Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Maten koffer
Maten koffer
Er is al heel veel over gezegd. Mensen hebben vragen en krijgen antwoorden. Mag ik eens een vreemde vraag stellen? Als voor de handbagage bij United Airlines de grootte van de handbagage door de vliegmaatschappij is gedefinieerd, en je schaft een stuk handbagage aan die daaraan voldoet, past deze dan in het 'bagagekastje' in het vliegtuig? Op foto's lijkt het zo'n kleine ruimte....
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Maten koffer
Als je handbagage koopt die voldoet aan de door de airliner aangegeven maten, past deze moeiteloos in de daarvoor bestemde ruimte.
Ik heb zelf onderstaande trolley aangeschaft:
http://www.samsonite.nl/vectura-rolling ... 2883432036
Overigens, doet men over het algemeen niet zo moeilijk over die maten. Een paar dagen geleden ben ik naar Florida gevlogen en ik heb mij weer verbaasd over de afmetingen van de trolleys die de Amerikanen met zich meezeulen.
Ik heb zelf onderstaande trolley aangeschaft:
http://www.samsonite.nl/vectura-rolling ... 2883432036
Overigens, doet men over het algemeen niet zo moeilijk over die maten. Een paar dagen geleden ben ik naar Florida gevlogen en ik heb mij weer verbaasd over de afmetingen van de trolleys die de Amerikanen met zich meezeulen.
Jij verbaasd, ik weer voor de zoveelste keer geergerd. Wat die Amerikanen en misschien ook een toerist hier of daar mogen meesleuren op het vliegtuig slaat alle logica. Alles om wat geld uit te sparen zeker. Had recent nog gelezen dat de maatschappijen strenger gingen optreden, yeah right. Het is wel verrassend hoe grote stuks bagage in dat overhead compartment geraken.
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vergeet dan niet dan per vliegtuig de maten van de bagageruimten boven je hoofd kunnen verschillen ! Mijn fototas verzoop in de 747 naar Houston vorig jaar maar paste absoluut niet in het volgende toestel.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Begrijp me niet verkeerd, ik erger me er net zo aan. Grote trolley en een gigantische handtas (formatie big shopper).
United lijkt te hebben geïnvesteerd in nieuwe rekken om handbagage te meten, maar ze doen er niets mee. Slechte zaak!
Op de hoeveelheid bagageruimte is inderdaad ook geen peil te trekken. Ik vloog in een 767-300 AMS-IAD en daar was amper ruimte, maar op de vlucht IAD-FLL waren er behoorlijk forse bakken beschikbaar in een 757.
Zolang de handbagage die ik meeneem en keurig binnen de normen past mee kan, zal niemand mij horen klagen. Zodra ik echter de vraag van het personeel krijg of ze mijn trolley mogen inchecken als ruimbagage, kunnen ze het bekijken.
United lijkt te hebben geïnvesteerd in nieuwe rekken om handbagage te meten, maar ze doen er niets mee. Slechte zaak!
Op de hoeveelheid bagageruimte is inderdaad ook geen peil te trekken. Ik vloog in een 767-300 AMS-IAD en daar was amper ruimte, maar op de vlucht IAD-FLL waren er behoorlijk forse bakken beschikbaar in een 757.
Zolang de handbagage die ik meeneem en keurig binnen de normen past mee kan, zal niemand mij horen klagen. Zodra ik echter de vraag van het personeel krijg of ze mijn trolley mogen inchecken als ruimbagage, kunnen ze het bekijken.
Wij reizen met ons gezin bij voorkeur zonder ruimbagage. Niet om geld uit te sparen, maar om de check-in rijen te vermijden. Als vliegmaatschappijen willen dat mensen meer bagage gaan inchecken, dan zullen ze dat proces toch echt eens wat efficiënter moeten maken. Ik blijf gewoon met handbagage vliegen hoor, ook als dat geld gaat kosten.pbuyse1 schreef:Jij verbaasd, ik weer voor de zoveelste keer geergerd. Wat die Amerikanen en misschien ook een toerist hier of daar mogen meesleuren op het vliegtuig slaat alle logica. Alles om wat geld uit te sparen zeker. Had recent nog gelezen dat de maatschappijen strenger gingen optreden, yeah right. Het is wel verrassend hoe grote stuks bagage in dat overhead compartment geraken.
Het is overigens mijn ervaring dat United wel streng op afmetingen en hoeveelheden controleert als het vliegtuig helemaal vol zit.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
United kan ook zijn vluchten organiseren via een andere maatschappij. Zo hadden wij vorige maand ook met United geboekt, maar 2 van onze 3 vluchten waren met Air Canada (héél goede maatschappij). Zo vlogen we met een Embraer 135 van Montréal naar Chicago en daar paste nauwelijks een aktetas in de overheads.
@Arends1989 : en dan heb je niet al te veel keuze om jouw bagage al dan niet als ruimbagage te laten meevliegen. Het is wel zo dat je die niet meer moet inchecken, maar gewoon afgeven aan de deur van het vliegtuig. En dan riskeer je dergelijke toestanden :
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... llen.dhtml
@Arends1989 : en dan heb je niet al te veel keuze om jouw bagage al dan niet als ruimbagage te laten meevliegen. Het is wel zo dat je die niet meer moet inchecken, maar gewoon afgeven aan de deur van het vliegtuig. En dan riskeer je dergelijke toestanden :
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... llen.dhtml
Ok, dank voor jullie reactie. Ik lees ook wel in andere reacties dat naast handbagage ook de fotokoffer van normale omvang gewoon mee kan zonder problemen, bij UA. Sommigen stoppen dan de tas nog in de handbagage, maar anderen nemen 'm los mee. Jullie ervaringen?
Zoals gezegd: als het vliegtuig vol is, dan kan UA erg strikt zijn. Ze staan 1 stuk handbagage toe en 1 personal item, in totaal dus 2 dingen.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Waren de mensen in die andere reacties niet zo betrouwbaar ?Dirkhof schreef:Ok, dank voor jullie reactie. Ik lees ook wel in andere reacties dat naast handbagage ook de fotokoffer van normale omvang gewoon mee kan zonder problemen, bij UA. Sommigen stoppen dan de tas nog in de handbagage, maar anderen nemen 'm los mee. Jullie ervaringen?
Tuurlijk waren die andere mensen betrouwbaar, daar mag (moet) ik van uit gaan. Maar ik had nu een speciale vraag over UA en ben blij met kennis van anderen. Ik leer daarvan. Vandaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht