Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop overdag in auto?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Laptop overdag in auto?

Bericht door Trails »

Wij plannen een 7-weekse rondreis door het zuidwesten, kamperen met een tent. Periode september t/m oktober.
Zoals zo velen nemen we de laptop mee die op reisdagen in de auto zal blijven liggen, terwijl wij trailtjes e.d. doen. Sowieso lijkt opbergen in de auto een betere optie dan in de tent laten....
Onze vraag is, hoe houdt een laptop (en foto bijbehoren) zich in de auto als het warm is? Zelf dachten we om de laptop in de vloeropbergbak te leggen met een plastic bak met ijsblokjes. Hoe lossen jullie dit op?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Laptop overdag in auto?

Bericht door PSVwally »

Ehh, ik zou mijn laptop nooit ergens neerleggen waar hij om de een of andere reden met water in aanraking zou kunnen komen. Ik heb die overdag altijd gewoon in de auto liggen, wel een beetje uit het zicht en uit de zon in een laptoptas of in de handbagagekoffer.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Warmte zonder dat hij aan staat is geen probleem hoor. Wellicht alleen een beetje laten afkoelen, als het in de auto 60 graden is, voordat je die aan zet.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Dus als ik het goed begrijp kan ik hem gewoon in de laptoptas in het opbergvak in de vloer laten liggen (uit het zicht en misschien wel de koelste plaats)? En beter geen ijsblokjes in een afgesloten bakje erbij? :wink:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De enige keer dat wij een overleden laptop hadden was toen we 'm in het bergvak in de vloer hadden gedaan. Koelbox hebben we betere ervaring mee.
Lampie
Amerikafan

Bericht door Lampie »

Zeker geen ijs. Er zal sowieso condensvorming optreden, waardoor de laptop nat kan worden.
Hoge temp. kunnen soms elektronica kapot maken, water doet dat zeker.
Vergeet niet dat de auto vol zit met printplaten, die ook ongekoeld zijn.
Uit de zon in een tas is goed genoeg denk ik.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Mn laptop zat gewoon in een laptas achteraan in de koffer tussen de rest van de bagage en die heeft zelfs buitentemperaturen van 120f overleefd nadat we terug kwamen van de little wild horse canyon.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Bedankt, klinkt goed allemaal!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Waar gaan jullie eigenlijk heen? In September-Oktober moet je op sommige plekken in Amerika meer zorgen maken over kou dan warmte. En met kou kun je te maken krijgen met condens waar de meeste laptops niet van houden. Ik ben net onderweg terug uit Alaska waar we gisteren redelijk vorst hadden op het parkeerterrein waar we de auto achterlieten. Maar ook in de meer noordelijk gelegen staten (Montana, Wyoming bijv) of die staten die op grotere hoogte liggen (Colorado, Utah, New Mexico bijv) kan het behoorlijk koud worden, zeker in Oktober. Ook sneeuw onderweg is niet ongebruikelijk. Als je praat over Florida of South California, dan heb ik niets gezegd :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

In oktober zitten wij alleen in Arizona en Vegas.
De NP's in Utah doen wij in september.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

haha, als het heet is, is dat bakje met ijs in 20 min gesmolten
tuti
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door tuti »

Zolang het niet in de volle schijnende zon ligt kan een laptop of gemiddelde camera prima tegen de hete temperaturen van 45+ in het zuidwesten. Dus gewoon lekker in de kofferbak leggen, ver uit de buurt van ijsblokjes ;)

Houd er overigens wel rekening mee dat camera's best heet zijn om vast te houden als het zo heet is. Ik kon een paar jaar terug in Death Valley mijn camera niet meer vasthouden omdat hij te heet was. Hij deed het overigens nog prima...
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves