Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta paspoort nummer en voornaam

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Chay
Amerika-newbie

Esta paspoort nummer en voornaam

Bericht door Chay »

Vraagje, mijn document nr is ****22Lo moet ik de o (kleine oh) als o invullen of als 0?

Ook wil ik graag weten: voor mijn moeder had ik de Esta al aangevraagd, ik had bij voornamen 2 namen ingevuld (staat ook zo op de ticket) maar achteraf ben ik erachter gekomen dat alleen de 1e voornaam ingevuld moest worden. Moet ik een nieuwe aanvraag indienen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Esta paspoort nummer en voornaam

Bericht door Njit »

Als in het nummer van Nederlandse paspoorten en identiteitskaarten een '0' staat, dan is dit het cijfer '0' (nul) en dus niet de letter 'O'.
En volgens mij hoef je geen nieuwe ESTA aan te vragen omdat je beide namen hebt ingevuld. Zolang deze ook maar op je paspoort staan met dezelfde schrijfwijze.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Bron (onder "Wat moet u meenemen ?")
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Gisteren een nieuw paspoort opgehaald en nog even nagevraagd. Er wordt een cijfer 0 (nul) gebruikt en geen letter. In het nieuwe paspoort is het ook duidelijker zichtbaar. De letter zijn groot geschreven en de cijfers klein.
Chay
Amerika-newbie

Bericht door Chay »

Ja, het is duidelijk een kleine o maar ik lees van andere mensen dat er geen o staat in het paspoortnummer vandaar dat ik me dan afvraag of ik een o of 0 moet zetten..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als er geen o in voorkomt moet het dus een 0 zijn. Dan vul je dus de 0 in, ik begrijp het probleem niet?

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Afbeelding

Het is jammer dat dat Specimen juist over dat gedeelte staat...
Maar er staat SPECI2014. Die 2014 is in het klein getikt, want alle letters zijn tegenwoordig groot en de cijfers klein.

Zo zie je dus dat die kleine o een nul is...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Chay
Amerika-newbie

Bericht door Chay »

Dankjewell spaceace dat was dus mijn onduidelijkheid er staat overal dat er geen O in het paspoort nummer staat en bij stond hij juist in ht klein waardoor dat verwarring schepte. Bedankt!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je kunt het beneden ook wel zien, de O in de naam is heel anders dan de 0 in het documentnummer. En daar zijn ze allemaal even groot.
Terug in Texas!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Yep, je kunt tegenwoordig zelfs de website van de overheid niet meer vertrouwen, dus goed dat er een foto met voorbeeld wordt geplaatst op een forum, waarbij dat waar het om gaat net niet te zien is.
Veel betrouwbaarder :twisted:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

SpaceAce schreef:... Die 2014 is in het klein getikt, want alle letters zijn tegenwoordig groot en de cijfers klein.
Dat is helaas niet waar, voor onze volgende reis heb ik inzage in een heleboel nieuwe(6mei 2014) paspoorten en er zijn er ook bij met cijfers in groot
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer