Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wat met al de foto's en video's
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: wat met al de foto's en video's
Op GoPro.com staat een kopje support en dan aan de linkerkant kun je kiezen voor software + app. Er zijn veel videobewerkingsprogramma's trouwens. Niet speciaal voor de GoPro, maar in het algemeen.
Over dat muziekje, volgens mij is dat toeval. Je kunt er zelf allerlei muziek onder zetten namelijk.
Of dat ene kaartje voldoende is hangt af van wat je wilt doen. Als je net als Kalaman dat ding de hele dag aan hebt staan ga je het daarmee niet redden vrees ik.
Over dat muziekje, volgens mij is dat toeval. Je kunt er zelf allerlei muziek onder zetten namelijk.
Of dat ene kaartje voldoende is hangt af van wat je wilt doen. Als je net als Kalaman dat ding de hele dag aan hebt staan ga je het daarmee niet redden vrees ik.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Er zijn verschillende bewerkingsprogramma's, zelf gebruik ik Final Cut Pro x.. De muziek wat bij de video staan zijn niet standaard.Alper schreef:Weet iemand toevallig welk bewerkingsprogramma mensen gebruiken voor hun gopro beelden? Op youtube hebben de meeste mensen dezelfde muziek. Ik denk dat dit een standaard muziekje is die je bij je bewerkingsprogramma krijgt. Ik heb zelf in ieder geval geen programma meegeleverd gekregen met mn gopro.
Misschien kan je eens een kijkje nemen op http://goproforum.nl/ staan veel handige tips op.
Wij nemen deze vakantie een Mini laptop + externe HD en een ipad mee. Ik denk dat ik dus alles elke avond op de laptop en HD kopieer. enkel foto's voor onze blog zet ik op de ipad (16GB) anders is deze zo leeg.
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
GoPro heeft een jaar of twee geleden CineForm overgenomen, deze software is dus nu ook van GoPro & je kan deze gewoon downloaden via de website. Hier is een linkje naar de software & hier is een link naar een bericht over de overname destijds.Alper schreef:Weet iemand toevallig welk bewerkingsprogramma mensen gebruiken voor hun gopro beelden? Op youtube hebben de meeste mensen dezelfde muziek. Ik denk dat dit een standaard muziekje is die je bij je bewerkingsprogramma krijgt. Ik heb zelf in ieder geval geen programma meegeleverd gekregen met mn gopro.
Als je wat meer geavanceerde software wil, dan kan je best eens Premiere Elements, Premiere Pro of After Effects van Adobe proberen. Elements is nog vrij betaalbaar (ik heb een jaartje geleden 70€ voor Photoshop & Premiere Elements samen betaald). De andere 2 software pakketten zijn een pak duurder, daar begin je dus best alleen aan als je het echt de moeite vindt. After Effects wordt bijvoorbeeld gebruikt door het GoPro team zelf voor hun promo videos, die extreme slowmos die je ziet zijn dan weer bewerkt door een plugin die Twixtor heet. Maar nogmaals, dat zijn al tools voor professionals, dat is voor een hobbyist onbetaalbaar

Reisblog: thisisfraa.be
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
@Alper : je vroeg toch hoe lang een batterij mee gaat? Als je een SD-kaartje bedoelde, dan heb je niet genoeg met 32Gb als je, zoals wij, zo goed als de volledige roadtrip filmt. Het is bij ons al gebeurd dat we onderweg de beelden gewoon kopiëren op de laptop en het kaartje wissen.
Wat de software betreft : zoals andere forumleden al schreven : talloze programma's om video te editten. Maar geloof me, als je het echt goed wilt doen met bijpassende muziek en veel knipwerk (je kan moeilijk een ganse dag posten) dan kruipt er ontzettend veel tijd in, met om het even welk programma
.
Wat de software betreft : zoals andere forumleden al schreven : talloze programma's om video te editten. Maar geloof me, als je het echt goed wilt doen met bijpassende muziek en veel knipwerk (je kan moeilijk een ganse dag posten) dan kruipt er ontzettend veel tijd in, met om het even welk programma

Ja ik weet het ik heb vorig jaar al een Roadtrip gefilmd en bewerkt met Pinaccle studio 16HD.
Ik heb in iedergeval een auto charger voor de gopro besteld, en nog een extra 64gb kaart. Ik neem aan dat ik niet meer dan 96gb per dag film?
Ik heb in iedergeval een auto charger voor de gopro besteld, en nog een extra 64gb kaart. Ik neem aan dat ik niet meer dan 96gb per dag film?
Psst... http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=48245 
(ik ga straks ff kijken, duurt 40 min zie ik..)

(ik ga straks ff kijken, duurt 40 min zie ik..)
Pff kan iemand me helpen met de gopro? Heb een aantal probleempjes.
- gopro maakt bestanden aan van 3.66gb en begint dan aan een 2de. (heb dat format gebeuren geprobeerd maar lukt me nie).
- Gopro gaat na ongeveer een half uur opnemen vanzelf uit en hij word erg warm.
- Bestandsoverdracht naar pc duurt altijd zo lang? (en dat terwijl ik het op een ssd schijf zet met een usb 3.0 ingang)
- gopro maakt bestanden aan van 3.66gb en begint dan aan een 2de. (heb dat format gebeuren geprobeerd maar lukt me nie).
- Gopro gaat na ongeveer een half uur opnemen vanzelf uit en hij word erg warm.
- Bestandsoverdracht naar pc duurt altijd zo lang? (en dat terwijl ik het op een ssd schijf zet met een usb 3.0 ingang)
-
- Amerika-ontdekker
Ik haal even een wat ouder topic op..
Gisteren een gopro 3+ besteld. Die gaat natuurlijk mee naar de USA de komende reis.
Tot nu toe bestond onze foto-apparatuur/electronica uit
-canon 550d + diverse lenzen en 4 sd-kaarten
-compactcamera
-ipad
Ik heb de laatste reis onderweg een kaartje voor de DSLR moeten bijkopen omdat ik niet genoeg ruimte had.
In principe hebben we genoeg SD-kaartjes voor de fotocamera's. Ik vrees dat dat anders wordt nu we de gopro gaan meenemen (2 x 16 Gb kaartjes bijgekocht).
Weet iemand of het mogelijk is om een externe HD aan een tablet te koppelen? Dat tablet hoeft niet perse een ipad te zijn, de samsung tab3 10 inch is nu in de aanbieding bij mediamarkt (+50 cashback van samsung zelf).
Aanvullend: stel dat je bv op de ipad een usb/externe harde schijf hangt, is er dan een manier om die foto's direct op de harde schijf te zetten? Ik denk dat de foto's eerst gekopieerd moeten worden naar de ipad en dan vervolgens weer van de ipad naar de harde schijf. Is dit anders met bv een android tablet?
Vrees dat we anders toch een laptop/netbook moeten meenemen om te back-uppen en dat wil ik eigenlijk liever niet ivm het gewicht (en we hebben alleen Macbook Air en ben toch bang die mee te nemen ivm waardevolle apparatuur
)
Gisteren een gopro 3+ besteld. Die gaat natuurlijk mee naar de USA de komende reis.
Tot nu toe bestond onze foto-apparatuur/electronica uit
-canon 550d + diverse lenzen en 4 sd-kaarten
-compactcamera
-ipad
Ik heb de laatste reis onderweg een kaartje voor de DSLR moeten bijkopen omdat ik niet genoeg ruimte had.
In principe hebben we genoeg SD-kaartjes voor de fotocamera's. Ik vrees dat dat anders wordt nu we de gopro gaan meenemen (2 x 16 Gb kaartjes bijgekocht).
Weet iemand of het mogelijk is om een externe HD aan een tablet te koppelen? Dat tablet hoeft niet perse een ipad te zijn, de samsung tab3 10 inch is nu in de aanbieding bij mediamarkt (+50 cashback van samsung zelf).
Aanvullend: stel dat je bv op de ipad een usb/externe harde schijf hangt, is er dan een manier om die foto's direct op de harde schijf te zetten? Ik denk dat de foto's eerst gekopieerd moeten worden naar de ipad en dan vervolgens weer van de ipad naar de harde schijf. Is dit anders met bv een android tablet?
Vrees dat we anders toch een laptop/netbook moeten meenemen om te back-uppen en dat wil ik eigenlijk liever niet ivm het gewicht (en we hebben alleen Macbook Air en ben toch bang die mee te nemen ivm waardevolle apparatuur

- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou bij de Walmart oid. nog kaartjes bijkopen als ik te kort kwam, of de laptop mee.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
je zal sowieso ook iets moeten bijkopen om jouw SD-kaartje in te lezen. Ik veronderstel toch niet dat je al die Gb's via Wifi gaat overzetten (trouwens enkel maar mogelijk voor de GoPro)?ingrid1985 schreef:Aanvullend: stel dat je bv op de ipad een usb/externe harde schijf hangt, is er dan een manier om die foto's direct op de harde schijf te zetten? Ik denk dat de foto's eerst gekopieerd moeten worden naar de ipad en dan vervolgens weer van de ipad naar de harde schijf. Is dit anders met bv een android tablet?
Het veiligste is uiteraard een laptop én een externe HD. Wij nemen al jaren 2 "gewone" fototoestellen én een GoPro mee. De GoPro staat meestal een ganse dag op de voorruit. Nu met de quadcopter zijn er daar nog een aantal Gb's bijgekomen. 's Avonds zetten we alles over én op de laptop én op de externe HD. Ik ben immers van mening dat je alle bestanden altijd, minstens, 2x moet hebben.
In jullie geval zal dit onmogelijk zijn vermits je 's avonds, na het kopiëren allicht alle SD-kaartjes zal wissen?
Ik wis overigens enkel maar de GoPro-SD. Zolang de fototoestellen-SD's niet vol staan laat ik ook daar alle bestanden op staan.
Overschat ook het aantal Gb's van de GoPro niet : wij komen gerust toe met een kaartje van 16Gb voor een ganse dag filmen. Je moet uiteraard niet filmen op 4K want dit vreet ruimte. Nog maar heel weinig TV's (als je al die filmpjes ooit op TV wilt bekijken...) kunnen trouwens 4K afspelen.
-
- Amerika-ontdekker
ja, we voor de ipad hebben we al een opzetstuk.
De samsung ondersteunt micro-sc (zit in de gopro), je zou de kaart van de gopro dus rechtstreeks in het tablet kunnen stoppen en het in theorie dan op een usb/externe harde schijf kunnen overzetten (middels een opzetstuk).
De SD-kaartjes van de camera backuppen we tot nu toe niet en wissen we idd niet. We zetten een paar foto's op de ipad en die mailen we dan meteen naar familie. Is tot nu toe altijd goedgegaan (klopt af...)
Bij de aldi hebben ze nu netbookjes te koop voor 300 euro, 500 Gb harde schijf (10" Touchnotebook MD 99330) iemand ervaring met computers van de aldi?
Of heeft iemand ervaring met imagetanks? Is iets anders dan Drobo geloof ik, maar wel verouderd.
De samsung ondersteunt micro-sc (zit in de gopro), je zou de kaart van de gopro dus rechtstreeks in het tablet kunnen stoppen en het in theorie dan op een usb/externe harde schijf kunnen overzetten (middels een opzetstuk).
De SD-kaartjes van de camera backuppen we tot nu toe niet en wissen we idd niet. We zetten een paar foto's op de ipad en die mailen we dan meteen naar familie. Is tot nu toe altijd goedgegaan (klopt af...)

Of heeft iemand ervaring met imagetanks? Is iets anders dan Drobo geloof ik, maar wel verouderd.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat schijnt me wel een heel goed alterntief. Is klein, licht , volwaardig scherm en 500Gb opslagruimte (minus de voor-geïnstalleerde software) én een fantastische prijs. Als je daar nog een extra USB3.0, Mini-Seagate 1B HD bij koopt (staat hier momenteel aan 59€) heb je eigenlijk een perfect backup-systeem.ingrid1985 schreef:Bij de aldi hebben ze nu netbookjes te koop voor 300 euro, 500 Gb harde schijf (10" Touchnotebook MD 99330) iemand ervaring met computers van de aldi?
Ik kan uiteraard enkel maar uit eigen ervaring spreken, maar in 2005 heb ik er een Medion-PC gekocht waarmee ik tot vorig jaar, zonder ooit 1 probleem, en tot algehele tevredenheid mee gewerkt heb. Nu is hij al een jaar bezig aan een tweede leven in een stoffige omgeving in Tunesië, ook zonder de minste problemen...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Medion is een prima merk. Specs zijn basic maar snel genoeg voor simpel gebruik: http://www.aldi.nl/aldi_10_touchnoteboo ... _7666.html

- 4 GB werkgeheugen
- 500 GB harde schijf
- WiFi b/g/n
- Bluetooth 4.0
- HDMI & VGA
- LAN 10/100
- 1x USB 3.01 en 2x USB 3.0
- geïntegreerde webcam, microfoon en luidsprekers
- multikaartlezer
- 3 cellen accu
- afmetingen: 26.6x2.8x18.6 cm
- gewicht: ca. 1280 g
Een vergelijkbaar model hebben ze bij de Paradigit in de aanbieding. Kost wel 100 euro meer maar dan heb je wel een iets groter scherm. Resolutie blijft wel hetzelfde (1366x768): http://www.paradigit.nl/asus-x-series-x ... tails.aspx

- 11,6"
- Intel Celeron 1007U
- 4GB
- 500GB
- Intel HD Graphics
- Touchscreen
Ik heb zelf een ASUS 11.6'' met een AMD processor. Werkt prima op vakantie. Er valt ook best goed op te typen.

- 4 GB werkgeheugen
- 500 GB harde schijf
- WiFi b/g/n
- Bluetooth 4.0
- HDMI & VGA
- LAN 10/100
- 1x USB 3.01 en 2x USB 3.0
- geïntegreerde webcam, microfoon en luidsprekers
- multikaartlezer
- 3 cellen accu
- afmetingen: 26.6x2.8x18.6 cm
- gewicht: ca. 1280 g
Een vergelijkbaar model hebben ze bij de Paradigit in de aanbieding. Kost wel 100 euro meer maar dan heb je wel een iets groter scherm. Resolutie blijft wel hetzelfde (1366x768): http://www.paradigit.nl/asus-x-series-x ... tails.aspx
- 11,6"
- Intel Celeron 1007U
- 4GB
- 500GB
- Intel HD Graphics
- Touchscreen
Ik heb zelf een ASUS 11.6'' met een AMD processor. Werkt prima op vakantie. Er valt ook best goed op te typen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
vind zelf het kleine scherm juist wel fijn, dat betekent ook minder gewicht en minder ruimte 
We zijn toch een tablet gewend, dus dit moet dan al helemaal lukken.
edit: zag net dat ik voor de gopro geen 16 gb kaartjes heb maar maar 8 gb..
En blijkbaar is die van paradigit (11,6) net zo licht 1,24 kg vs 1,28 van de aldi. Die 4 gram zal het verschil niet gaan maken.
Bedankt voor de tips iig, wss toch maar even langs de aldi.

We zijn toch een tablet gewend, dus dit moet dan al helemaal lukken.
edit: zag net dat ik voor de gopro geen 16 gb kaartjes heb maar maar 8 gb..
En blijkbaar is die van paradigit (11,6) net zo licht 1,24 kg vs 1,28 van de aldi. Die 4 gram zal het verschil niet gaan maken.
Bedankt voor de tips iig, wss toch maar even langs de aldi.
Check dit, http://gopro.com/software-app, en dan de GoPro studio...werkt top
Grote Amerika fan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2814 Weergaves
-