Sandy schreef:Amerika is op zich ook niet zo duur.. Vooral met leuke aanbiedingen.. Maar het wordt alleen zo duur als je met een groot gezin wil gaan (6 tickets, grotere auto, minimaal 2 kamers bij overnachtingen enz)
Misschien toch maar eens informeren naar de prijzen van een camper
Rob
Sandy schreef:Amerika is op zich ook niet zo duur.. Vooral met leuke aanbiedingen.. Maar het wordt alleen zo duur als je met een groot gezin wil gaan (6 tickets, grotere auto, minimaal 2 kamers bij overnachtingen enz)
Misschien toch maar eens informeren naar de prijzen van een camper
Rob
Camper is ook het plan volgend jaar
We willen graag 3 weken rondreizen aan de Westkust.. het bekende rondje..
We moeten binnenkort even gaan uitzoeken, welke route en bezienswaardigheden ook te doen zijn voor kleuters..
Misschien dat ik daar nog een apart draadje over start ..
Volgens mij gaat het er ook niet zozeer om dat Amerika duur is, maar is het uitgave patroon van Nederlanders aanzienlijk veranderd.. en daarmee ook de kijk op geld besteding..
Ik hoorde dit nog vanochtend op het NOS journaal:
Kwart van de Nederlandse huishoudens gaat dit jaar niet op vakantie, blijkt uit een onderzoek van het Nibud. Het aantal thuisblijvers is aanzienlijk gestegen t.o.v. vorig jaar. Door o.a. de stagnerende economie ontbreekt het aan geld, stijging vaste lasten, bezuinigingen. Meer mensen zetten geld opzij omdat zij de Economie niet vertrouwen. Spanje en Turkije zijn de favoriete goedkopere bestemmingen.. en hebben Frankrijk verdrongen van de eerste plaats als populairste vakantieland.
Normaal gesproken voel ik me niet geroepen om anderen op dit forum op kleine spelfoutjes te wijzen, maar onder verwijzing naar de volgende quote van een paar weken terug leek het me nu toch wel gepast om een uitzondering te maken:
Mack schreef:
Marcel schreef:Ik wordt 85!
Valt het nu niemand op dat het "ik WORD 85" moet zijn?
Mack
Was er niet een spreekwoord over een pot en een ketel?
De moraal van dit verhaal: het lijkt mij (nog steeds) weinig zinvol om anderen op spelvauten te wijzen. Iedereen maakt die, hoe goed je taalgevoel ook is ontwikkeld.
M.b.t. de quote: zoals ik schreef, vond ik het opvallend dat er nog niemand iets over geschreven had... Dat had ik anders verwacht omdat hier vaak erg goed gelezen wordt en elk foutje eruit gehaald wordt. Het ging me niet om die fout, iedereen maakt fouten, ik ook.
Marcel, ik hoop niet dat je hebt zitten wachten om me terug te pakken voor die ene keer? Ik weet dat ik vaak vreemd / bot / ondoordacht* reageer (zie pagina terug) maar ik wil geen kwaad bloed zetten...
* doorhalen wat niet van toepassing is
Je m'excuse en ik zal erop letten :sorry:
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Nee, ik heb niet zitten zoeken en wachten om je terug te pakken of wat dan ook (al vroeg je er wel een beetje om). Het viel me toevallig op en bracht jouw eerdere opmerking in herinnering. Op zich heb ik er geen moeite mee gecorrigeerd te worden wanneer ik wat verkeerds zeg, zeker niet wanneer zo'n correctie bijv. afkomstig is van iemand met veel goede, inhoudelijke bijdragen op het forum. Dat bouwt 'krediet' op zal ik maar zeggen. In dit geval kwam de opmerking toentertijd wat arrogant over.
Zoals je zegt, wordt er op dit forum inderdaad goed gelezen en wordt er gereageerd op fouten in eerdere posts, maar dat betreft dan doorgaans onjuiste of onvolledige informatie, of opmerkingen die anderen tegen de borst stuiten. Geneuzel over spel- en/of tikfouten is van een andere orde en lijkt me hooguit iets voor een forum met discussies over het Groene Boekje.
Maar goed, genoeg hierover. Het punt is denk ik duidelijk. No hard feelings.
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Marceljesse schreef:
Eind october begin november willen we eventjes 2 weken naar californie. Wat mij steeds vaker opvalt is dat men wel heel snel roept: "Gaan jullie alweer die kant op".
Ik ontdek dit topic wat laat. Maar drie maanden na dato nog erg leuk om te lezen; echt lekker off-topic met al die verschillende onderwerpen.
Tja "gaan jullie alweer". In februari gaan we altijd een weekje lastminute en in de zomer "echt" (tot twee jaar terug was dat dus richting de Franse wijn & kaas). Dit jaar ontdekten wij een goedkope februari vlucht naar Orlando. voor ons werd het daarmee net zo normaal als een weekje Turkijke: de omgeving vond het bijzonder. Deze zomer 4 weken Deep South. dat werd wel "geaccepteerd". Hoewel? als je er nooit geweest bent lijkt het allemaal erg ver, en duur. Een paar weken terug bedachten we dat Kerstvakantie in New York wel geweldig moet zijn. Maar eerst nog de herfstvakantie. Als onderbreking wilden we naar Barcelona. Maar als je weet wat ze daar vragen voor een hotel in de buurt van de Ramblas,.. En dan komt het reisbureau met z'n folder: 9 dagen fly drive naar Canada voor ¤ 400,= Tja de Niagara moeten we natuurlijk nog een keer zien. Dan gaat het kriebelen. Dan weet je dat het -in verhouding- goedkoper is dan Barcelona. Maar wat zou de omgeving zeggen? en moeten de poezen dan alweer naar het pension? Dan maar 3 dagen naar Ameland (ook nog nooit geweest) ?
Ik begrijp dat we het erg slecht hebben met "zulke grote keuzeproblemen". Hoewel we hebben nog een probleem: de vakantiedagen zijn zo beperkt dat we wel de dag ná aankomst, mét jetlag, moeten werken
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.