Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP: mijn 5,5 mnd oude baby heeft jetlag!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Femmes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

HELP: mijn 5,5 mnd oude baby heeft jetlag!

Bericht door Femmes »

Wij zijn vanaf afgelopen zaterdag in de VS (Californië) aangekomen. De 'meeste' babies slapen toch wel in het vliegtuig door het gezoem van de motor, MAAR die van ons dus NIET. Pech dus en veel wandelen, maar zo vliegt de tijd en zit je snel in de VS :wink:

Het probleem van het vliegen hebben we achter ons gelaten, maar nu komt die jetlag. Onze dochter gaat haar nachtslaap in om half vijf en is vervolgens veel wakker en uiteindelijk kan ik het met spelen tussendoor en drinken (borstvoeding) rekken tot half vijf.

Heeft iemand er ervaring mee en hoe komen we er snel vanaf. Staat er echt acht dagen voor, ivm met tijdsverschil van acht uur.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
hemmie
Amerika-expert

Re: HELP: mijn 5,5 mnd oude baby heeft jetlag!

Bericht door hemmie »

Ik vond het met baby's juist altijd wel meevallen, vervelend dat het zo lang duurt. Maar ik zou zeggen, nachten inderdaad proberen te rekken, ik ken die nachten van aan 1 stuk door bv geven :-) En verder overdag lekker actief zijn, 's avonds nog uit eten misschien, zodat ze nog niet aan haar nacht begint. Ik zou haar in elk geval niet al om half 5 in bed leggen, zorg dat je haar dan na een uurtje weer wakker krijgt en houdt, zodat ze op een normalere tijd aan de nacht begint.
Onze kinderen sliepen ook nooit veel in het vliegtuig trouwens, zeker niet tijdens een dagvlucht, maar ik geloof niet dat dat een ergere jetlag veroorzaakte.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Als wij met babies reisden hield ik me nooit aan een schema. Liet ze slapen als ze moe waren, en hield ze lekker vast als ze wakker waren (in het hotel, niet in de auto natuurlijk). Maar behalve de oudste hebben mijn kinderen nooit een goed dag/nacht ritme gehad tot ver na hun eerste verjaardag.
Ik zou haar gewoon lekker bij je houden en je niet druk maken over bedtijd.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wat voor ons goed werkt (2 volwassenen), zeker op de terug weg is zorgen dat je je vermoeidheid kwijt bent en dan de dag vervolgen tot de normale tijd om te gaan slapen.
Als wij thuis komen gaan wij zsm slapen en zetten de wekker 2 uur vooruit. Als je dan wakker wordt ben je de vermoeidheid van de reis kwijt en kun je makkelijker de dag uitzingen. Vervolgens ga je op de normale tijd slapen en op tijd weer op. Wij zijn er nooit langer dan 1 dag mee kwijt.

Wellicht werkt dit nu ook voor jou kindje. Laat haar slapen wanneer ze moe is en maak haar na 1 of 2 uur wakker en probeer vervolgens te rekken tot normale slaap tijd. Evt de volgende dag herhalen waarbij de eerste keer slapen op een later tijdstip is.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb de keren dat ik naar de US reisde babies juist horen schreeuwen, vooral tijdens de daling. Hartverscheurend.
Ik heb ooit colleges gevolgd over bio-ritmes, en begrepen dat babies gemiddeld (!) met zes maanden zich in dag/nacht ritme gaan voegen.
Misschien heeft de reis die aanpassing ietwat in de war gegooid, vertraagd.

Ik zou het kindje gewoon laten slapen en niet wakkker gaan maken nu. Ik denk dat het vanzelf in orde komt. Ieder mensje is anders en sommige dingen duren bij de ene langer dan bij de andere.
Ik zou geen jet-lag tips voor oudere kinderen of volwassenen op hem/haar loslaten.
(Mijn jet-lags duren meestal weken overigens.)

Deze tips vond ik:
- Begin de dag met het openen van de gordijnen. Hoe meer daglicht je kind krijgt, hoe sneller hij gewend raakt aan het nieuwe ritme.
- Zorg dat het in de babykamer overdag licht is, ook als je baby gaat slapen. Ga ook gerust stofzuigen als je kind slaapt. Hij is het geluid gewend. Toen hij nog in je buik zat hoorde hij ook alle huiselijke geluiden.
- Maak na het slaapje een wandeling buiten. Doordat je baby veel daglicht krijgt in de ochtenduren helpt dit de biologische klok op gang.
- ‘s Nachts maak je de kinderkamer zo donker mogelijk.
- Maak de babykamer ‘s nachts niet ‘te’ gezellig. Een nachtlampje of het licht op de gang is voldoende.
- Als jij je kind overdag voedt kun je zingen of tegen hem praten. Bij de nachtvoedingen moet je proberen het zo stil mogelijk te houden, fluisteren mag wel.

Bovenstaande komt van de website MamaEnZo.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Daarom gaan we niet meer naar de westkust op vakantie. We blijven op de oostkust. Net terug van een weekje vakantie in NJ en gelukkig geen jetlag met onze 2 kleintjes. Zelfs met 3 uur verschil was het altijd ellende: ze waren ontzettend moe rond 1700/1800 (al 2000/2100 op hun biologisch klokje). Dus geen avondprogramma of diners. :cry:
Femmes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Femmes »

Nu we twee dagen verder zijn, gaat het een stuk beter. Ik heb mijn dochter om half vijf op bed gelegd en een uurtje laten slapen. Daarna wakker gemaakt en gespeeld. Toen weer om zeven uur op bed gelegd en het ging redelijk goed. Ze wilde niet meer om 3:00 uur gaan spelen. Nu komt ze (helaas) sowieso nog voor een nachtvoeding(en), dus dat ben ik wel gewend. Maar al met al, krijgt ze nu haar ritme. Bedankt voor jullie tips. Ik heb er zeker wat aan gehad!
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Weet je in ieder geval weer dat je nooit met babies ver op vakantie moet gaan...
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

ach onze babies sliepen ook niet in hun eigen tijdzone...
jamesjogi08

Bericht door jamesjogi08 »

Zorg dat het in de babykamer overdag licht is, ook als je baby gaat slapen. Ga ook gerust stofzuigen als je kind slaapt. Hij is het geluid gewend. Toen hij nog in je buik zat hoorde hij ook alle huiselijke geluiden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Stofzuigen in een hotel?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij deze hotels kan ik me voorstellen dat je er gaat stofzuigen: http://www.thrillist.com/travel/nation/ ... ist-nation

Martin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

LittlePhoenix schreef:Stofzuigen in een hotel?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer