Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijf NYC 3 maanden - Hier of daar zoeken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
MarkDu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Verblijf NYC 3 maanden - Hier of daar zoeken?

Bericht door MarkDu »

Hello all,

Ben op zoek naar een verblijf voor een vakantie van 3 maanden in New York van Juni t/m Aug. Na al heel wat search work ben ik langs veel websites gekomen met sublets( zoals craigslist en airbnb). Nu heb ik daar drie vragen over om te kijken wat jullie ervaring of advies hier in is:

1. Kan ik beter vanuit hier iets vinden voor 3 maanden of eerste week een hotel boeken en vanuit daar studio's en 1BR appartementen zoeken en bezoeken?
* Er is wel een vriendin die voor mij de appartementen wilt bezoeken mocht ik een 3 maanden verblijf voor vertrek al willen hebben geregeld.
** Vanuit New York maak ik af en toe trips voor ongeveer 4 dagen naar andere steden waar ik dan bij vrienden verblijf. Maar het kost dan veel zoektijd telkens, als ik voor elke onderbreking een nieuw appartement in New York gehuurd wil hebben. En ik hoef niet al mijn spullen telkens mee te nemen, maar gewoon een weekendtas inpakken en gaan.
*** 1 dag in de week / 7uur per week ga ik er een recreationale muziekworkshop volgen bij instelling Dubspot

2. Is het ivm de vragen van de Douane beter om voor de eerste week een hotel te hebben of kijken ze er ook niet van op als je al voor die drie maanden een sublet heb. Het eerste komt voor mij namelijk betrouwbaarder over of heb ik het mis?

3. Heeft er iemand nog tips met waar een studio of 1 BR apartment te vinden voor max 2300 eu pm op Manhattan(behalve Harlem of Chinatown) of in Williamsburg?

****Lijst van websites die ik ga gebruiken om een sublet of short stay verblijf te vinden waar nog de best betaalbare te vinden zijn:
http://www.craigslist.com
http://www.localbigwig.com
http://www.airbnb.com
http://www.vrbo.com
http://www.tripadvisor.nl
http://www.homeaway.com
http://www.nyhabitat.com
http://www.sublet.com

*****Waarom een studio of 1 BR en geen kamer? Omdat ik dol ben op privacy :)
Laatst gewijzigd door MarkDu op 07 mei 2015, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: Verblijf NYC 3 maanden - Hier of daar zoeken?

Bericht door mtl »

1. Beter meteen iets voor 3 maanden zoeken
2.Douane gaat hier niet over maar de US Immigrations. Zolang jij het juiste visum en verhaal hebt lijkt het me geen probleem
3.Beter kijk je buiten manhattan, scheelt best wat centen
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Voor een verblijf van drie maanden heb je een visum nodig. Op een ESTA kun je maximaal 90 (beter: 88/89) dagen blijven.

Even voor de nieuwsgierigheid: wat is er mis met Chinatown? Dat zijn een paar huizenblokken op een immens eiland, die zich op de taal van de uithangborden na in niets onderscheiden van het aangrenzende Little Italy, Tribeca of de LES.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

1. Zal er 88 dagen zijn! Dan kan het wel?
2. Ja neem de documenten en bewijs mee van geboekte verblijf dan + brief van werkgever(ga namelijk vervroegd met vakantie van mijn werk als docent op een middelbare school en kom voor begin nieuw schooljaar terug) en voor de zekerheid verzekering statement. Deze neem ik mee in mijn tas en laat ik dan zien als ze er naar vragen.
3. Heb van vrienden gehoord dat Chinatown meer last heeft van ratten en andere ongedierte dan andere gedeeltes op Manhattan (op Midtown ook, maar gecompenseerd met de drukke leefbaarheid durf ik dat dan nog aan). Jammer want vond juist daar, naast Harlem, de best betaalbare sublets en die van Chinatown waren nog erg mooi ook! Vrienden gaven ook aan omdat ik van stappen houd rond Hells Kitchen, Meatpacking District, Chelsea te zoeken + als regelmatig kunstgalerie bezoeker te kijken in Chelsea of East Village en omdat ik jong en vegetariër/biologisch eten liefhebber ben wel tussen de hipster crowd pas in Brooklyn-Williamsburg. Maar vind het ook niet erg iets te vinden naast Central Park of in Financial District. Uiteraard ben je overal zo, maar vind het fijn om van wat food, kunst en uitgaansgelegenheden op loopafstand te zijn. Als laatste optie buiten Manhattan kijk ik dan naar Long Island City voor een mooie Manhattan skyline.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je je serieus druk maakt over ratten (?) dan kun je hier tot op huisadres zien hoe het ermee staat: http://maps.nyc.gov/doitt/nycitymap/tem ... me=DOH_RIP. Ratten begeven zich vooral in parken, vuilnisbakken, restaurantkeukens, in perkjes en metrobuizen, niet in woonkamers op een hogere etage. Het zijn vooral muizen, wantsen en kakkerlakken die je daar vindt, ook in de 'goede' buurten.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Note Mod: Voordat we hier straks weer een visumverhaal krijgen. De case van lid MarkDu staat HIER uitvoerig beschreven, dus probeer de discussie hier aub ontopic te houden over verblijf in NY.
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Thanks PSVwally , het gaat alleen om verblijf binnen 88 dagen.

Bello, bedankt voor de link! Had zelf deze website gevonden waarop je de statistieken per buurt kunt zien over de laatste 12 maanden http://www.addressreport.com . Maar als ik van vrienden hoor dat het daar shabby(ook de straten en zo van Chinatown) is om te wonen vertrouw ik daar op en zoek ik liever verder in andere buurten. Bedankt voor de verdere info over ongedierte. Ga me daar niet al te druk over maken hoor, maar Chinatown valt niet meer in de zoek categorie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochter heeft 2,5 maand in Williamsburg gezeten (via airbnb) en was erg enthousiast over de omgeving.
Ze had een prima verbinding met Manhattan.

Marianne
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Thanks Martin & Marianne!

Top, dan weet ik nu zeker dat ik vanuit hier verblijf ga zoeken voor 3 maanden.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Ik lees even mee omdat ik wellicht voor mijn stage tegen hetzelfde aanloop. Hopelijk wil jij je ervaring delen als je iets hebt gevonden (het hoe/waar/hoeveel verhaal :D) Veel succes en plezier alvast!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Hoi Wanderlust, zal je wel via pb op de hoogte houden en het uiteindelijke resultaat hier plaatsen! Wanneer vertek je en ken je ook iemand die daar voor je kan gaan kijken?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom toch allemaal via pb? Ook in je vorige topic over Esta. Het is hier een open forum en het kan anderen met dezelfde ideeën of plannen evt. later ook helpen. Niet dat je hier open en bloot adresgegevens hoeft uit te wisselen, maar ervaringen zijn er om te delen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

MarkDu, je hebt me enkele weken geleden per pb info gevraagd, en ik heb je op 10 mei info gegeven per pb met tips. Je hebt dat bericht nog niet gelezen, zie ik. Dus kijk even in je persoonlijke berichten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

PSVWalley, mij is gevraagd dit in PB te doen juist en pas alleen het eindresultaat hier te delen.
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Verblijf heb ik uiteindelijk tot twee weken voor mijn reis gevonden via craigslist (na 2 maanden zoekwerk). Craigslist zit vol met scammers en dodgy berichten. Door de berichten goed te lezen kun je inschatten of het betrouwbaar is. Daarnaast doe ook altijd een check van het adres of het echt bestaat en of sublease daar wel legaal is. Gelukkig was er een vriendin daar die het appartement mocht gaan bekijken. Niet allen staan dit toe dan weet je al dat er iets niet loos is en kun je beter gelijk verder zoeken.

Er zijn drie soorten listers op Craigslist:
- mensen die tijdelijk uit huis zullen zijn, die zetten dit er op met een persoonlijk verhaal en vragen soms voor een Skype interview, Linked In of Facebook profiel om te kijken wie ze in hun huis toelaten.
- brokers, zij vragen vaak wel brokers fee welke beste veel is tenzij het in je budget past maar ik vind dat zonde voor een 3 maanden of korter verblijf. Na mailen met deze brokers kun je checken of ze echt zijn. Dit doe je door het adres na te kijken en het gebouw te contacteren of dit legaal is.
- scammers/wannabe brokers, deze vallen als snel door de mand doordat de prijzen te laag zijn voor iets heel moois, slechte foto's, het verblijf mag niet bekeken worden, het verblijf mag niet door vrienden bekeken worden, ze hebben geen tel. nummer, ze zin erg zakelijk bij eerste email contact om je zsm het contract aan te smeren, slecht Engels, hoofdletters en kleine letters op vreemde plekken,..

Zorg ervoor dat je al genoeg geld om over te maken voor de borg en eerste maand. Omdat ik op korte termijn moest betalen om mijn reis te bevestigen heb ik dit gedaan via Paypal's instant transfer. Daarvoor maak je een account aan bij Paypal met je bank (kan een dag duren) daarna stort je er geld op via iDeal op https://www.paypal-opwaarderen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wat er dan direct op staat ipv 1 - 3 dagen als je via je bank overschrijft. Let wel op! Nadat je voor de eerste keer €2500,- bent gepasseerd aan storten op je Paypal wordt je account bevroren. Je kunt dan geen geld meer storten of versturen tot je een kopie paspoort en bankverklaring heb gestuurd. Daarna kun je er binnen 24u weer bij. Wel betaalde ik zo een 10eu aan provisie kosten en met Credit Card zou je in de 140eu lopen aan provisie.

Voor de volgende twee betalingen van deze zomer heb ik een account aangemaakt bij TorFX. Daar betaal je geen provisie bij he overmaken naar een Amerikaanse bankrekening en betaal je met de huidige koers. Wel duurt het dan 1 tot dagen tot het is over gemaakt.

Mijn verblijf is super chill, 2 grote kamers(voor de prijs van een 1 kamer/studio), gerenoveerd, modern, design, gratis gym, gratis yoga class, doorman, fietsenstalling,veel studenten en jonge gezinnen in de buurt Morningside Heights vlakbij Columbia University. Het gebouw is van http://www.stonehengenyc.com" onclick="window.open(this.href);return false; en zij staan sublease toe. Dus heb ook voor hen forms in moeten vullen en kopie paspoort en ESTA moeten versturen. Het apartment is van twee studentes die nu een stage doen in San Francisco. Het ook nog eens was puur toeval dat onze reisplannen precies matchten!

Oja en er is een Xbox mocht het hevig regenen zoals gisteravond ;)

Als er nog vragen zijn over het vinden van verblijf in New York hoor ik ze graag! Heb hier nu heel veel van geleerd en deel mijn ervaringen graag met jullie!
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Thanks voor je info, MarkDu.

Ik heb even gekeken en Stonehenge NYC ziet er erg mooi uit. Ik houd het zeker in mijn achterhoofd, mocht het NYC worden voor mij (daar ben ik nl. nog niet over uit). Ook bedankt voor je tips vwb Craiglist, handig om te weten.

Alvast veel plezier!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wel opletten: het feit dat het adres bestaat, dat er een woning op staat die er uit ziet alsof er mensen in kunnen wonen en dat het dus verhuurd kan worden, is nog steeds geen enkele garantie dat de aangeboden verhuur ook legaal is of dat de verhuurder in de online advertentie ook diegene is die de sleutel heeft en het huurcontract kan tekenen. Soms gebruiken scammers dus ook bestaande te huur aangeboden panden om hun oplichtingspraktijken op toe te passen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Elke dat had ik ook geschreven :) gewoon het gebouw zelf contacten. Heb vaak meegemaakt dat het gebouw zei dat het illegaal is ze de persoon zouden aanspreken die daar woont of dat ze zeiden dit is nep iemand heeft foto's van onze kamers gebruikt. En na heel lang zoeken wist ik op een gegeven moment wel welke kamers in welke gebouwen stonden waardoor ik sommige listings zo over kon slaan. Of ze agen er te mooi uit voor de prijs.

Oja en ik merkte dat scammers vaak de naam Mike hebben :) en ze geven hun achternaam niet of een vreemde.

Wanderlust ben je artistiek? Er is namelijk een gesloten Facebook groep voor vinden en aanbieden van verblijf op Facebook speciaal voor jongeren in performing arts. Daar staan echt hele goedkope kamers tussen die erg centraal liggen of in Williamsburg. Ook studio's maar die zijn echt heel erg snel weg telkens. Die groep heet Gypsy Housing, je kunt er alleen in op invite. Dus dan zou ik je moeten toevoegen op Facebook en invite. Laat maar weten als je echt niets kan vinden en iets in de creatieve wereld doet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer