Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een aantal praktische vragen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
H@ns
Amerika-ontdekker

Een aantal praktische vragen

Bericht door H@ns »

Beste forumgenoten,

Ik heb een reis geboekt die gedeeltelijk door de USA en Canada loopt van ongeveer 30 dagen in september dit jaar. Mijn belangrijkste doel is de grote steden te vermijden (behalve Seattle en Vancouver) en om zoveel mogelijk natuur op te snuiven. Ik reis vooralsnog alleen, mogelijk gaat voor de helft van deze periode nog een maatje mee, maar daar ga ik voorlopig nog niet van uit. Ik plan en regel dus op basis van alleen reizen.

Route:
Seattle
Ashford
Portland (Vancouver Washington)
Port Angeles
Victoria
Tofino
Nanaimo
Whistler
100 Mile House
Clearwater
Jasper
Lake Louise
Banff
Radium Hot Springs
Kalispell
Helena
Yellowstone
Jackson
Salt Lake City

Zie Google Maps:
Reis deel 1: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... uGzfPgAkVM
Reis deel 2: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... m-1lX-52eM

Hiervoor heb ik reeds geregeld:
- Boeking van eerste en laatste hotel, inclusief autohuur voor de gehele trip en de vliegreis en reis- en annuleringsverzekering via reisbureau Tioga. Eerste aanbetaling is al gedaan
- ESTA is approved

Vooralsnog is mijn plan in grote lijnen als volgt:
- Thuis de reis qua hoofdlijnen (route) zo ver mogelijk voorbereiden, hoogtepunten tijdens de reis noteren
- Zaterdag 30 augustus in de avond aankomst in Seattle (eerder deze dag aankomen moet via een directe vlucht die veel duurder is, heb ik voorlopig nog niet voor gekozen)
- Huurauto bij 24/7 Alamo afhaalpunt halen, bij van te voren geboekt hotel inchecken
- Algemene reis-inkopen doen bij iets als de Walmart, inclusief prepaid telefoon
- Bij outdoorwinkel kampeerbenodigdheden aanschaffen
- En reizen maar :) Hiervoor wil ik de campings/motels/B&B's kort van te voren boeken via een tablet/smartphone om zo niet van te voren vast te zitten aan een bepaalde route/tijdsduur per stoppunt
- De laatste dag arriveren in (van te voren geboekt) hotel in Salt Lake City, om de volgende dag weer naar huis te vliegen

Problemen die ik zie/Vragen die ik nog heb:
- Zijn op zondag relevante winkels open voor doen van inkopen, is het handig om zondag al eerste reisdag te hanteren? Of kan ik beter een dagje in Seattle blijven? Of zij op zondag veel toeristisch interessante bezienswaardigheden gesloten?
- Is het handig om de tweede hotelovernachting ook van te voren te regelen, gezien dat op een zondag valt?
- Over telefoonabonnementen is al veel gezegd op het forum. In combinatie met bovenstaande factoren (reis door USA en Canada) kon ik niet zo snel iets vinden, is het handig om daar bij bijv. een T-Mobile shop binnen te lopen en een SIM kaartje te kopen voor mijn huidige (T-Mobile) telefoon? Zou ik in Canada hetzelfde moeten doen qua belkosten of scheelt dat weinig? Ben niet van plan veel te bellen, maar het moet ook weer niet een euro per minuut gaan kosten als ik het had kunnen voorkomen.
- Gezien mijn route, die door een aantal bekende NP's loopt, in combinatie met het tijdstip van de reis (net buiten hoogseizoen), zou ik me druk moeten maken om volle NP's qua nabije campings/motels, of kan ik die redelijk kort van te voren boeken?
- Zijn er interessante routes/wegen die ik zou kunnen volgen om mijn reis zo mooi mogelijk te maken? Ik vind het niet erg om om te rijden als dit mij een mooiere reis oplevert. Tevens ben ik wat dit betreft bereid om de route iets aan te passen als ik hierdoor niet in de buurt van een bepaalde plaats kom.
- En in algemene zin, als jullie het verhaal hierboven zien, missen jullie elementaire zaken in mijn planning? Ik sta open voor alle tips/trucs die jullie maar hebben :wink:

Ik hoop dat er een aantal ervaringsdeskundigen zijn die mij met deze vragen kunnen helpen :thumbup:

Hans
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Een aantal praktische vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je vragen over de route beter in het overige regio's-forum kunt plaatsen. Daar zitten de Canada-experts. Schrijf je route dan zoveel mogelijk per dag uit zodat we weten hoe lang je ergens zilt blijven.

Voor de praktische vragen: ik heb het idee dat alles altijd open is op een zondag, je zult in elk geval geen probleem hebben om wat inkopen te doen.
Ik vermoed dat het wel mee zal vallen om accommodatie te vinden, maar als je gene annuleringskosten hebt kun je natuurlijk ook iets vastleggen. Ik weet niet hoe het in Canada is maar in de VS kun je meestal tot 24 uur van te voren gratis annuleren. Ik kan me voorstellen dat het voor de weekenden wel handig is om iets te reserveren. En mischein met Labor day ook wat vastleggen.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Misschien toch beter de eerste nachten van tevoren reserveren.
Je komt aan in het Labor Day weekend. (Labor Day = 1 september)
Normaal gezien zijn de winkels open op zondag maar misschien net die zondag iets minder zeker.

Je bezoekt Yellowstone aan het einde van je reis.
Dus je gaat daar tegen einde september zijn.
In Yellowstone sluiten veel voorzieningen rond 15-09 (oa sommige plekken om te overnachten, restaurants, tankstations)
Houd hier in ieder geval rekening mee en misschien ook beter om hier dan al vooraf iets te reserveren.

En inderdaad, om betere tips te krijgen, zoals Marianne ook al schreef, kan je beter je route per dag uitgeschreven in het regio's forum plaatsen.
vb
Dag 1 ? - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Ashford
Dag 4 Ashford ...

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

H@ns schreef: ....
Hiervoor heb ik reeds geregeld:

- ESTA is approved
....
Misschien een algemene tip (niet meer voor jou want jij hebt 'm al geregeld :D ) : Wacht tot ongeveer een maand voordat je gaat, met aanvragen van ESTA.
Hij is 2 jaar geldig en als je net als de rest hier aan het Amerika-virus gaat "lijden", dan zul je over 2 jaar voor de zomervakantie alweer een nieuwe moeten aanvragen. Niet een heel groot bedrag op de vakantie aan extra kosten, maar toch.. (bovendien scheelt het weer in administratieve handelingen voor je volgende tocht :wink: ).
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Geld wel voor de mensen die 100% zeker weten dat ze 'em krijgen (het overgrote merendeel van ons). Anders heb je een duur ticket etc en kom je het land niet binnen :geek2: Twijfel je (door weet ik veel wat uit je verleden) dan zou ik eerst de ESTA aanvragen alvorens alles te boeken)
Groetjes,
Daniel
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

Bedankt voor de tips!

Ik had bovenstaande vragen al eens eerder gesteld in het Interregionale subforum, maar daar bleven (meerdere) reacties uit. Vandaar dat ik het nog probeerde in het algemene 'reizen'-forum. :oops:

Op dit moment weet ik dat ik rekening moet houden met de openingstijden van de NP's en met Labor Day. Ik heb een vraagje opgegooid bij mijn reisbureau om te kijken of ik wellicht de reis iets kan verschuiven zodat ik net voor of net na Labor Day arriveer, zodat ik meer ruimte/vrijheid heb om de nodige inkopen te doen.

Voor de routes ga ik in ieder geval een boek van Lonely Planet aanschaffen met de top 100 (o.i.d.) routes in de USA, om daar ook gebruik van te maken.

Ik heb wel een annuleringsverzekering van ongeveer 3500 euro dekking (even uit m'n hoofd), maar ben voornamelijk teruggeschrokken van de hoge reisprijs als ik alle hotels op voorhand boek. Ik was toen zo'n 3000 euro kwijt alleen voor de hotels (dus ongeveer 100 euro per nacht). En daarbij heb ik elke keer gekeken naar de goedkoopste in de omgeving van de vooralsnog geplande route. Ik deed dit wel via het reisbureau, dus die houdt natuurlijk al rekening met extra marge. Vanuit jullie ervaring, zijn er ook goedkope(re) manieren om op voorhand diverse overnachtingen vast te leggen? Op zich is geld niet zo'n probleem maar ik vertik het om 100 euro voor een overnachting neer te tellen (en soms meer). Ik ben dan ook van plan om veel op campings e.d. door te brengen.

Eigenlijk mijn belangrijkste vraag, als ik er nu zo over nadenk: Zijn campings wel eens 'vol', of is er altijd nog wel plekje als ik arriveer? Als ik de relatieve zekerheid heb dat ik er altijd wel terecht zou kunnen (behalve wellicht Labor day weekend), zou ik al een stuk gerustgestelder zijn om gewoon op de bonnefooi te gaan reizen en uiteindelijk toch in Salt Lake City (terugreispunt) weer uit te komen :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet via een reisbureau boeken. Boek zelf, dan blijf je flexibel want meestal kun je dan tot 24 uur voor aankomst nog gratis annuleren.
Ik weet niet hoe het in Canada is, maar in de VS is 100 euro per nacht inderdaad veel, tenzij het allemaal overnachtingen in de parken zijn. Kamperen is een stuk goedkoper, dan zit je voor 20-25 dollar midden in het park. Yellowstone heeft ook redelijk betaalbare cabins, heb je al op http://www.yellowstonelodges.com gekeken?

Die inkopen zullen echt geen probleem zijn met Labor day. En wat bedoel je met openingstijden NP's? Die zijn altijd open.

Marianne
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

Hoi Marianne,

Wat betreft de 'openingstijden' van de NP's, zie bijv. Yellowstone: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ocd_locale.htm. Ik kwam hierachter n.a.v. mijn vraag in het interregionale forum. Hier staat dat het park zelf inderdaad wel open is, maar dat veel (de meeste) accommodatie alleen geopend is tussen ongeveer mei en begin september. Ik zie dat de yellowstonelodges-website aangeeft open te zijn tot half oktober, dus dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn dan ;-)

Ik zal de eerste 2-3 hotels waarschijnlijk zelf gaan bijboeken (zonder reisbureau) om inderdaad flexibel te kunnen zijn. Als ik eenmaal up en running ben, wordt het veel kamperen.

Mogelijk ga ik nog met iemand samen, waardoor de plannen sowieso nog wat zullen wijzigen. Tot die tijd ga ik me in ieder geval focussen op de precieze invulling van mijn reis (hoeveel dagen op 1 locatie e.d.), zoals ingrid al adviseert. Op basis daarvan kan ik dan in ieder geval de eerste hotels alvast boeken :)

Hans
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

H@ns schreef: Ik was toen zo'n 3000 euro kwijt alleen voor de hotels (dus ongeveer 100 euro per nacht). En daarbij heb ik elke keer gekeken naar de goedkoopste in de omgeving van de vooralsnog geplande route. Ik deed dit wel via het reisbureau
Nou, dat kan echt een enorm stuk goedkoper hoor. We zijn afgelopen september geweest en gaan deze september weer (meeste hotels al gereserveerd) en komen niet eens in de buurt van een gemiddelde prijs van €100 p.n.

Inderdaad in NP's is het wat duurder (al zitten wij komende september in Yellowstone voor €65 p.n.) maar in veel steden en plaatsjes ben je al gauw voor €50 p.n. klaar als je geen enorm hoge standaard hebt (en zo shabby is het echt niet hoor).

Als ik de plaatsen en data die jij aandoet eens gebruik op Booking.com slaap je zowat in 4 of 5 sterren hotels voor € 100 p.n.

Mijn advies: lekker zelf zoeken op internet (accommodatie zoeken die je tot 24 uur van te voren kan annuleren is wel fijn). Is leuk ter voorbereiding en je bent stukken goedkoper uit.
Groetjes,
Daniel
H@ns
Amerika-ontdekker

Bericht door H@ns »

Bedankt, ga ik zeker doen. Een combi van motels en campings vind ik prima. Ik kan thuis al in een lekker bed slapen, als ik op vakantie ben wil ik het juist anders. Bedenk je eens zo'n all inclusive zonvakantie van 2 weken. IEUW :P
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

En de bedden van motels zijn vaak prima hoor. Je moet gewoon goed te recensies lezen op Booking.com of bijvoorbeeld Tripadvisor. Dan filter je de echt slechte locaties er zo uit. Succes!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer