Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

worse jetlag ever! help!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
missmonza
Amerika-newbie

worse jetlag ever! help!

Bericht door missmonza »

hallo allemaal,,

zo'n twee a dri keer per jaar reis ik naar Florida (6 uur tijdsverschil) en de jetlag als ik terug kom, duurt ff een paar dagen en thats it.

Nu ben ik een week geleden terug gekomen van 3 weken florida en sinds ik terug ben heb ik nog geen nacht normaal geslapen en ik word er gek van! ik hou mij aan alle "anti-jetlag regels" maar slapen voor 4 uur 's nachts ho maar. Tegen half 10 ben ik moe, begin te gapen dus ik ga naar bed...om vervolgens klaar wakker te liggen tot "bed tijd in Amerika" . Daar sliep ik prima dus een echte slaapstoornis kan het niet zijn. Melatonine durf ik niet te gebruiken omdat ik altijd erg heftig op dat soort dingen reageer vanwege mijn standaard medicatie tegn de ziekte van Crohn.

is het normaal om na 6 nachten in nederland nog steeds niet normaal te slapen???? Moet ik mij overdag compleet afmatten of juist rustig aan doen??

'ave a good one,

maartje
home is where the heart is
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Maak je geen zorgen. Ik heb een keer ruim 2 weken last van een jetlag gehad met de symptonen zoals jij die beschrijft. Probeer gewoon je ritme weer op te pakken zoals je dat altijd thuis hebt. Het kan nog een weekje aanhouden, maar het leuke van een jetlag is dat het altijd vanzelf weer overgaat. No worries!
Georgia on my mind........
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Inderdaad, het kan nog wel een tijdje aan houden, maar ik zou in ieder geval proberen om wel op bed te blijven liggen als je wakker bent. Op die manier rust je toch wat uit. Als je er juist uit gaat en andere dingen gaat doen, dan kan het nog wel even duren eer dat je van je jetlag af bent. Ondanks dat het moeilijk is, toch gewoon je normale ritme proberen op te pakken :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja hoor, bij mij duurt het ook altijd zo lang. Ik ben 30 november teruggekomen en pas sinds 2 dagen voel ik me weer helemaal goed. jammer, dat je geen melatonine kunt gebruiken, dat helpt mij goed om weer enigszins in mijn slaapritme te komen.

Sterkte!

gr, Ineke

PS en hoe ouder je wordt.... hoe meer last van jetlag! (onze ervaring en ook de ervaring van vrienden)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Wow, interessant.
Ik heb nooit last van jet lag. Maar ik ben dan ook nog jong.
Vanuit Amerika kom je meestal in de ochtend aan. Dus dan doe ik flink mijn best om de hele dag wakker te blijven. Om een uur of acht ga ik dan slapen tot de volgende ochtend. Meestal een uurtje of 8 a 9. Dan die avond weer het ritme oppakken en nergens last van.
- Mike
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Interessant, ik dacht altijd dat ik de enige was ... bij mij houdt het ook heel lang aan. Nu denk ik ook wel dat ik het een beetje in stand houdt. Door 's middags een dutje te doen en laat naar bed ..
-
Sandy
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Nog mazzel dat je het na terugkomst hebt.
Heb je inieder geval goed geslapen tijdens je vakantie :wink:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als het kan,gewoon pas gaan slapen als je moe bent.Is voor mij altijd de snelste manier.
Je zit een week in een heel raar ritme,maar dan ben je weer waar je wezen moet.
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Het wondermiddel heet melatonin maar kan je helaas in Europa niet verkrijgen . In de USA krijg je het in zowat iedere drugstore .
Ik heb het zelf weer een keer gebruikt in Sept. en heb allerbeste ervaringen met dit middel.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Luc schreef:Het wondermiddel heet melatonin maar kan je helaas in Europa niet verkrijgen . In de USA krijg je het in zowat iedere drugstore .
Ik heb het zelf weer een keer gebruikt in Sept. en heb allerbeste ervaringen met dit middel.

Luc

Kan je hier ook krijgen hoor....
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

De nacht waarop je thuis weer hoort te slapen, en dus niet slapen kan, moet je gewoon compleet overslaan. En dan pas de volgende dag (niet smokkelen met een middag dutje) op normale tijd naar bed. Vroeg weer op en vroeg op blijven staan, dat gewoon blijven doen. Werkt perfect.

Ik vlieg veel en werk vaak snachts, moet daardoor minstens 2 maal per maand overschakelen, en deze manier werkt bij mij al jaren perfect. Maar ik moet ook toegeven dat je lichaam ook aan de onregelmatigheid went. Dus wellicht moet je wat vaker in je leven een nacht doorzakken en niet slapen :D
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Pete.Z schreef:
Luc schreef:Het wondermiddel heet melatonin maar kan je helaas in Europa niet verkrijgen . In de USA krijg je het in zowat iedere drugstore .

Luc

Kan je hier ook krijgen hoor....
ja, maar hier alleen op recept. Ik heb het in USA bij Wal*Mart gekocht en het werkte bij mij prima :)
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ook zonder recept kun je het hier kopen, bijv. bij Kruidvat, alleen een stuk duurder dan in Amerika en ik meen dat ze ook minder sterk zijn. Ik heb de mijne dus ook in Amerika gekocht.

gr, Ineke
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer