Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort vraag, verlengen ja of nee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Salila
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Paspoort vraag, verlengen ja of nee?

Bericht door Salila »

Hoi iedereen,

Ik had een vraagje over mijn paspoort of ik hem wel moet verlengen of niet om naar de VS te kunnen.
Ik heb gebruik gemaakt van de zoekmachine maar kom verschillende antwoorden tegen.

Ik vlieg binnenkort weer naar NYC en mijn paspoort is tot eind januari volgend jaar nog geldig.
Moet ik nu nieuw paspoort aanvragen of kan ik nog 1 keer voor weekje heen en weer naar de VS op het paspoort dat ik nu heb?
En zo ja, hoelang moet je paspoort in het algemeen geldig zijn als je naar de VS vliegt?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Groetjes
goldenhills
Amerika-expert

Re: Paspoort vraag, verlengen ja of nee?

Bericht door goldenhills »

Zoek het antwoord op een officiële website (.gov)... Dit zegt het Consulaat:
My passport will expire soon; do I need to get a new passport or visa?

No. The United States and The Netherlands have a bilateral agreement whereby Dutch passports are recognized as valid for return to The Netherlands for a period of six months beyond the expiration date specified in the passport (and vice versa for American passports). However, the passport must still be valid for the length of the proposed trip. Thus, if planning a two month stay, the passport presented at the airport must be valid for at least that two month period, but does not have to be still valid for six months. If you are traveling visa free and your passport is valid for less than 90 days, you will be admitted only until the date the passport expires. For other nationalities, please check the website of the U.S. embassy or consulate in your country.
Zie de vetgedrukte zin.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

goldenhills schreef:Zoek het antwoord op een officiële website (.gov)... Dit zegt het Consulaat:
My passport will expire soon; do I need to get a new passport or visa?

No. The United States and The Netherlands have a bilateral agreement whereby Dutch passports are recognized as valid for return to The Netherlands for a period of six months beyond the expiration date specified in the passport (and vice versa for American passports). However, the passport must still be valid for the length of the proposed trip.

En voor België is dit hetzelfde, zie http://belgium.usembassy.gov/visas/freq ... ments.html
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Mijn paspoort verloopt begin december en wij zijn in augustus in de VS geweest. Zoals je hierboven kunt lezen mag dat en wij hebben er dan ook geen enkel probleem mee gehad bij binnenkomst in de VS.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Salila
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Salila »

Super. Bedankt voor het antwoorden alle 3!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer