe mooi ik het land ook vind en hoe plezierig het reizen daar ook is. De komende jaren waarschijnlijk weer wat anders. Er zijn nog zoveel landen die ik ook nog wil zien.

Dat van dat inleveren van die huurauto herken ik wel een beetje. Daarnaast blijf ik het een vreemd gevoel vinden om voor je gevoel op het ene moment in je grote SUV naar het vliegveld in (dit jaar) Denver te rijden en (voor je gevoel) nog op dezelfde dag in een volkomen andere wereld in je eigen auto te stappen.

Alsof het allemaal niet echt gebeurd is.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Matrox schreef: Alsof het allemaal niet echt gebeurd is.
Dat gevoel heb ik de eerste dag ook idd.. Alsof je het gedroomd hebt ofzo..
Maar goed, dat heb ik ook als ik van de wintersport in Oostenrijk kom, of een weekendje in London ben geweest..
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben het er idd ook mee eens dat er meer is dan Amerika hoor!
Wij zaten door de lage ticketprijzen toch te twijfelen of we niet volgende zomer weer zouden gaan, maar we willen het ook graag bijzonder houden en idd niet bijna op de automatische piloot alles doormaken.

Ik lees bij sommigen hier op het forum dat ze bijvoorbeeld al voor de zesde keer naar Bryce Canyon gaan.......dat snap ik eerlijk gezegd niet.
Er is zoveel moois te zien in de wereld en dan ga je tot 6 keer toe terug naar hetzelfde gebied en ook nog eens dezelfde dingen bekijken??
Dat is bijna net zoiets als elk jaar op dezelfde camping in Spanje gaan staan, maar dan onder het mom "avontuurlijk".

Natuurlijk kan je in Amerika wel 100 verschillende reizen maken, en ik wil er ook zeker nog een heleboel gaan maken!! Maar volgend jaar eens naar Thailand of Argentinie lijkt me ook heel verfrissend... :-)
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Yeehaw schreef:Het "probleem" met al die Amerika reizen is, dat ik er feilloos allerlei routes voor kan geven maar voor de rit van Brabant naar Drenthe een routeprint moet maken;)
Maar dat is ook wel iets ingewikkelder met dat dichte wegennet hier. Toen ik voor het eerst een wegenkaart van Amerika onder ogen kreeg dacht ik dat ik een slechte kaart had. Zo leeg. Maar de anderen waren net zo. Bijna geen wegen, zie dan maar eens verkeerd te rijden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Iris_1982 schreef:
Natuurlijk kan je in Amerika wel 100 verschillende reizen maken, en ik wil er ook zeker nog een heleboel gaan maken!! Maar volgend jaar eens naar Thailand of Argentinie lijkt me ook heel verfrissend... :-)
Wij doen het lekker allebei. Volgend jaar juli/augustus naar Amerika en 5 maanden later gaan we 3 weken naar Thailand :beerchug:
Ik vind het wel leuk om nu eens in een hele ander cultuur te zijn. We zijn al eens in Azië geweest (Indonesië en Singapore) maar dat is 21 jaar geleden.
En net als jij gaan we niet elk jaar naar Amerika. We zijn tot nu toe om de twee jaar gegaan maar ik denk dat volgend jaar voorlopig even de laatste keer is, we willen nog zoveel andere landen zien (en wij zijn al dik over de 40 dus hebben niet zoveel tijd meer :lol: :wink: )

Marjon
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

heerlijk al die reacties hier te lezen.
Zelf begin ik weer in mijn 'gewone doen' te komen maar het mijmeren over wanneer weer te gaan 'jeukt' nog erg. Waarbij we met veel humor al gillen mwha 't is nog geen kerst we kunnen nog wat verzinnen! Oh erg. Zeg nooit, nooit denk ik dan maar.

Groeten,
es
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

vana schreef:
Iris_1982 schreef:
Wij doen het lekker allebei. Volgend jaar juli/augustus naar Amerika en 5 maanden later gaan we 3 weken naar Thailand :beerchug:
Marjon
En weer voel ik daar dat rare kriebeltje. Nee, ik ben niet jaloers. Nee, ik ben echt niet jaloers., Nee, ik ben echt niet jaloers....., Nee, ik ben echt niet jaloers.....

Of misschien benijd ik je toch wel een beetje.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Gerben Steeg schreef:

Moet ook altijd weer een traan laten als ik weer in Ned bij de pomp sta... :evil:
Ik niet, LPG kost €0.48 per liter + 20 % korting op alle brandstof bij de pomp van de baas. :nana:
Crisis ? What Crisis ?
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

Matrox schreef:
vana schreef:
Marjon
En weer voel ik daar dat rare kriebeltje. Nee, ik ben niet jaloers. Nee, ik ben echt niet jaloers., Nee, ik ben echt niet jaloers....., Nee, ik ben echt niet jaloers.....

Nou, ik ben wel jaloers!! En misschien nog wel het meeste op dat je blijkbaar je reisgenoten zo ver hebt gekregen om meer dan een jaar vooruit te plannen. Dat 'mag' ik nooit van vriendlief, 8 maanden vantevoren is mijn superrecord maar meestal wil hij er pas een maand of 4 vantevoren over nadenken. En ik ben zo dol op die vakantievoorpret :( .
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Matrox schreef: En weer voel ik daar dat rare kriebeltje. Nee, ik ben niet jaloers. Nee, ik ben echt niet jaloers., Nee, ik ben echt niet jaloers....., Nee, ik ben echt niet jaloers.....

Sorry, ik wilde je niet jaloers maken :oops:

Mijn reisgenoten willen dit net zo graag als ik hoor, het is een speciale reis. We gaan samen met mijn broer, zijn vrouw en mijn zus.
Mijn broer is met een Thaise vrouw getrouwd en in januari 2011 gaan ze op de Boedhistische wijze in Thailand trouwen.
We blijven dan een kleine week in haar geboortedorp Sisaket voor het huwelijk dat zo'n 3 dagen duurt . Mijn broer en schoonzus hebben daar een mooi huis laten bouwen. Daarna gaan we een week naar het noorden van Thailand en we eindigen met een week op het tropische eiland Koh Samet.

Oh, nu heb ik je waarschijnlijk nog jaloerser gemaakt Matrox, sorry.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

vana schreef: Oh, nu heb ik je waarschijnlijk nog jaloerser gemaakt Matrox, sorry.
Nee hoor. Ik doe gewoon net of ik het niet gelezen heb en blijf gewoon genieten van mijn prachtige uitzicht op het dak van de Utrechtse Jaarbeurs en het gestoord lelijke gebouw dat ze erachter gezet hebben. Als dat al geen voldoende compensatie biedt, wat dan nog wel? :cry:.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Matrox schreef:
vana schreef: Oh, nu heb ik je waarschijnlijk nog jaloerser gemaakt Matrox, sorry.
Nee hoor. Ik doe gewoon net of ik het niet gelezen heb en blijf gewoon genieten van mijn prachtige uitzicht op het dak van de Utrechtse Jaarbeurs en het gestoord lelijke gebouw dat ze erachter gezet hebben. Als dat al geen voldoende compensatie biedt, wat dan nog wel? :cry:.
Hahahaha :mrgreen:
Mijn vriend vertrekt a.s zondag voor twee weken naar San Diego voor zijn werk!
Hij zal er ook aardig wat vrije tijd hebben. (**JALOERS**)
Ik zei dus ook al tegen hem: "En dan loop jij daar lekker tussen de palmbomen en zit ik hier achter mijn bureau met uitzicht op een Zoetermeerse vinexwijk!!! Dat is gewoon niet eerlijk!!"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer