Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika in November
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Amerika in November
Beste forumleden,
Wij zouden graag teruggaan maar de USA in 2015.
In verband met een opleiding die start in Maart en loopt tot eind Oktober , zat ik te denken aan November.
Het liefst maken we weer een rondreis , maar is er een regio waar dat nog kan in November ?
Ik heb wel 2 maanden vakantie (juli augustus) maar ga liever niet in het hoogseizoen ivm drukte en kosten.
Gr stijn
Wij zouden graag teruggaan maar de USA in 2015.
In verband met een opleiding die start in Maart en loopt tot eind Oktober , zat ik te denken aan November.
Het liefst maken we weer een rondreis , maar is er een regio waar dat nog kan in November ?
Ik heb wel 2 maanden vakantie (juli augustus) maar ga liever niet in het hoogseizoen ivm drukte en kosten.
Gr stijn
Re: Amerika in November
Wij hebben einde oktober /begin november 2014 een rondreis gedaan in Zuidwesten . Is erg goed meegevallen . Qua weer hadden we zon ,regen ,sneeuw... van alles wat dus . overdag best lekkere temperaturen ( 18 a 20 graden) ,s avonds ,wat kouder en vlug donker . Alhoewel de dagen kort waren ,hebben we dat niet al nadeel ervaren . Avonds na het eten ,wat relaxen op hotelkamer, iets eerder naar bed ,en vroeger opstaan . Las vegas en Death valley waren heerlijke temperaturen evenals in Phoenix,Sedona. Bryce en Zion hadden we sneeuw en regen . Yosemite hadden we heerlijke temperaturen overdag ,eenmaal donker was het ook erg koud .
Indien je echt zon wilt ,moet je richting Arizona.
Een voordeel is dat de rijafstanden per dag nooit extreem lang zijn, want het is immers vroeger donker .
Een dikke jas is dus wel een must in deze periode zeker s avonds .
Een groot voordeel is dat het overal niet zo erg druk meer is , maar ook niet uitgestorven . Hotels hebben we ter plaatse gereserveerd 1 a 2 dagen van tevoren .
Indien je echt zon wilt ,moet je richting Arizona.
Een voordeel is dat de rijafstanden per dag nooit extreem lang zijn, want het is immers vroeger donker .
Een dikke jas is dus wel een must in deze periode zeker s avonds .
Een groot voordeel is dat het overal niet zo erg druk meer is , maar ook niet uitgestorven . Hotels hebben we ter plaatse gereserveerd 1 a 2 dagen van tevoren .
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben al meerdere keren in November gegaan en kan het vorenstaande alleen maar beamen.
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Oke klinkt positief !
Vorig jaar hebben we 31 dagen rondgereisd en willen nu wel iets zuidelijker gaan. Yellowstone is in die periode gewoon niet te doen waarschijnlijk.
We gaan langzaam een route uitstippelen ! Als jullie tips hebben hoor ik het graag !
Vorig jaar hebben we 31 dagen rondgereisd en willen nu wel iets zuidelijker gaan. Yellowstone is in die periode gewoon niet te doen waarschijnlijk.
We gaan langzaam een route uitstippelen ! Als jullie tips hebben hoor ik het graag !
Yellowstone is inderdaad een slechte keuze, alles is daar ook dicht . Voor Yosemite moet je gewoon geluk hebben, want een aantal passen kunnen al gesloten zijn . Eind oktober 2014 was alles nog open qua wegen . Maar in Arizona waren het echt zomerse temperaturen.
Wij zijn in Oktober in Yellowstone geweest. Er zijn genoeg hotels net buiten het park.Overdag heerlijk weer, maar in de avond werd het ijskoud. Yellowstone in de winter lijkt mij geweldig en staat nog een keer op het doelijstje.
In november hebben wij Texas, Oklahama, Kansas, Nebraska, Colorado, New Mexico, Arizona, California en Florida bezocht. Wij gaan altijd op de bonnefooi. Dan kan je de reis aanpassen als het weer in een bepaald gebied erg slecht is.
Yosemite in Oktober vonden wij een chaos. Het leek wel de Kalverstraat. Misschien proberen we dat nog een keer in de winter.
In november hebben wij Texas, Oklahama, Kansas, Nebraska, Colorado, New Mexico, Arizona, California en Florida bezocht. Wij gaan altijd op de bonnefooi. Dan kan je de reis aanpassen als het weer in een bepaald gebied erg slecht is.
Yosemite in Oktober vonden wij een chaos. Het leek wel de Kalverstraat. Misschien proberen we dat nog een keer in de winter.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 6578 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties