Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RCRD
Amerikakenner

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door RCRD »

Toch leuk al die verschillende bedragen en prioriteiten.

Wij zelf zoeken altijd heel goedkope vluchten buiten het seizoen en dat lukt eigenlijk elk jaar.
De auto is meestal een midsize SUV en als er nog anderen mee gaan een fullsize SUV.
Ik vergelijk elke week wat de auto kost en er is altijd een moment dat deze opeens goedkoper is en dan boek ik.

Buiten Vegas gaat het zo:

Hotels altijd zo goedkoop mogelijk via Hotwire en of Priceline indien mogelijk.
Eten doen we altijd een beetje het gemiddelde, meestal non-fast food ketens.
Slaan in het begin ook eten en drinken in voor onderweg of in het hotel.

In Vegas is het allemaal een totaal ander verhaal. De hotels zijn meestal grotendeels comped en dus gratis.
Maar voor de rest kijken we helemaal nergens naar en geven we echt veel uit. Gokken, stappen, cabana huren, duurdere restaurants, limo huren, shoppen, noem maar op het kan niet gek genoeg. Als je daar dan zo'n 8/12 dagen bent kan het erg veel geld kosten maar dat vinden wij het waard. Wel ben je echt gesloopt na pakweg 10 dagen Vegas op die manier. :lol:

Nog een kleine 6 weken en dan mogen we weer. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Misschien een hele gekke vraag ik heb op dit forum al wel hotels gezien met reviews en kosten
maar eigenlijk nog niet zoiets over restaurants met reviews en kosten of kijk ik er overheen? :oops:
Zeker omdat dit toch een grote kostenpost is en we meestal toch aangewezen zijn op fast food ketens (die overigens ook per stad anders zijn) of lokale restaurants??
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

sunnyrojo schreef:... over restaurants met reviews ...
Kijk eens hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=21674
sunnyrojo schreef:Zeker omdat dit toch een grote kostenpost is en we meestal toch aangewezen zijn op fast food ketens (die overigens ook per stad anders zijn) of lokale restaurants??
Het is ondoenlijk om alle restaurants op te nemen in een reviewoverzicht, want er zijn er door de gehele VS heen zo erg veel. Er zijn diverse restaurantketens (voorbeeld: Applebees, Outback), waarvan je de vestigingen her en der tegenkomt en vaak zijn de lokale restaurants juist leuk om te gaan ontdekken.
Wij houden er wel van om ter plekke te kijken of er (micro)breweries zijn, waar men lokaal bier brouwt en waar vaak een goed restaurant aan verbonden is.
Ook op Tripadvisor kan je naar reviews zoeken van restaurants/breweries.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Beaver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Beaver »

Op de website van tioga tours staat onder infotheek een hele lijst met fastfoodketen van Taco Bell tot kfc , panda express enz.Je wilde wel geen fastfood maar misschien zit er toch wat bij.
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Ja begrijpelijk dat dit niet te doen is, was ik al bang voor
Tripadvisor geeft inderdaad deze informatie maar dan moet je een beetje weten wat je zoekt, wat ik hiermee wil zeggen: je komt in een vreemde plaats en je hebt van horen zeggen van hier bv op het forum dat dat ene restaurant erg gezellig of goedkoop was, dan doe je toch wat ideetjes op.
Ook fastfood hoor, dit werkt zeker mee om kosten te besparen.
Maar ik begrijp zeker dat dit niet te doen is, ga toch even op de site van tioga tours site kijken.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Een lekker restaurant in San Fransisco .GARY DANKO in de buurt van Fishermans Wharf .
Anekdote .We waren een restaurant aan het zoeken in buurt van hotel. Mijn man googlede wat op internet . Die moet wel goed zijn ..en op ongeveer 100 m van hotel . Okee ... dus op stap .
Kwamen we aan , we konden wel nog aan de bar eten ... zat helemaal vol . Wel geschrokken toen we de kaart kregen . Het bleek een sterrenrestaurant te zijn waar je maanden van tevoren moest reserveren . Kwamen wij daar aan in ons alledaagse kleren . Lekker gegeten maar niet veel, veel betaald en veel gelachen achteraf . Ons dag gemiddelde ging gelijk de lucht in.
Mijn man was in zijn haast beetje vergeten lezen .
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

:D als je het maar gezellig hebt gehad.
Voor ons vijven wordt het dat dan niet, waarschijnlijk zoeken we dan iets in Chinatown of misschien toch panda express :wink:
Zeker in de parken verwacht ik dat je dan niet niet veel keus hebt en gaan we naar de lokale restaurants, dat doen wij dan en waar je dan weer wel wat keus hebt doen we een "goedkope"dagen en eten iets bij de fast food restaurants.
We zitten ook af en toe in een huisje en koken dan zelf, maar ik heb gemerkt dat dat toch niet veel uitmaakt qua kosten.(bv lekkere steaks vd bbq :P )
en bedankt voor de bovenvermelde topic.
Frank-Danielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank-Danielle »

Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen. No offense, maar volgens mij moet je dan echt beter zoeken en vergelijken. Of geld moet geen issue zijn.

Wij maken van 12 juni t/m 3 juli een rondreis van San Francisco naar Las Vegas en betalen hiervoor:

- Vliegtickets incl. reisverzekering € 1560,-
- Hotels € 1950,-
- Huurauto (SUV) € 656,-
- Benzine +- € 400,-
- Nationale parken pass € 70,-
- Excursies (SF CityPASS, Fietsen huren, Monterey Aquarium, Walvissen spotten, Jeeprijden, Helicoptervlucht GC zonsondergang) € 1024,-

Totaal: € 5660,- (met drama koers :P)

En dan hebben we echt niet alleen maar goedkope hotels. Goed zoeken doet wonderen :D
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Frank-Danielle schreef:Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen. No offense, maar volgens mij moet je dan echt beter zoeken en vergelijken. Of geld moet geen issue zijn.
Je vergeet nog de maaltijden te berekenen ;)
Hier mijn schatting voor 35 dagen.

Hotels/Camping (vooral camping) €2.134,26
Vervoer (Huur SUV+Benzine) €1.609,98
Extra Uitgaven €799,88
Eten&Drinken €2.808,95
Vliegtuig €998,56
Totaal EUR 8.351,62
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

1e x 3,5 week in motels/hotels in het naseizoen ongeveer €7000,-
2e x 4 weken op campings in het hoogseizoen ongeveer €7500,-

Een rondreis i.c.m. New York maakt het ook een stuk duurder trouwens. 3, 4 dagen in New York en €1000,- is niks.
Frank-Danielle
Amerika-ontdekker

frent schreef:
Frank-Danielle schreef:Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen. No offense, maar volgens mij moet je dan echt beter zoeken en vergelijken. Of geld moet geen issue zijn.
Je vergeet nog de maaltijden te berekenen ;)
Hier mijn schatting voor 35 dagen.

Hotels/Camping (vooral camping) €2.134,26
Vervoer (Huur SUV+Benzine) €1.609,98
Extra Uitgaven €799,88
Eten&Drinken €2.808,95
Vliegtuig €998,56
Totaal EUR 8.351,62
Goed punt. Ik reken nog op zo'n € 1000,- voor eten. We zullen voornamelijk eten in de supermarkt halen.
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

zijn jullie met z'n tweetjes?
hoe wil je dan 's avonds koken,als je het gaat halen in supermarkten?
het eten is vaak toch best een kostenpost, wij rekenen trouwens voor vijf 125 euro per dag, of is dat ad krappe kant ?,
wij hebben de meeste keren 's ochtends ontbijt in hotel, op 1 of 2 dagen na.
tri_ap
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tri_ap »

Onze reis (gezin 4 personen)
[attachment=0]reisschema.jpg[/attachment

Tussenstand (alle vaste kosten): EUR 6.309
vlucht BRU - NY: EUR 2.400
vlucht NY - LV: EUR 1.200
overnachtingen: 12 nachten hotel: EUR 1.605 (1x BRU - 5x NY - 2x LV - 2x onderweg - 1x LV - 1x NY)
overnachtingen: 13 nachten camping: EUR 231
huur auto (18 dagen Mini Van): EUR 872

Alle dagelijkse kosten (uitstapjes, excursies, entreegelden, souvenirs, brandstof, eten & drinken, noem maar op) voor 25 dagen komen hier dus nog bij.
Bijlagen
reisschema.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En dan hebben we echt niet alleen maar goedkope hotels. Goed zoeken doet wonderen :D
Wie zegt dat de anderen niet goed gezocht hebben? Goed zoeken helpt wel, maar het hangt toch ook heel erg van je route af, het seizoen, en of je in de parken of op korte afstand van de parken overnacht. Ben wel benieuwd naar jullie hotels (en hoe je geboekt hebt. Ik zie ook wat minder gebruikelijk dingen in je route staan, dus wellicht scheelt dat ook.

Marianne
Frank-Danielle
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
Wie zegt dat de anderen niet goed gezocht hebben? Goed zoeken helpt wel, maar het hangt toch ook heel erg van je route af, het seizoen, en of je in de parken of op korte afstand van de parken overnacht. Ben wel benieuwd naar jullie hotels (en hoe je geboekt hebt. Ik zie ook wat minder gebruikelijk dingen in je route staan, dus wellicht scheelt dat ook.

Marianne
Ik geloof best dat andere ook goed zoeken en denk ook dat vooral het seizoen grote invloed heeft. Wij vertrekken 12 juni en dat is nog net voordat de prijzen (in ieder geval vliegtickets) enorm stijgen.

Wij hebben alles via Booking geboekt. We hebben 1 duur hotel nabij San Francisco omdat we daar de zonsondergang vanuit de hotelkamer kunnen zien. Dat is deze.

De rest van de reis kost een hotel/motel overnachting ons gemiddeld zo'n € 150,- voor 2 personen voor 2 nachten met een paar uitschieters naar boven en een paar onder dat bedrag. In Las Vegas verblijven we in het Excalibur Hotel.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Wij zoeken ook goed, maar het scheelt toch echt enorm veel in prijs als je in het hoogseizoen reist. Hotels zijn dan stukken duurder en vliegtickets ook, dus het totale budget schiet dan wel omhoog!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De rest van de reis kost een hotel/motel overnachting ons gemiddeld zo'n € 150,- voor 2 personen voor 2 nachten met een paar uitschieters naar boven en een paar onder dat bedrag. In Las Vegas verblijven we in het Excalibur Hotel.
Excalibur is wat dat betreft één vd goedkoopste striphotels. Ik mag toch aannemen dat je die dik onder de €150 per nacht hebt? Niet erg bijzonder hotel vond ik. Maargoed, je slaapt er alleen maar.
Ik vind €150 per nacht gemiddeld overigens best veel. Nu weet ik wel dat het door o.a. de dollarkoers allemaal erg duur is dit jaar, maar ik zat in 2012 en 2013 gemiddeld nog ruim onder de $100 per nacht. Alleen San Francisco, death Valley en The view bij Monument Valley waren toen er echt ruim boven.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hij of zij heeft het ook over 150 euro per 2 nachten en niet per nacht. :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

whoops.

Ik hoop alleen dat Pacifica, hoe mooi ook, niet je uitvalsbasis is voor San Francisco? Want dan ben je de gespaarde kosten weer kwijt aan het rijden naar en parkeren van je auto in die stad. Wat ga je in Stanislaus en Sierra NF doen trouwens? Je hebt die in je route staan, maar ik mis dan bv Page?
We zullen voornamelijk eten in de supermarkt halen
Op een aantal plaatsen kun je dit doen, maar er zijn ook plekken zoals bv de Grand Canyon, Bryce waar niet echt een supermarkt is. In mindere mate ook in springdale. En dan moet je ook maar hopen dat je of zo'n supermarkt hebt waar je bv je pizza op kunt warmen, want ik neem toch aan dat je meestal 's avonds wel wat warms wil? Niet alle hotels hebben bv een magnetron. Verder is het gemak van de vele fastfoodketens vaak om de hoek. Een koelbox vullen voor een (paar) dag(en) overdag is handig, maar je kan op veel plekken erg goedkoop buiten de deur eten.

Welke hotels in welke plaatsen heb je? Dan hebben anderen er misschien ook iets aan.

Mijn kosten:
In 2010: 14 dagen Florida in September: €2100 (alleen)
in 2012: 20 dagen April/ Mei: €3050 (6100 met zn 2-en)
in 2013: 24 dagen in Mei: €3675 (alleen)
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij aten ook voornamelijk eten uit de supermarkt. Wij namen voeding uit blik, slaatjes, gebraden kip, enz. Als je goed kijkt, heb je wel wat mogelijkheden. Op voorhand had ik ook al genoteerd waar we de mogelijkheid hadden om ons eten op te warmen en waar niet. Voor Grand Canyon en zo hadden wij op voorhand al onze voorraad ingeslagen. Had ik ook al uitgezocht vooraf waar en wanneer we precies onze inkopen gingen doen. In Springdale hebben wij ook de supermarkt bezocht, maar dat is echt geen aanrader! Daar vragen ze de prijs maal vier. Niet doen dus! I
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer