Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nu echt een lege koffer meenemen naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Nu echt een lege koffer meenemen naar Amerika

Bericht door Girl_2004 »

De grens van wat er mag worden ingevoerd vanuit Amerika is verhoogd van € 175 naar € 430 !!!! Joepie, eindelijk wordt het een beetje een normaal bedrag, € 175 was gewoon superlaag. Lijkt net of ze niet wisten dat er winkels waren :?

Reizigers vanuit de Verenigde Staten of andere landen van buiten de EU mogen meer artikelen belastingvrij invoeren. De grens gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen.

Wie over land de EU binnenkomt, bijvoorbeeld vanuit Turkije of Wit-Rusland, mag maximaal voor 300 euro taxfree meememen. Ministers van Financiën van de 25 EU-landen hebben daarover dinsdag unaniem een akoord bereikt, aldus een woordvoerder. Bron ANP
Groetjes, Nel
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

:dance: :rockon: :doublethumb: :D :beerchug:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En laat ik nu over 6 weken net weer naar Amerika gaan... 8) :lol: :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Plus de dollar is heel erg gunstig momenteel. Hoop maar dat het zo blijft :D
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Dat is geweldig nieuws, alleen vraag ik mij af of ze het ook gaan verhogen voor internet aankopen. Heb gekeken bij de douane en ik geloof van niet :cry:

Ik heb namelijk echt nieuwe Uggs nodig (weet dat ze niet meer echt "in" zijn, maar draag ze ook alleen thuis, enige wat een beetje helpt tegen mijn koude voeten...) en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort naar de VS ga. :(
Toen ik ze kocht in VS was dit zo ongeveer 100 euro goedkoper dan in NL en nu met de euro die zo hoog staat, zal het verschil alleen maar groter zijn. Verdorie...
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Re: Nu echt een lege koffer meenemen naar Amerika

Bericht door Bara »

Girl_2004 schreef:net of ze niet wisten dat er winkels waren :?
Hihi, inderdaad

Maar nu word het dus lekker winkelen !!
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Bara schreef:
Girl_2004 schreef:net of ze niet wisten dat er winkels waren :?
Hihi, inderdaad
Denk eerder juist daarom: toen konden ze lekker geld vangen....
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

zeer goed nieuw!!!!!

Zeker met de dollarkoers nu. Even snel gerekend (ff de euro op 1.30 gezet) mag je voor 560 dollar menemen!!!!!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Weet iemand per wanneer deze regel ingaat? Ik kom morgen naar Nederland en het is wel handig om te weten of ik inderdaad die €430 aan spullen mee kan nemen. Niet dat ik zoveel heb trouwens, maar dan hoef ik misschien iets minder labels van kleding te halen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

houstonwehaveaproblem schreef:Weet iemand per wanneer deze regel ingaat? Ik kom morgen naar Nederland en het is wel handig om te weten of ik inderdaad die €430 aan spullen mee kan nemen. Niet dat ik zoveel heb trouwens, maar dan hoef ik misschien iets minder labels van kleding te halen.
Op de site van het Ministerie van Financien staat het volgende:
Het plafond voor deze belastingvrije invoer naar één van de landen van de Europese Unie gaat in de loop van volgend jaar omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen.
Zodra de exacte ingangsdatum bekend is, zal het ministerie van Financiën deze publiceren.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Dank voor je snelle reactie Dan. Ik zal me dan toch maar voorlopig aan die €175 moeten houden. Gelukkig vliegen we met 3 personen dus kan er heel wat mee. Het is nu natuurlijk kersttijd en altijd leuk om voor anderen kadootjes mee te nemen vanaf hier. Gelukkig heb ik geen elektronica en CD's, want daar zijn ze bij de Nederlandse douane het meest naar op zoek.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Girl_2004 schreef:De grens van wat er mag worden ingevoerd vanuit Amerika is verhoogd van € 175 naar € 430 !!!! Joepie, eindelijk wordt het een beetje een normaal bedrag, € 175 was gewoon superlaag. Lijkt net of ze niet wisten dat er winkels waren :?
Ik heb mij daar nooit aan gehouden. En ben nog nooit gecontroleerd. Je moet natuurlijk zorgen dat je niet een lading van dezelfde dingen mee neemt. Kleding moet je wassen en kreukelen, en doe wat rommel in de zakken. Van electronice moet je alle papieren/dozen/etc weggooien (of per post versturen) en maak er een kras op. En over eten/drank heb ik me al helemaal nooit zorgen gemaakt. Dat deert de douane niet :D Ik vertel ze meestal dat 1 tas helemaal vol eten zit. Nooit gecontroleerd.
dolphin schreef:Ik heb namelijk echt nieuwe Uggs nodig (weet dat ze niet meer echt "in" zijn, maar draag ze ook alleen thuis, enige wat een beetje helpt tegen mijn koude voeten...) en het ziet er niet naar uit dat ik binnenkort naar de VS ga.
Toen ik ze kocht in VS was dit zo ongeveer 100 euro goedkoper dan in NL en nu met de euro die zo hoog staat, zal het verschil alleen maar groter zijn. Verdorie...
Ik kon niet wachten tot in Jan, wanneer ik weer naar de US ga. En heb ze hier in Den Haag gekocht. De UGG Men's Beacon waren meer dan 200 Euro :shock:

Maar voor een echt koopje moet je volgens mij in Australie zijn. Daar komen ze tenslotte vandaan.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

alle keren dat ik van uit hier naar amsterdam vloog heb ik geen Douane gezien....de laatste keer zag ik wel vlakbij de uitgang een bord met aangifte ... ik ben toen maar recht door gelopen richting de Exit deur... :)

maar ik kwam s'morgens al aan rond 6.00 uur - 6.30 uur.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

De tijd zou niet uit moeten maken. Ik ben op al mijn reizen 1 keer aangesproken met de vraag of ik uit Houston kwam en wat ik zoal had meegenomen in mijn koffers. Toen ik vertelde dat ik er studeer en dat ik dus eigenlijk op vakantie was in Nederland vroeg hij nog wel of ik elektronica en CD's bij me had. Toen heb ik lacherig gezegd dat ik nou juist bezig was om al mijn spullen naar de US te krijgen ipv weer naar Nederland te slepen en toen mocht ik doorlopen.

Ik heb de "pech" dat ik Elite status heb en mijn koffers dus als eersten uit het vliegtuig komen. Voordeel is dat ik al weg kan als anderen nog staan te wachten, nadeel is dat de douane dan nog alle tijd heeft voor de grote bulk komt.
hannibull
Amerika-ontdekker

Bericht door hannibull »

dat wist ik zelfs niet. Ik heb namelijk verleden jaar een laptop gekocht toen ik in CA was en die kostte "iets meer" dan dat, hebben ze nooit iets van gezegd. Nuja, zoveel te beter voor mij lol
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

je weet toch zeker wel dat je niet zomaar alles kan invoeren??
ik hou me er ook zelden aan maar ben toch gespannen als ik weer een dure lens voor m'n camera mee naar binnen smokkel :)
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Wij kopen elk jaar voor +/-1000 usd: kledij, dvd's, cd's, cadeaus, eten, extra reistas :wink: Nog nooit controle gehad op Zaventem, ik verwijder wel op voorhand de prijzen van de nieuwe spullen, je weet nooit
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Wij hebben toch al eens 1 koffer (van de 4) mogen opendoen .Die heeft er wat in gerommeld en het was ok .Nochtans zat ze vol met nieuwe spullen ,maar daar keek die geheel niet naar .
Al zal ik blij zijn dat die regel van kracht gaat, nu is het toch altijd even slikken en hopen ze dat ze je voorbij laten gaan want officieel hebben wij altijd iets aan te geven ,al was het maar dat we boven de toegestane bedrag zitten.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

zrx1100 schreef:ik verwijder wel op voorhand de prijzen van de nieuwe spullen, je weet nooit

Ze noemen dat ...Belasting ontduiken :lol:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Color01 schreef:
zrx1100 schreef:ik verwijder wel op voorhand de prijzen van de nieuwe spullen, je weet nooit

Ze noemen dat ...Belasting ontduiken :lol:
Nee hoor. Die ontduik je pas als je door het poortje "nothing to declare" loopt. :D

Prijsjes verwijdere mag gewoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer