Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kostenraming

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
AlexanderH
Amerika-newbie

Kostenraming

Bericht door AlexanderH »

Beste,

Ik zou volgend jaar (begin september) graag naar Amerika (NYC) willen reizen, hoeveel kost het echter om twee weken in Amerika te verblijven (inclusief attracties zoals monumenten)? Hoeveel kost een avondeten? Waarop kun je geld besparen? Welke barretjes zijn zeker een aanrader en hoeveel kosten ze? Hoeveel kost een visum? ..

kan iemand een kleine kostenraming hier van maken? of heeft iemand hier ervaring mee? Alvast hartelijk bedankt!

Mvg, Alexander
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kostenraming

Bericht door ingrid14 »

Voor hotels en vluchten zijn moeilijk budgetten te geven. Hangt een beetje af van wat je zelf wilt.
De prijzen van musea en monumenten kan je op hun websites vinden.

Op mijn blog heb ik een pagina gemaakt met uitgaven van onze reizen van 2012 en 2013 (zuid-west usa)
http://ingridmg14.blogspot.be/p/budget.html

Geld sparen kan op verschillende manieren.
Je kan je bv lid maken van ANWB of VAB (Viva Club). Daarmee krijg je in de USA overal de AAA korting.
(gewoon lid worden is al genoeg, je moet er zelfs geen verzekering voor afsluiten.)

Voorts kan je je bij sommige websites inschrijven op een nieuwsbrief, je ontvangt dan regelmatig kortingscodes of zo
zie ook de pagina Links-nuttige info-tips van mijn blog http://ingridmg14.blogspot.be/p/links.html

Over NYC op zich kan ik je helaas geen tips geven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat de barretjes betreft: onder de 21 mag je geen alcohol drinken en je zult waarschijnlijk dan ook nergens binnen mogen komen. Scheelt weer geld. :wink:
Verder een lastig te beantwoorden vraag; de grootste kostenpost is je vlucht en hotel/hostel. Eten kan net zo duur of goedkoop als je zelf wilt.
Twee weken is best veel voor alleen NY; een paar dagen minder scheelt je al een hoop geld.
In ons 2008-verlsag hebben we de kosten vermeld. Alles voor 4 personen. Zal nu allemaal wel iets duurder zijn, maar misschien heb je er iets aan,

Marianne
AJS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door AJS »

Kostenraming:
Esta (soort van Visum) $10 van te voren aan te vragen
Vliegticket NYC in september, ik schat in dat dat tussen de $450-600 voor een retour uitkomt.
NYC zeker Manhattan is erg prijzig qua overnachting. Ik weet niet of je zelfstandig wat zoekt (hotel) of hostel, maar de prijzen zijn toch vaak
dubbel zo veel als een standaard hotel/motel in Amerika.
Qua vervoer ben je aangewezen op openbaar vervoer, onder de 21 wordt volgens mij niet verhuurd.
De kosten voor bezienswaardigheden en excursies zijn makkelijk op internet te vinden.
De kosten voor (uit) eten vallen in Amerika mee t.o.v. Nederland.
Wil je 2 weken lang in NYC blijven of wil je bijvoorbeeld nog naar de Niagara falls of andere plaatsen?
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Voor je fun in NY zou ik ook adviseren om, ongeveer een maandje van te voren ofzo, eens te kijken op Groupon.com Die hebben vaak aanbiedingen die best wat geld kunnen schelen.

Ook staan op Ticketspy vaak interessante aanbiedingen voor NY.

Voor goede tips om dingen te bekijken kun je lid worden van couchsurfing, en mensen aanspreken via daar die je misschien zelfs wel mee op pad nemen!

ook zou je hier kunnen kijken voor een RICHTlijn.
http://www.numbeo.com/cost-of-living/ci ... York%2C+NY

Ga je trouwens alleen? En iedereen heeft het over de "onder de 21" maar hoe oud ben je?
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In een eerdere topic heeft topicstarter aangegeven dat hij 17 jaar oud is, volgend jaar tijdens de reis 18 jaar.
TwentseGijs
Amerikafan

mtl schreef:In een eerdere topic heeft topicstarter aangegeven dat hij 17 jaar oud is, volgend jaar tijdens de reis 18 jaar.
ah dank
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Brinksie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Brinksie »

Tip: boek via airbnb een appartement ipv een duur hotel
TwentseGijs
Amerikafan

HEy Alexander...

hopelijk check je: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=56433
ook even... voor goedkope tickets
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer