Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

geld afhalen aan bankautomaat

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

Mijn bank (Dexia) had me afgeraden om mijn gewoon bankkaart mee te nemen. Ik heb een Master Card aangeschaft (GRATIS) en heb al mijn verrichtingen met deze kredietkaart gedaan.

Ik twijfelde tussen Visa en Mastercard, maar mijn bank verzekerde me dat Mastercard op meer plaatsen in de USA wordt geaccepteerd. En dit was ook zo! Mijn reisgezel had een VISA, en had regelmatig problemen met betalingen. Mijn betalingen zijn nooit geweigerd.

Ik heb dus mijn maestro-kaart niet meegenomen, enkel de Mastercard. Voor de rest had ik cash + traveller cheques (= veilig + verzekerd tegen verlies) meegenomen. Hierdoor moest ik maar 1x geld afhalen (om een taxi te betalen :D )
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mijn reisgezel had een VISA, en had regelmatig problemen met betalingen
Wij nemen al twee reizen de Visa Card mee en hebben nog nooit een probleem gehad. Ook niet in "the middle of nowhere" dorpjes. Ik vind het een prima kaart.

Marjon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

vana schreef:Wij nemen al twee reizen de Visa Card mee en hebben nog nooit een probleem gehad. Ook niet in "the middle of nowhere" dorpjes. Ik vind het een prima kaart.

Marjon
Ook wij hebben tijdens onze reizen, zowel in de VS als in Europa, altijd met de Visa Card betaald en geld opgenomen en hebben nooit problemen gehad.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Visa en mastercard hier,eigenlijk ook nooit meegemaakt dat 1 van de 2 niet geaccepteerd werd.
Gewone bankkaart (Maestro) ook altijd mee,toch wel handig om even snel te kunnen pinnen,bijvoorbeeld op het vliegveld bij aankomst voor wat kleine aankopen contant.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Merkte vandaag (eindelijk eens geprobeerd) bij mijn plaatselijke kruidenier in St. Paul, MN, dat ik gewoon mijn bankpasje van de Postgiro door de betaalmachine kon halen. Wel even vragen of ze hem als 'debit card' kunnen aanslaan. Maar dan gewoon PIN code invoeren en je hebt betaald.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Bennogr schreef:Merkte vandaag (eindelijk eens geprobeerd) bij mijn plaatselijke kruidenier in St. Paul, MN, dat ik gewoon mijn bankpasje van de Postgiro door de betaalmachine kon halen. Wel even vragen of ze hem als 'debit card' kunnen aanslaan. Maar dan gewoon PIN code invoeren en je hebt betaald.
Je giropas is een verkapte debit-card, wist je dat niet?? 8)

Heb je trouwens ook zo'n brief van de Postbank ontvangen dat je je moet legitimeren op een Postkantoor in NL?? Ik heb gebeld dat ik niet voor 31 december 2006 in NL kom en dat zouden ze oplossen, ben benieuwd....
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

Nog even een kleine update: inmiddels zijn we terug van the states, en ik heb dus zonder enig probleem geld kunnen afhalen met mijn gewone bankkaart van KBC (wel best van tevoren even checken of er een maestro-functie op zit, anders werkt het niet).

Ik ben langs geweest van the Bank of America, die zaten op de hoek van onze straat, gewoon binnen, codenummer ingeven, en daar zijn de dollars. De kosten die je erop betaalt krijg je dan nadien bij thuiskomt via een rekeninguittreksel.

En nog een tip die ik hier gelezen heb, en wat ik ook steeds doe, dat is traveller cheques meenemen: als die gestolen worden, dan zijn ze verzekerd en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze ergens geweigerd worden. Ook kan je ze vaak gewoon in je hotel inruilen voor cash geld: heel gemakkelijk dus!
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Tigerbunny schreef:En nog een tip die ik hier gelezen heb, en wat ik ook steeds doe, dat is traveller cheques meenemen: als die gestolen worden, dan zijn ze verzekerd en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze ergens geweigerd worden. Ook kan je ze vaak gewoon in je hotel inruilen voor cash geld: heel gemakkelijk dus!
Het spijtige is dat ze zoveel kosten. Vroeger heb ik ze ook gebruikt, maar ze werden te kostelijk voor mij. En of ze zo veilig zijn, daar heb ik mijn twijfels over, bijna nergens werd mijn handtekening gecontrolleerd, sommige heb ik gewoon niet moeten tekenen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat legitimeren bij de Postbank betreft: ik ben toevallig vorige week even in Nederland geweest en heb dat toen geregeld op een postkantoor (giropasje plus paspoort).

Ik heb een tijdje geleden de Postgiro via email gevraagd hoe dat zou gaan als ik niet in Nederland zou zijn en ze schreven dat ze iets zouden regelen voor dat/ons soort mensen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer