Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Fair Arie »

Basketballwear schreef:
miccie schreef:Een verloopstekker zodat je je Europese apparaten kan gebruiken.
Enig idee waar je deze goedkoop kan kopen? (bedoel dan niet voor 10 euro per stuk oid)
Even rondneuzen; zitten behoorlijke prijsverschillen in. Ik weet niet wat je allemaal van plan bent mee te nemen, aangezien je spreekt over "verhuizen"? Dus hoeveel stekkers heb je nodig en hoe verdeeld over het het huis? Ik heb 1 verloopstekker en zorg altijd dat ik een verlengsnoer bij me heb, daarmee heb ik 4 Europese aansluitingen tot mijn beschikking. :wink:

Wat betreft de bankpassen; check gewoon even met je bank. Iedere bank reageert hier anders op. Wij zitten bij de ING; bankpassen kan ik zelf via de ING app / mijning.nl aan en uit zetten voor gebruik ik Europa of wereldwijd. Volgens ING hoef ik voor mijn cc niets te regelen (heb ik een keer nagevraagd), wat ze wel doen is blokkeren als zij vreemde transacties zien en dan nemen ze contact op. Maar als jij je pinpas op wereldwijd gebruik gezet hebt, weten zij ook dat jij je cc in het buitenland kan gaan gebruiken.

Houdt wel je limiet in de gaten op de cc en laat die eventueel (tijdelijk) verhogen. Op dit forum ook al besproken; als je een auto huurt, wordt er een borg op je cc gereserveerd. Die hakt dus in op je bestedingslimiet. Hotels willen dit ook nog weleens doen als je langere tijd verblijft, maar aangezien je "verhuist", weet ik niet of dat van toepassing is.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Annie »

Neem een stekkerdoos mee, kan je meerdere apparaten tegelijk opladen, koop bij de Walmart oid een stekker en zet deze eraan.
Anders kijken bij de Action, Xenos of van die dumpzaakjes voor een verloopstekker.
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door eric44051 »

Wij waren van de zomer de stekker vergeten.
Gelukkig kon je die daar ook heel makkelijk vinden.
Zes dollar dus waarschijnlijk nog goedkoper dan hier.
Creditcard inderdaad door geven.
Na zes rondreizen mailen we altijd even met het fraude team van ics.
Hebben hun ons mobielnr gegeven en mochten ze iets veracht vinden bellen ze zelf even.
Al meerdere malen meegemaakt dat de creditcard werdt geblokeerd.
Vooral bij Macys als we meerdere aankopen deden.
Drie jaar geleden hadden ze onze creditcard proberen leeg te trekken in Mexico.
Zelf waren we toen in de staat Washington en omdat we door hadden gegeven wat onze route was
hebben ze al meteen de eerste keer kunnen blokkeren voor de fraudeurs.
Lekker hoor zo lang daar blijven veel plezier.
Neem niet teveel mee alles is daar wel te koop maar zorg wel dat je inderdaad
goed verzekerd bent en dat de reisduur van je reisverzekering klopt.
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Dommel »

Naar aanleiding van eerdere berichten op dit forum heb ik een mail gestuurd naar Internationale Card Services waar mijn creditcard (Bijenkorf Card) loopt, ik kreeg het volgende antwoord.
Ik ga er vanuit dat dit voor alle ICS kaarten geldt maar je kunt het natuurlijk altijd bij ze navragen.

U kunt uw Bijenkorf Card direct wereldwijd gebruiken. U hoeft hiervoor niets te activeren.

ICS heeft een 24/7 Fraudepreventie. Dit houdt in dat we dag en nacht de betalingen die met uw creditcard worden gedaan in de gaten houden om te voorkomen dat u de dupe wordt van fraude.

Als we serieuze vermoedens hebben dat een betaling verdacht is, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om dit te verifiëren. Het is daarom wel belangrijk dat we over uw meest recente contactgegevens beschikken zodat we u, indien nodig, zo snel mogelijk kunnen bereiken. Als u bent ingelogd op http://www.debijenkorfcard.nl kunt u in het blok 'Wijzigen' voor 'Persoonlijke gegevens' kiezen. Vervolgens kunt u uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres controleren en eventueel aanpassen.


Els
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door tomaat85 »

Wij hebben ook een Bijenkorf Card en ook contact gezocht vanwege onze komende kleine maand Noord-Oost :D . Idd het advies gegeven kort voor vertrek contact op te nemen en de exacte periode van vertrek door te geven. Tevens gevraagd hoe om te gaan met de limiet...(bijna 4 weken weg met een shop verslaving, ik zie een persoonlijk faillissement aankomen.. :wink: ), en hierop het advies gekregen om voor je vertrek een positief saldo op je CC rekening te storten..
We zijn hebben in het verleden meerdere keren bericht gekregen van ICS of om te verifiëren of transacties klopten of zelfs een keer gewoon bericht dat de card geblokkeerd is en een nieuwe onderweg was..Bij ICS bestond toen "gerede" twijfel en dan nemen ze die weg door de card te blokkeren, eenzijdig. Je vangnet is dan wel goed geregeld maar zoals velen op dit forum, zorg voor een back-up CC.
Heel veel plezier :wink:
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer