Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk formaat rugzak tijdens bezoek parken en steden
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Welk formaat rugzak tijdens bezoek parken en steden
Beste mede-reizigers,
Wat is een handig formaat qua rugzak voor bezoeken in de steden en parken?
Dit is nieuw voor ons en vraag mij af wat je zoals mee moet nemen en dan voornamelijk als je de natuurparken in gaat. We bezoeken een park of 5 a 6.
Momenteel heb ik een Deuter Race x model van 12 litter maar neig toch naar 18 of 22 liter.
Graag jullie ervaringen....
http://www.deuter.com/de/en/bike/race-x-32123-76.html Heb ik nu.
Wat is een handig formaat qua rugzak voor bezoeken in de steden en parken?
Dit is nieuw voor ons en vraag mij af wat je zoals mee moet nemen en dan voornamelijk als je de natuurparken in gaat. We bezoeken een park of 5 a 6.
Momenteel heb ik een Deuter Race x model van 12 litter maar neig toch naar 18 of 22 liter.
Graag jullie ervaringen....
http://www.deuter.com/de/en/bike/race-x-32123-76.html Heb ik nu.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Welk formaat rugzak tijdens bezoek parken en steden
Zelf gebruik ik een Deuter Futura van 32 liter. Dat lijkt soms wat groot, maar ik draag voor drie. Ook kan ik de rugzak goed kleiner maken met riempjes als deze niet zo vol zit. Eigenlijk heb ik er totaal geen last van en vindt kleiner niet echt comfortabel dragen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je net als mij alleen loopt, is zo'n formaat goed te doen. Ik heb sowieso al een hekel om te sjouwen, maar ik moet er niet aan denken een hutkoffer op mn rug mee omhoog te nemen. Ben geen sherpa. Afhankelijk van de moeilijkheid en lengte vd tocht besluit ik wat ik meeneem. Vaak wat repen en minimaal 1,5 liter water.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in de zomer gaat zul je veel water of ander drinken mee moeten nemen. Dat kan oplopen tot 4 liter, afhankelijk van waar je gaat wandelen en hoe lang. Verder zul je bij langere wandelingen voldoende eten mee moeten nemen. Verder zul je misschien een jack mee willen nemen. Ik denk dat 12 liter wel voldoende is.
Ik denk dat de rugzak van Martin 14 liter is, die van mij is kleiner.
Marianne
Ik denk dat de rugzak van Martin 14 liter is, die van mij is kleiner.
Marianne
-
- Amerikafan
Bedankt voor de snelle reacties. Altijd top hier.
Ik denk dat 12 ook wel genoeg is voor 1 persoon maar ik ga met mijn vriendin en ze heeft wat last van d'r rug dus een rugzak is geen optie, een handtas ook niet overigens.
Wij gaan in juni dus is redelijk warm in Californië al op dat moment en 4 liter water per persoon heb je denk ik ook al snel nodig. Maar ook ik heb er een hekel aan om helemaal bepakt en bezakt op pad te gaan
De tochten zulken niet veel kilometers zijn, 10 tot 15 totaal zoiets (heen en terug) want wij zijn geen ervaren wandelaars.
Maar ga er vanuit dat je 3 liter pp meeneemt, wat eten, EHBO setje, gopro camera en spiegelreflex, reisbeschrijvingen en paspoorten heb ik altijd bij mij. Ehm..... Tja... Wat nog meer denk ik dan? Een vest? Nodig in juni? Regenjackje?
Ik denk dat 12 ook wel genoeg is voor 1 persoon maar ik ga met mijn vriendin en ze heeft wat last van d'r rug dus een rugzak is geen optie, een handtas ook niet overigens.

Wij gaan in juni dus is redelijk warm in Californië al op dat moment en 4 liter water per persoon heb je denk ik ook al snel nodig. Maar ook ik heb er een hekel aan om helemaal bepakt en bezakt op pad te gaan
De tochten zulken niet veel kilometers zijn, 10 tot 15 totaal zoiets (heen en terug) want wij zijn geen ervaren wandelaars.
Maar ga er vanuit dat je 3 liter pp meeneemt, wat eten, EHBO setje, gopro camera en spiegelreflex, reisbeschrijvingen en paspoorten heb ik altijd bij mij. Ehm..... Tja... Wat nog meer denk ik dan? Een vest? Nodig in juni? Regenjackje?
-
- Amerikafan
Van mij is dat ook zo ongeveer de inhoud denk ik + een verrekijker. Jasjes hebben wij wel bij ons, wij hebben een paar North Face Gore-tex jasjes mee. Weegt niets en klein op te vouwen. De keer dat we niets bij ons hadden hebben we in Zion een enorme bui op ons hoofd gekregen, dat zal je altijd zien.
-
- Amerikafan
Ja he en dan is de 12 liter te klein denk ik zo voor twee personen. Jij hebt 32 liter en draagt voor 3 personen. 18 zou ook nog kunnen denk ik dan, deuter lite meen ik.
Waar koop je die jasjes?
Waar koop je die jasjes?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien een heuptasje voor je vriendin? Of een broek met veel zakken, handig voor allerlei kleine spullen.
Mijn camera heb ik eigenlijk nooit in mijn rugzak maar als het gaat regenen moet dat wel mogelijk zijn natuurlijk. Ik moet zeggen dat we nog nooit regen hebben meegemaakt tijdens een wandeling. Maar met een lange wandeling en geen hoge temperaturen is het wel verstandig, je loopt anders het risico onderkoeld te raken.
Niet voor in de rugzak, maar wel om mee te nemen: een hoed tegen de zon. En natuurlijk zonnebrandcrème. En in juni ook iets tegen de muggen.
Marianne
Mijn camera heb ik eigenlijk nooit in mijn rugzak maar als het gaat regenen moet dat wel mogelijk zijn natuurlijk. Ik moet zeggen dat we nog nooit regen hebben meegemaakt tijdens een wandeling. Maar met een lange wandeling en geen hoge temperaturen is het wel verstandig, je loopt anders het risico onderkoeld te raken.
Niet voor in de rugzak, maar wel om mee te nemen: een hoed tegen de zon. En natuurlijk zonnebrandcrème. En in juni ook iets tegen de muggen.
Marianne
-
- Amerikafan
Wij hebben die gekocht bij Bever. Zijn overigens niet echt goedkoop. Als het alleen gaat om droog blijven zijn er wel voordeligere jasjes verkrijgbaar.
Ik zou bij een goede winkel ook gewoon eens wat rugzakjes om hangen en kijken wat er lekker zit en goed op je rug is af te stellen. Het ene merk of rugzak zit mij lekkerder dan het andere, dat zal bij jou niet anders zijn.
Ik zou bij een goede winkel ook gewoon eens wat rugzakjes om hangen en kijken wat er lekker zit en goed op je rug is af te stellen. Het ene merk of rugzak zit mij lekkerder dan het andere, dat zal bij jou niet anders zijn.
-
- Amerikafan
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Als je je broek gaat volstoppen met spullen gaat die vaak een beetje scheef hangen. Het gevolg is dat die bij lange wandelingen in de warmte gaat schuren tegen je benen, bijvoorbeeld in je liezen. Dat wil je niet.Martin & Marianne schreef: Of een broek met veel zakken, handig voor allerlei kleine spullen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heuptasje voor je vriendin zoals Marianne al zei misschien wel handig. Je hebt ook speciale varianten voor waterfles(sen) met een klein tasje erbij of alleen voor fles(sen).
En ga verschillende rugzakken passen. Het verschilt erg per persoon hoe de rugzak zit, anders loop je echt kans op vervelende druk/schuurplekken en pijn in je schouders/rug.
En ga verschillende rugzakken passen. Het verschilt erg per persoon hoe de rugzak zit, anders loop je echt kans op vervelende druk/schuurplekken en pijn in je schouders/rug.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Een rugzak is inderdaad iets persoonlijk eigenlijk. De ene heeft graag een grote, de andere niet. En bij de ene past het ook al beter dan bij de andere.
Wij hebben twee jaar terug de Deuter Futura 28 gekocht. Zelf heb ik nog een iets kleinere rugzak ook die meegaat op langere wandelingen zodat we het gewicht kunnen verdelen. Die kleine is trouwens een damesmodel en dat scheelt wel in comfort vind ik. Ik ben wel heel content van de Deuter. Die heeft wat ruimte tussen je rug en de rugzak zelf, ideaal voor warm weer!
Op kortere wandelingen nemen we dus de grote rugzak mee, samen met de tas van mijn fototoestel. Fototoestel draag ik meestal in de hand, dus kan ik die tas volstoppen met mijn portefeuille, gsm, sleutels, koekjes,... En op grotere wandelingen zijn het gewoon twee rugzakken.
En ik heb ook nog een heuptasje mee dat ik over mijn schouder/borst draag. Hierin zitten dan portefeuille, gsm, en sleutels als ik geen zin heb om mijn fototas mee te sleuren.
Wij hebben twee jaar terug de Deuter Futura 28 gekocht. Zelf heb ik nog een iets kleinere rugzak ook die meegaat op langere wandelingen zodat we het gewicht kunnen verdelen. Die kleine is trouwens een damesmodel en dat scheelt wel in comfort vind ik. Ik ben wel heel content van de Deuter. Die heeft wat ruimte tussen je rug en de rugzak zelf, ideaal voor warm weer!

Op kortere wandelingen nemen we dus de grote rugzak mee, samen met de tas van mijn fototoestel. Fototoestel draag ik meestal in de hand, dus kan ik die tas volstoppen met mijn portefeuille, gsm, sleutels, koekjes,... En op grotere wandelingen zijn het gewoon twee rugzakken.
En ik heb ook nog een heuptasje mee dat ik over mijn schouder/borst draag. Hierin zitten dan portefeuille, gsm, en sleutels als ik geen zin heb om mijn fototas mee te sleuren.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben al;tijd een regencape in de rugtas zitten, gewoon van die goedkope wegwerp dingen van de Wibra kosten nog geen € dacht ik.michelvd schreef:Wij hebben die gekocht bij Bever. Zijn overigens niet echt goedkoop. Als het alleen gaat om droog blijven zijn er wel voordeligere jasjes verkrijgbaar.
Erg gemakkelijk want zelfs met de rugzak om kan je hem aandoen blijft de rugzak ook nog droog.
Ook een alu warmhouddeken zit in de rugzak, zo´n zilver-goud ding goed bij onderkoeling, gaan al jaren mee maar gelukkig nog nooit moeten gebruiken.
Zowel regencape als wam-kouddeken passen in je broekzak dus ruimte vragen ze niet en gewicht is ook minimaal.
Ziet er wel een leuke rugzak uit die je toont waar koop je die? Ik zelf ben ook opzoek naar een goede rugzak voor mijn eerste trip we zijn met 3 dus wsl wel elk een rugzak of twee rugzakken zoals deze dat ik hier vind van 12liter?
(ook in de periode juni)
Asta

Asta
-
- Amerikafan
Kijk even bij http://www.futurumshop.nlAsta schreef:Ziet er wel een leuke rugzak uit die je toont waar koop je die? Ik zelf ben ook opzoek naar een goede rugzak voor mijn eerste trip we zijn met 3 dus wsl wel elk een rugzak of twee rugzakken zoals deze dat ik hier vind van 12liter?(ook in de periode juni)
Asta

-
- Amerikafan
Goeie tip een warmte deken....ga van de week even kijken.Rob schreef:Wij hebben al;tijd een regencape in de rugtas zitten, gewoon van die goedkope wegwerp dingen van de Wibra kosten nog geen € dacht ik.michelvd schreef:Wij hebben die gekocht bij Bever. Zijn overigens niet echt goedkoop. Als het alleen gaat om droog blijven zijn er wel voordeligere jasjes verkrijgbaar.
Erg gemakkelijk want zelfs met de rugzak om kan je hem aandoen blijft de rugzak ook nog droog.
Ook een alu warmhouddeken zit in de rugzak, zo´n zilver-goud ding goed bij onderkoeling, gaan al jaren mee maar gelukkig nog nooit moeten gebruiken.
Zowel regencape als wam-kouddeken passen in je broekzak dus ruimte vragen ze niet en gewicht is ook minimaal.
Ik heb net even 6 kilo in die Deuter tas gedaan die ik heb maar dat is wel behoorlijk pittig moet ik zeggen en niet echt fijn.

-
- Amerikafan
Ik heb de 12 liter maar mag ik nog ruilen en twijfel dus tussen de 18 en de 22 liter. De 22 liter vindt ik handig omdat je het onderste gedeelte geopend kan worden.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Bastiaan,
Het is heel persoonlijk maar ik hou van een wat grotere rugzak. Je ziet op de foto's ook dat de schouderbanden van de 18 en 22 liter steviger zijn en gevoerd met een soort rubber. Daardoor zullen ze lekkerder dragen dan de 12 liter. Zeker als je zo'n rugzak een aantal uur op je rug hebt. Als ik kijk naar de foto's die je hebt gepost zou ik van de drie rugzakken die je laat zien voor 22 liter gaan omdat de 18 liter alleen van bovenaf opengemaakt kan worden. Maar goed, dit is echt puur persoonlijk.
Mijn vriend en ik proberen meestal met zijn 2en 1 rugzak mee te nemen zodat we om de beurt kunnen dragen. Wij nemen sjouw naast drinken en eten altijd een fototoestel mee, een telefoon, een vestje/jasje (x2), portemonnee en in de stad zit vaak ook een stadsgids in de rugzak.
Soms komt hier nog een ipad bij. Wij hebben een deuter van ik geloof 18+4 liter en daar zijn we heel tevreden mee. Die gaat al zo'n 4 jaar elke reis mee.
Het is heel persoonlijk maar ik hou van een wat grotere rugzak. Je ziet op de foto's ook dat de schouderbanden van de 18 en 22 liter steviger zijn en gevoerd met een soort rubber. Daardoor zullen ze lekkerder dragen dan de 12 liter. Zeker als je zo'n rugzak een aantal uur op je rug hebt. Als ik kijk naar de foto's die je hebt gepost zou ik van de drie rugzakken die je laat zien voor 22 liter gaan omdat de 18 liter alleen van bovenaf opengemaakt kan worden. Maar goed, dit is echt puur persoonlijk.
Mijn vriend en ik proberen meestal met zijn 2en 1 rugzak mee te nemen zodat we om de beurt kunnen dragen. Wij nemen sjouw naast drinken en eten altijd een fototoestel mee, een telefoon, een vestje/jasje (x2), portemonnee en in de stad zit vaak ook een stadsgids in de rugzak.
Soms komt hier nog een ipad bij. Wij hebben een deuter van ik geloof 18+4 liter en daar zijn we heel tevreden mee. Die gaat al zo'n 4 jaar elke reis mee.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij twijfel zou ik altijd voor het grootste formaat gaan. Ik weet niet of het handig is als je het onderste deel kunt openen - ik zie mezelf al weglopen met de rits nog open - maar als je de rugzak altijd helemaal vol hebt is het wel handig natuurlijk. Kijk wel uit dat je geen overbodige spullen meeneemt met een grotere rugzak, je moet het wel dragen allemaal.
Marianne
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Zo'n apart onderste vak is wel handig hoor. Je hebt altijd wel iets dat je daar kan steken omdat je het snel nodig hebt. 
En openlaten doe je niet echt. Of je nu een rits bovenaan open doet of onderaan, je denkt er doorgaans wel aan om die terug dicht te doen.

En openlaten doe je niet echt. Of je nu een rits bovenaan open doet of onderaan, je denkt er doorgaans wel aan om die terug dicht te doen.
Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties