Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lactose vrij eten?
Lactose vrij eten?
We zijn bezig om een trip via Chicago naar beneden te plannen (en vanaf Atlanta weer terug te vliegen). We gaan volgend jaar, en nemen onze beide kinderen mee. Een van de twee is lactose intolerant. En wel zo, dat hij geen spoortje kan verdragen. Ook lactase is geen optie voor hem, het eindigt altijd met diarree, misselijkheid, opgeblazen gevoel, en meer ellende. Weet iemand hoe de verkrijgbaarheid van lactose vrije produkten is? En dan bedoel ik niet alleen vegetarische vervangers (soja), maar ook bijvoorbeeld margarine, de verwerking in kruidenmixen, medicijnen (want dat zit in Europa overal in). En hoe is dit in restaurants? Serveert men in Amerika lactose vrij eten? We willen zelf gaan koken, maar uiteraard ook wel eens uit eten.
Bedankt alvast voor de reakties!
Bianca
Bedankt alvast voor de reakties!
Bianca
Re: Lactose vrij eten?
Dag Bianca,
Mijn vriendin heeft ook een lactose intollerantie en wij hebben onlangs onze reis uitstekend doorstaan. In de grote supermarkten is er melkvrij brood verkrijgbaar, margarine op olie basis is er ook. In kruidenmixen moet je goed op de verpakking kijken, net als in NL.
Bij medicatie moet je net als in nederland oppassen, het aanbod is er vrijwel gelijk.
Kortom, ik denk dat je net als in NL goed moet uitkijken, maar ook in de VS is het prima te doen.
Groet Paul
Mijn vriendin heeft ook een lactose intollerantie en wij hebben onlangs onze reis uitstekend doorstaan. In de grote supermarkten is er melkvrij brood verkrijgbaar, margarine op olie basis is er ook. In kruidenmixen moet je goed op de verpakking kijken, net als in NL.
Bij medicatie moet je net als in nederland oppassen, het aanbod is er vrijwel gelijk.
Kortom, ik denk dat je net als in NL goed moet uitkijken, maar ook in de VS is het prima te doen.
Groet Paul
Onze ervaring is dat er meer dan voldoende te koop is in de supermarkt.
Wat wij altijd meenemen uit Amerika, voor gebruik in Nederland, is dit: http://www.lactaid.com/products/fast-act-chewables
Als onze dochter zo'n tablet neemt voor de maaltijd, kan ze zonder problemen lactose bevattend voedsel nemen. Zelfs ijs!
Wat wij altijd meenemen uit Amerika, voor gebruik in Nederland, is dit: http://www.lactaid.com/products/fast-act-chewables
Als onze dochter zo'n tablet neemt voor de maaltijd, kan ze zonder problemen lactose bevattend voedsel nemen. Zelfs ijs!
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Een vriendin heeft een zoon die ook geen lactose kan verdragen en het kan lastig zijn. Ze wonen in een klein stadje waar het soms moeilijk is om lekkere producten te vinden. In grotere steden is het meestal geen probleem. Wel goed opletten als je uit eten gaat! Bekijk van te voren alvast menu's van restaurants/ketens waar je wilt gaan eten en email desnoods het hoofdkantoor met vragen over ingredienten.
En inderdaad die tabletten, een volwassen vriend met hetzelfde gebruikt die tabletten en kan dan inderdaad gewoon eten. Al gebruikt hij ze liever niet te vaak, alleen als ze iets erg lekkers eten wat hij niet wil missen ofzo. Weet niet zeker of die tabletten bijwerkingen hebben of dat ze geschikt zijn voor regelmatig gebruik. Kan je bij de pharmacy vragen als je ze besluit te kopen.
En inderdaad die tabletten, een volwassen vriend met hetzelfde gebruikt die tabletten en kan dan inderdaad gewoon eten. Al gebruikt hij ze liever niet te vaak, alleen als ze iets erg lekkers eten wat hij niet wil missen ofzo. Weet niet zeker of die tabletten bijwerkingen hebben of dat ze geschikt zijn voor regelmatig gebruik. Kan je bij de pharmacy vragen als je ze besluit te kopen.
Hallo,
bedankt voor de reacties. We hebben zelf disolut capsules, extra forte (10.000 eenheden, en in Nederland gekocht), maar dat is helaas hier niet zo'n succes. Wel handig, die site, want ik zag er producten op staan die lactose vrij zijn! Daar gaan we dan zeker naar op zoek. En uit eten gaan is altijd lastig, was alleen benieuwd of het daar meer 'ingeburgerd' is dan hier in NL, en dus niet zo'n gedoe. En gelukkig is er dus in de supermarkt wel het een en ander te verkrijgen.
We gaan het ervaren! Nogmaals dank!
Bianca
bedankt voor de reacties. We hebben zelf disolut capsules, extra forte (10.000 eenheden, en in Nederland gekocht), maar dat is helaas hier niet zo'n succes. Wel handig, die site, want ik zag er producten op staan die lactose vrij zijn! Daar gaan we dan zeker naar op zoek. En uit eten gaan is altijd lastig, was alleen benieuwd of het daar meer 'ingeburgerd' is dan hier in NL, en dus niet zo'n gedoe. En gelukkig is er dus in de supermarkt wel het een en ander te verkrijgen.
We gaan het ervaren! Nogmaals dank!
Bianca
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3949 Weergaves
-
Laatste bericht door Bensiegel