Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: GoPro HD Hero 3 Black Edition. Aanschaf NL of USA
Als je echter in 1080p 60fps opneemt heb je nog "maar" iets meer dan 2 uur! Daar kom je natuurlijk ook een heel eind mee op een dag maar het scheelt bijna de helft met 1080p bij 30fps! Toch iets om mee rekening te houden.
En mensen die bij de Black edition in nog hogere resoluties opnemen verliezen nog een heeeeel stuk meer!
En mensen die bij de Black edition in nog hogere resoluties opnemen verliezen nog een heeeeel stuk meer!
No guts, no glory!
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden en voorbeelden. Heb nu een indruk.
Grz
Ton
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
- Hansi1959
- Amerikafan
Intussen een weekje gespeeld met mijn nieuwe Gopro.
NOT happy! Ik vind het contrast zwaar onder de maat (kan natuurlijk wel achteraf in de nabewerking wat opgekrikt worden maar zou niet nodig hoeven zijn). Ook het sterke fish-eye effect van het objectief is vaak nogal storend. Daarnaast is het geluid, opgenomen via de ingebouwde microfoon, gewoon bagger!
Daarbij is op mijn iPhone 4 de WiFi live view delay ongeveer 3,5 a 4 seconden….. Nu zit dat voor een deel in mijn iPhone want op de iPad mini van mijn vrouw heeft de Gopro slechts een delay van 0,5 sec.Het vreemde is echter dat bij een wiFi verbinding van mijn iPhone met een Panasonic TZ40 compactcamera, de live view delay minder is dan een 0,5 sec….. Het WiFi systeem van de Gopro behoeft dus toch wel enige verbetering.
Een emailtje near Gopro (na 6 dagen antwoord) hierover gaf als antwoord; "The delay of 3 - 4 second you're experiencing on the wifi connection is completely normal with your camera"…..
Ja daaaaag! Mijn conclusie; Gopro is voor mij zijn geld niet waard! Elke willekeurige moderne videocamera in dezelfde prijsklasse maakt betere beelden zonder nabewerking en geluid en heeft een veel betere stabilisatie en geen fish-eye vertekening . Is dan natuurlijk wel iets groter en heeft standaard geen waterdichte behuizing. En die beide punten zijn voor mij niet van doorslaggevend belang.
Dus; mijn Gopro staat vanavond op Marktplaats!
NOT happy! Ik vind het contrast zwaar onder de maat (kan natuurlijk wel achteraf in de nabewerking wat opgekrikt worden maar zou niet nodig hoeven zijn). Ook het sterke fish-eye effect van het objectief is vaak nogal storend. Daarnaast is het geluid, opgenomen via de ingebouwde microfoon, gewoon bagger!
Daarbij is op mijn iPhone 4 de WiFi live view delay ongeveer 3,5 a 4 seconden….. Nu zit dat voor een deel in mijn iPhone want op de iPad mini van mijn vrouw heeft de Gopro slechts een delay van 0,5 sec.Het vreemde is echter dat bij een wiFi verbinding van mijn iPhone met een Panasonic TZ40 compactcamera, de live view delay minder is dan een 0,5 sec….. Het WiFi systeem van de Gopro behoeft dus toch wel enige verbetering.
Een emailtje near Gopro (na 6 dagen antwoord) hierover gaf als antwoord; "The delay of 3 - 4 second you're experiencing on the wifi connection is completely normal with your camera"…..
Ja daaaaag! Mijn conclusie; Gopro is voor mij zijn geld niet waard! Elke willekeurige moderne videocamera in dezelfde prijsklasse maakt betere beelden zonder nabewerking en geluid en heeft een veel betere stabilisatie en geen fish-eye vertekening . Is dan natuurlijk wel iets groter en heeft standaard geen waterdichte behuizing. En die beide punten zijn voor mij niet van doorslaggevend belang.
Dus; mijn Gopro staat vanavond op Marktplaats!
No guts, no glory!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Joh meen je.
Heb 'm net binnen gekregen gisteren en dus nog niets mee gedaan maar ben benieuwd omdat je zo ontzettend veel leuke GoPro video ziet op Youtube.
Wat wil je voor je GoPro hebben?
Heb 'm net binnen gekregen gisteren en dus nog niets mee gedaan maar ben benieuwd omdat je zo ontzettend veel leuke GoPro video ziet op Youtube.
Wat wil je voor je GoPro hebben?
-
- Amerika-ontdekker
Aangezien ik op het punt sta een gopro te bestellen heb ik er ook wel belang bij.
Ik zal je ff een Pb sturen.
Ik zal je ff een Pb sturen.
Vergeet niet dat er ook een hoop tevreden GoPro gebruikers zijn!
Ik ervaar de hierboven genoemde klachten niet zo moet ik zeggen.

In deze stelling kan ik nog wel komen. Het is erg veel geld voor wat er allemaal kan met zo'n ding. Maar in mijn beleving doet ie wat ie kan wel goed.Hansi1959 schreef: Mijn conclusie; Gopro is voor mij zijn geld niet waard!
Groetjes,
Daniel
Daniel
@Hansi1959
Heb je jezelf wel goed ingelezen en video's bekeken op YouTube? In ongeveer elke video op YouTube van de GoPro zie je het sterke fish-eye effects, dat is één van de trademarks van de GoPro en een reden waarom ik de GoPro juist heb gekocht (je kunt fish-eye effect trouwens gewoon uitzetten). Verder denk ik dat jij op zoek bent naar een professionele HD camera. Je moet snappen dat dit een klein apparaatje is en dat een kleine lens nou eenmaal niet zo'n mooi contrast kan krijgen als een echte HD camera met een grote lens. Je verwachting was gewoon te hoog, want ik vond het contrast juist heel mooi bij mijn GoPro video. Verder weet iedereen toch dat het geluid van extreme sport camera's niet van super kwaliteit is? Bij mij zit er ook een delay in live view, iets wat je had kunnen weten als je video's op YouTube had gekeken, ik heb er geen last van. GoPro is nog steeds de beste in zijn soort, maar als je een professionele HD camera wil moet je geen GoPro kopen
Heb je jezelf wel goed ingelezen en video's bekeken op YouTube? In ongeveer elke video op YouTube van de GoPro zie je het sterke fish-eye effects, dat is één van de trademarks van de GoPro en een reden waarom ik de GoPro juist heb gekocht (je kunt fish-eye effect trouwens gewoon uitzetten). Verder denk ik dat jij op zoek bent naar een professionele HD camera. Je moet snappen dat dit een klein apparaatje is en dat een kleine lens nou eenmaal niet zo'n mooi contrast kan krijgen als een echte HD camera met een grote lens. Je verwachting was gewoon te hoog, want ik vond het contrast juist heel mooi bij mijn GoPro video. Verder weet iedereen toch dat het geluid van extreme sport camera's niet van super kwaliteit is? Bij mij zit er ook een delay in live view, iets wat je had kunnen weten als je video's op YouTube had gekeken, ik heb er geen last van. GoPro is nog steeds de beste in zijn soort, maar als je een professionele HD camera wil moet je geen GoPro kopen

- Hansi1959
- Amerikafan
Beste Nene,
Even afgezien van je belerende toon;
Fish-eye effect "trade mark" van Gopro
….. het is eerder een "trade-off" van kwaliteit versus prijs…. Dat dit voor jou een plus punt is, prima, maar voor veel mensen is dit gewoon een onwenselijk bij-effect van een niet optimaal ontworpen groothoek objectief en is zeker niet expres zo bedoeld door Gopro. Een beter objectief zou de camera nog duurder maken dan hij al is. Er zijn inmiddels al bedrijven die goede objectieven leveren voor de Gopro zonder het fish-eye effect maar die kosten bijna evenveel als een complete gopro.
En nee, dat fish-eye effect kun je NIET uitzetten. Dat is namelijk inherent aan dit objectief. Mogelijk verwar je dat met de mogelijkheid om de instelling te veranderen van wide naar medium en narrow maar dat heeft niets met het fish-eye effect te maken. Maakt het wel iets minder zichtbaar maar dat heeft weer een andere reden en gaat direct ten kosten van je groothoek bereik. Elk groothoek objectief heeft hier in meer of mindere mate last van. De Gopro valt dus duidelijk in de eerste ("meer") categorie.
En nee, ik was niet op zoek naar een professionele HD camera …. die zoek en verwacht ik niet in deze prijsklasse. Zoals ik al schreef heeft eigenlijk elke andere "gewone formaat" videocamera in deze prijsklasse een aanzienlijk beter beeld, geluid, stabilisatie, enz.
Wat betreft je opmerking die begint met "je moet snappen dat" …. ten eerste; ik MOET helemaal niets. Ten tweede; dat een klein objectief geen goed contrast kan leveren is gewoon onjuist. Ja, het kost iets meer maar is beslist geen onmogelijkheid.
Dat jij het contrast van de Gopro beoordeeld als "juist heel mooi" tja….
Maar goed, mijn Gopro heeft intussen al een nieuw baasje die er wel gelukkig mee is.
Even afgezien van je belerende toon;
Fish-eye effect "trade mark" van Gopro

En nee, dat fish-eye effect kun je NIET uitzetten. Dat is namelijk inherent aan dit objectief. Mogelijk verwar je dat met de mogelijkheid om de instelling te veranderen van wide naar medium en narrow maar dat heeft niets met het fish-eye effect te maken. Maakt het wel iets minder zichtbaar maar dat heeft weer een andere reden en gaat direct ten kosten van je groothoek bereik. Elk groothoek objectief heeft hier in meer of mindere mate last van. De Gopro valt dus duidelijk in de eerste ("meer") categorie.
En nee, ik was niet op zoek naar een professionele HD camera …. die zoek en verwacht ik niet in deze prijsklasse. Zoals ik al schreef heeft eigenlijk elke andere "gewone formaat" videocamera in deze prijsklasse een aanzienlijk beter beeld, geluid, stabilisatie, enz.
Wat betreft je opmerking die begint met "je moet snappen dat" …. ten eerste; ik MOET helemaal niets. Ten tweede; dat een klein objectief geen goed contrast kan leveren is gewoon onjuist. Ja, het kost iets meer maar is beslist geen onmogelijkheid.
Dat jij het contrast van de Gopro beoordeeld als "juist heel mooi" tja….

Maar goed, mijn Gopro heeft intussen al een nieuw baasje die er wel gelukkig mee is.
No guts, no glory!
Het feit dat het het fish-eye effect door sommige mensen wordt gezien als een onwenselijk bij-effect wil toch niets zeggen over dat het geen trademark van de GoPro kan zijn? Ik kan meteen aan een YouTube filmpje zien of hij is gemaakt met de GoPro en mensen die mijn video's zien zeggen ook altijd: "dat is zeker met een GoPro gefilmd?" Dat noem ik een trademark. Dan rest mij nog steeds de vraag: als je op zoek bent naar een camera die dat effect niet heeft, hoe kom je dan uit bij de GoPro? En ik ben ook benieuwd naar je lijstje met camera' s die volgens jou beter zijn dan de GoPro. Verder snap ik ook wel dat een klein objectief een beter contrast kan leveren als je maar genoeg betaalt (maar we willen juist niet te veel betalen lijkt me?).
-
- Amerikafan
Ik heb de Hero 3+ black edition en kan de fish eye effect uitzetten.
Zet de protune functie eens uit, wellicht dat je de kwaliteit dan beter vindt.
Zet de protune functie eens uit, wellicht dat je de kwaliteit dan beter vindt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is al te laat, hij is 'em al kwijt.
-
- Amerika-ontdekker
En ik ben er erg blij mee 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ik weet niets van camera's maar zag dit topic en deze groupon aanbieding belandde in mijn mailbox, misschien istie interessant voor de liefhebbers,
klik hier
klik hier
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zit er bij filmen op 1080p een erg groot verschil tussen 30 en 60 frames? En bij de hero3+ kun je dan beter kiezen voor 1080 of voor 1080(wide) ik ben er namelijk nog steeds niet uit.
Protune aan of uit....
Protune aan of uit....
Beter te bestellen bij Amazon: " onclick="window.open(this.href);return false;babarage schreef:Ik weet niets van camera's maar zag dit topic en deze groupon aanbieding belandde in mijn mailbox, misschien istie interessant voor de liefhebbers,
klik hier
Ook binnenkort komt er een 4 uit
-
- Amerikafan
De Hero 4 komt 8 oktober. Daar zit meteen een lcd touchscreen op.
-
- Amerikafan
Kijk eens op youtube en zoek naar Mic Bergsma. Ontzettend veel tips.PSVwally schreef:Zit er bij filmen op 1080p een erg groot verschil tussen 30 en 60 frames? En bij de hero3+ kun je dan beter kiezen voor 1080 of voor 1080(wide) ik ben er namelijk nog steeds niet uit.
Protune aan of uit....
Protune kan je in principe uitlaten, tenzij je echt van het bewerken van de beelden bent maar voor de beginner (waar ik ook onder val) is dat niet relevant.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik heb al ontzettend veel filmpjes bekeken, maar ik vroeg het me gewoon af wat mensen hier het fijnst vinden. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit protune en heb de instellingen op 1080 wide en 60fps staan, maar misschien hebben anderen andere meningen/opties. Net als bijvoorbeeld als je door ramen heen filmt het aanzetten van spot het beeld schijnbaar verbeterd, dat wist ik eerst niet. Maar wat ik dan nergens eigenlijk vind is waarom je dan bv met de casing erom geen spot zou moeten aanzetten...
-
- Amerikafan
Wat bedoel je met spot?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties