sachasenne schreef:Ik vraag me oprecht af hoe mensen een betaalbaar degelijk hotel/motel vinden
Ik heb, voor jouw gemoedsrust, even m'n ouwe creditcardafschriften erbij gepakt en zal van wat populaire plaatsen opnoemen.
Alle genoemde rates kreeg ik als walk-in gast (op de bonnefooi dus) met triple A korting en zijn inclusief tax.
Zoals je ziet gaat het in alle gevallen om mijn 2 favorieten, Holiday Inn Express en Hampton Inn hotels. Niet echt de goedkoopste hotels dus.
In 2012 betaalde ik in Seaside (tegen Monterey aan) bij de Holiday Inn Express 166,26 $ voor 2 nachten (83,13 $ per nacht)
In San Diego bij Hampton Inn Seaworld 461,69 $ voor 5 nachten. (dat is 92,33 $ per nacht)
In Moab was ik wat duurder uit vanwege de eerder genoemde filmcrews die in Moab zaten. 443,32 $ voor 4 nachten, dat is 110,83 $ per nacht.
In Page daarentegen heb ik 2 nachten gratis geslapen van m'n Loyaltypoint bij Holiday Inn Express.
In Las Vegas overnacht ik altijd, ik heb dat eerder beschreven, off-strip in de Hampton Inn in Henderson.
De walk-in rate was daar 329,61 $ voor 4 nachten = 82,40 $ per nacht
Dit jaar heb ik het zuid-oosten van de VS bezocht en afgezien van 2X een Comfort Inn met Roomsaver coupons (49 en 53 $ per nacht) uitsluitend overnacht in Hampton Inns.
De rate van die Hampton Inns lag tussen de 75 en 93 $ excl. tax. Die 93 $ was de uitschieter in Richmond vanwege een conventie van de Republikeinse partij.
Ik verwacht dat andere die-hard bonnefooireizigers als bv Pete Z deze rates wel zullen herkennen en beamen.
Edit: De misere die Little Phoenix beschrijft (volle hotels door congressen e.d. ) hoef je tegenwoordig niet meer te hebben want je kijkt de avond van tevoren op je laptop naar de prijzen in je volgende overnachtingsplaats en je weet genoeg.
Dure prijzen betekent "we zitten (bijna) vol en hoeven niet (meer) te stunten met rates"
Als walk-in gast zoek je dan op je laptop in een andere, naburige, plaats naar gunstiger prijzen en als die naburige plaats er niet is betaal je de dure prijs. It's all in the game
Goedkope prijzen betekent "kom svp hier overnachten want we hebben nog plaats genoeg" .
Juist bij die hotels is de onderhandelingsmarge het grootst en kan er aan de balie vaak nog flink wat van de gepubliceerde internetrate afgepraat worden