Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Loek »

Ik heb ook net een nieuwe GPS besteld, niet een TomTom en ook niet een Garmin maar een Navigon (Duits merk). GPS'en heb je in alle soorten, maten en merken. Eigenlijk is het verschil alleen in de kaarten die ze gebruiken en de toeters en bellen die ze bieden. Dit is de eerste keer dat ik eens een ander merk probeer, en ik zal proberen hier of in een andere draadje mijn ervaringen daarover te delen. Overigens kom ik bijna elk jaar ook in Hawaii, dus kan ik het "streepjes" probleem ook even uitproberen. Met mijn Garmin had ik daar de laatste keer ook last van, de Nuvi wist niet wat ie met dat streepje moest doen...
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Eind mei zien we het wel als we de TomTom weer in Amerika gebruiken in het gebied Denver - Mount Rushmore - Yellowstone NP - Salt Lake City - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Moab - Denver.
Ben benieuwd of de reistijden op je reis in mei kloppen. Wij hadden vorig jaar ook dat Tomtom er soms wel eens uren naast zat. Ook liet hij ons nog wel eens omrijden, omdat hij dacht dat de snelweg sneller was dan de binnendoorweg (van Blythe naar Sedona moesten we van tommie via Phoenix).
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

usa2008 schreef:
Ook liet hij ons nog wel eens omrijden, omdat hij dacht dat de snelweg sneller was dan de binnendoorweg (van Blythe naar Sedona moesten we van tommie via Phoenix).
Dat klopt thans volgens google maps :wink:
Blythe - Sedona via Phoenix (allemaal interstate) 3u55
Blythe - Sedona via Prescott (binnendoor) 4u57

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Loek schreef:Overigens kom ik bijna elk jaar ook in Hawaii, dus kan ik het "streepjes" probleem ook even uitproberen. Met mijn Garmin had ik daar de laatste keer ook last van, de Nuvi wist niet wat ie met dat streepje moest doen...
In Nederland wordt overigens ook wel eens van 'streepjes' gebruik gemaakt. Zo woont mijn broer in een straat met huisnummer 35-29. In TomTom voer je dat in als 3529. Werkt het op die manier misschien ook voor Amerika?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

usa2008 schreef:Ben benieuwd of de reistijden op je reis in mei kloppen. Wij hadden vorig jaar ook dat Tomtom er soms wel eens uren naast zat.
Ik ben er ook benieuwd naar omdat het mij ook allang opgevallen was dat TomTom hele ruime aankomsttijden berekende in Amerika. Naarmate je dichter bij je eindbestemming kwam werd de aankomsttijd overigens wel aangepast waardoor je uiteindelijk toch op de door TomTom aangegeven tijd aankwam. :wink: Dit bleek in Florida dus eigenlijk niet meer voor te komen omdat de aankomsttijd bij vertrek gelijk al goed was. Verder viel het mij op dat TomTom voor heel veel wegen de max. snelheid wist en ook als een max. snelheid op een bepaalde weg veranderde. Ik heb er nl. nog op gelet. Waar het eerst 45 Mph, dan 55 Mph en vervolgens 65 Mph was gaf TomTom op de juiste plekken (bij de borden dus) aan wat de max. snelheid was. Dat zou dus een reden kunnen zijn waarom de aankomsttijd beter berekend kan worden.

Roland

tonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door tonnie »

He coyote,

Jij hebt zeker de nieuwste tomtom. Deze heeft namelijk een nieuwe techniek genaamd IQ routes. Het mooie van deze techniek is dat alles, maar dan ook echt alles wordt meeberekend tijdens de route planning. Denk hierbij aan stoplichten, snelheden dat er gereden mag worden op wegen etc.

Dankzij mapshare kun je snel en eenvoudig de kaart gratis updaten, waardoor je ook altijd up to date bent. In florida had ik een tomtom zonder IQ en dat werkte al perfect, dus naar mijn mening zal een tomtom daar perfect werken...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Niet de nieuwste TomTom (GO 720T), wel de meest recente kaart van Amerika (versie 8.25). :D Deze is inderdaad voorzien van IQ routes en rijbaanhulp, dat laatste is een erg handige functie vind ik zelf.

Roland

Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

IQ Routes™

IQ Routes™-technologie maakt gebruik van de snelheidsprofielen van daadwerkelijke weggebruikers, en niet alleen van maximumsnelheden, om de snelste route te berekenen. Een geweldige manier om tijd en brandstof te besparen. Deze functie wordt bovendien meegeleverd bij alle nieuwe kaarten voor de TomTom-navigatiesystemen GO x20 x30 en x40!

Dit staat op de TT site, ik kan dit dus niet gebruiken in mijn TT 910.
Jammer, wordt dan toch een nieuwe TT.
tonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door tonnie »

ik heb het wel draaien op mijn go 910, maar hier heb je meestal wat meer computer kennis voor nodig. bovendien is het niet legaal.

het werkt idd perfect
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik doe het liever legaal. :wink:
Maar het is een mooie gelegenheid om de mooiere TT920 te kopen.
Straks maar eens kijken als we in Amerika zijn.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Annie schreef:Ik doe het liever legaal. :wink:
Maar het is een mooie gelegenheid om de mooiere TT920 te kopen.
Straks maar eens kijken als we in Amerika zijn.
Ga dan nog een stapje verder en koop de 930, maar kijk ook naar de andere merken: Garmin, Magellan, Navigon, Dash, Mio, Lowrance enz.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer