Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reistrolley Handbagage
-
michael112
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reistrolley Handbagage
Beste,
voor onze reis naar de usa kocht ik op een bekende website een trolley die volgens de site voldeed aan de voorwaarden om handbagage te mogen zijn. echter toen we beslisten er een tweede te kopen en we hem op een andere site moesten zoeken wegens uitverkocht, vermelde de 2e site een totaal andere hoogte dan op de eerste site. van 55cm hoog naar 58,5 hoog. weet hier iemand of deze trolley bij klm mee zou mogen of totaal geweigerd gaat worden, volgens hun voorschriften is hij bijna 3cm te lang (de wieltjes die het hem doen). heb al via de reisagent gevraagd , die weet ook niet of het wel on niet mag , en KLM beantwoord enkel vragen en problemen als je bij hen rechtstreeks boekt .
iemand ervaringen mee?
mvg
michael
voor onze reis naar de usa kocht ik op een bekende website een trolley die volgens de site voldeed aan de voorwaarden om handbagage te mogen zijn. echter toen we beslisten er een tweede te kopen en we hem op een andere site moesten zoeken wegens uitverkocht, vermelde de 2e site een totaal andere hoogte dan op de eerste site. van 55cm hoog naar 58,5 hoog. weet hier iemand of deze trolley bij klm mee zou mogen of totaal geweigerd gaat worden, volgens hun voorschriften is hij bijna 3cm te lang (de wieltjes die het hem doen). heb al via de reisagent gevraagd , die weet ook niet of het wel on niet mag , en KLM beantwoord enkel vragen en problemen als je bij hen rechtstreeks boekt .
iemand ervaringen mee?
mvg
michael
Re: Reistrolley Handbagage
Mijn ervaring is dat men niet zo moeilijk doet als het gaat om een kleine afwijking in lengtes. Echter is dat geen garantie dat jij ook geen probleem zult krijgen. Je zult maar iemand treffen die strikt controleert. Overigens zou ik niet afgaan op teksten van winkels zoals "geschikt voor handbagage". Ik zelf ga altijd met een centimeter naar de winkel.
-
Ben&Fin
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vliegen ook altijd met handbagage (reistrolleys), maar altijd checken we de afmetingen en daar houden we ons aan (die per airline wil verschillen). Heb t wel eens gezien dat ze t controleerde bij de gate of bij inchecken en dat bagage geweigerd werd. Overigens ook al eens in een vliegtuig toen de cabins boven de stoelen niet meer dicht konden. Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Want anders sta je daar mooi en dan... Kun je niet meer retourneren?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb nog nooit gezien dat ze de trolleys gingen nameten. Ze kijken wel naar het gewicht.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Heb wel eens gezien dat ze kijken of je handbagage in zo'n ding past zoals op de foto van tomaat85.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb op alle vluchten naar Amerika (en dat zijn er inmiddels heel veel) nog nooit meegemaakt dat er ook maar gekeken werd naar de handbagage, niet met KLM, United of welke maatschappij dan ook. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat voor de trans atlantische vlucht de bagage bakken vol waren, wel op binnenlandse vluchten in Amerika, Amerikanen reizen met enorme handbagage koffers en dan wil alles nog wel eens vol zitten, als dat gebeurt gaat je handbagage gratis het ruim in, en krijg je die na het uitstappen aan de gate weer terug.
Wij reizen beide altijd met een koffer en ik heb het eens nagemeten, de ene is 56 cm en de andere is 58 cm hoog.
Wij reizen beide altijd met een koffer en ik heb het eens nagemeten, de ene is 56 cm en de andere is 58 cm hoog.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Toch even een opmerking over bovenstaande. Als je handbagage in het ruim moet op je terugvlucht (binnenlands) dan zie je je handbagage pas in Amsterdam weer terug. En dan zit je dus met alle kwetsbare spullen op schoot. En wij zijn nu zes keer geweest, maar er is bij ons bij een binnenlandse vlucht wel een keer de handbagage nagemeten, bij iedereen. 
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik geef ook geen garantie hoor
, ik vertel alleen onze eigen ervaring. 
-
michael112
- Amerika-ontdekker
Hoy,
aan iedereen alvast dank voor jullie eerlijke antwoorden en ervaringen. Hieruit besluit ik dus dat ik zelf moet overwegen het risico te nemen en te kijken wat de gevolgen zijn. ik ben in ieder geval door jullie goed geïnformeerd, mijn oprechte dank. Ga er eens goed over nadenken of ik de trolly meeneem of voor een andere oplossing ga.
mvg
Michaël
aan iedereen alvast dank voor jullie eerlijke antwoorden en ervaringen. Hieruit besluit ik dus dat ik zelf moet overwegen het risico te nemen en te kijken wat de gevolgen zijn. ik ben in ieder geval door jullie goed geïnformeerd, mijn oprechte dank. Ga er eens goed over nadenken of ik de trolly meeneem of voor een andere oplossing ga.
mvg
Michaël
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Net weer met KLM gevlogen en er is niet naar onze handbagage gekeken. Wij hadden 2 trolleys bij ( waren met 3).
Soms heb je wel dat ze vragen of er mensen zijn die hun handbagage gratis in willen checken als het een volle vlucht is.
Soms heb je wel dat ze vragen of er mensen zijn die hun handbagage gratis in willen checken als het een volle vlucht is.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
michael112
- Amerika-ontdekker
nu hoorde ik vandaag van enkele collega's dat je de wielen van de trolley niet mag/moet meerekenen. persoonlijk denk ik dat dit niet klopt. op de website van de IATA staat dat je ze wel moet bijrekenen, dus zal het zo wel zijn zeker.
grts
michael
grts
michael
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lijkt nogal logisch dat de wieltjes meetellen in de hoogte. Je gaat ze er tenslotte niet afhalen zodat je trolley beter in het vak past. Dit geldt ook voor handgrepen en zijvakken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Op onze vlucht van Houston naar Amsterdam met KLM werd bij iedereen de handbagage gemeten. Er waren wel een paar mensen die de handbagage toen moesten inchecken als ruimbagage omdat het te groot was voor handbagage.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Omdat er heel veel trolley 's waren bij een vorige vlucht van ons werden er 2 rijen gemaakt. De ene rij mocht de handbagage meenemen, alles van de andere rij werd in het bagageruim gezet. Wel gratis maar je had geen keus. Sowieso geven bijna alle trolley's problemen in de kastjes boven je hoofd. Regelmatig maken we mee dat groot uitziende trolley's gemeten worden in zo'n rek.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het zou al makkelijk zijn als er één standaard maat zou worden gehanteerd. Via onderstaande link kom je redelijk snel te weten wat je mag meenemen. Scheelt soms maar een paar cm, soms ook meer! Ook ik heb vaak zat gezien dat grote trolleys werden gewogen of in zo'n rek moesten passen. Afgelopen zomer (BA) had ik het ook even benauwd. Een van de grondstewardessen stond bij de Gate uitdagend met een pak kofferlabels in haar hand te slaan. Hoewel precies aan de maat, mijn trolley 56x25x35 oogt best fors! Ben toen maar achter aan andere passagier aangelopen die echt een grote uitpuilende trolley had. Die werd er dus uitgepikt! Size Really Matters
http://www.netflights.com/baggage-allowances.aspx#U
http://www.netflights.com/baggage-allowances.aspx#U
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
michael112
- Amerika-ontdekker
Hoy ,
we zijn inmiddels in de states sinds 2 dagen. De trolley is zonder problemen en met wieltjes aan mee op reis. We waren de dag ervoor reeds op schiphol en zijn met de trolley naar de KLM tester geweest. Hij paste er wonderwel in en dat terwijl hij officieel 4cm te groot was met de wielen aan. Dus zorgen om niets. Handbagage is wel gecontroleerd geweest maar goed bevonden. Toch alvast dank voor de nuttige tips.
Mvg
Michael
we zijn inmiddels in de states sinds 2 dagen. De trolley is zonder problemen en met wieltjes aan mee op reis. We waren de dag ervoor reeds op schiphol en zijn met de trolley naar de KLM tester geweest. Hij paste er wonderwel in en dat terwijl hij officieel 4cm te groot was met de wielen aan. Dus zorgen om niets. Handbagage is wel gecontroleerd geweest maar goed bevonden. Toch alvast dank voor de nuttige tips.
Mvg
Michael
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bij samsonite heb je 2 versies... die met vier wieltjes (rijden heerlijk, maar zijn weer heel onhandig in bus en trein) hebben minder inhoud doordat ze minder koffer op de wielen hebben dan de 2 wielers. Het scheelt ongeveer 2 liter en als je staat te proppen is dat best veel 
Gelukkig zijn de onze nog nooit nagewogen; ik zeg altijd...'tillen alsof ze niets wegen en thuis zuchten !'
Zag laatst hier bij de costco wel een handige... euh... 'doos'. Ook een trolley maar dan kleiner dan een carry-on die onder je stoel zou passen. Maar ik twijfel, want die kun je niet even tussen je knieen door op schoot pakken. Iemand ervaring met deze dingen??
http://www.costco.com/Ciao-Rolling-Carr ... 99589.html
Gelukkig zijn de onze nog nooit nagewogen; ik zeg altijd...'tillen alsof ze niets wegen en thuis zuchten !'
Zag laatst hier bij de costco wel een handige... euh... 'doos'. Ook een trolley maar dan kleiner dan een carry-on die onder je stoel zou passen. Maar ik twijfel, want die kun je niet even tussen je knieen door op schoot pakken. Iemand ervaring met deze dingen??
http://www.costco.com/Ciao-Rolling-Carr ... 99589.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5506 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-