€140 in Death Valley, €100,- in Yosemite, €100,- in de Grand Canyon, €100,- in Zion. Gaat hard. En voor minder ging het absoluut niet.SemJes schreef: Besteed je echt gemiddeld 110 euro (ongeveer 144 dollar)? Dat een dure hotelovernachting dat hier en daar een keer kan kosten kan ik nog wel begrijpen, maar als dat het gemiddelde is dan betaal je toch echt wel iets aan de hogere kant.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis budget
Re: reis budget
Ik was in Nashville in november 2011 en kon in het centrum echt niks onder de $100 vinden. Heb uiteindelijk de goedkoopste hotel genomen die beschikbaar was en die vroeg $115 per nacht. En dat was nog een soort motel ook. Wel gratis internet, en verder ook magnetron en koelkastje in de kamer. En vorig jaar augustus in New York betaalde ik $145 in de Country Inn & Suites in Long Island City.
Ik zit ook rond de 110 euro per nacht.
In SF zit ik 3 nachten bij Fishermans Wharf, in Las Vegas 2 nachten in het Aria & 2 nachten in hetCosmopolitan, in Monument Valley zit ik in The View, in Death Valley zit ik in Furnace Creek, etc.
Dit is mijn eerste reis naar het zuidwesten, we gaan 4 weken op reis en dan wil ik graag bij de bezienswaardigheden zitten. In Las Vegas trouwen we dus, daar gaan we helemaal 'over the top'.
Grappig dat mensen dan zeggen dat ik (Jah ik voel me aangesproken) iets niet goed doe... Ik begrijp niet waar je het lef vandaan haalt. Als je zegt "dat is wat aan de dure kant" dan komt dat toch heel anders over... Niet dat ik er voor de rest mee zit maar ik wilde het wel even kwijt!
In SF zit ik 3 nachten bij Fishermans Wharf, in Las Vegas 2 nachten in het Aria & 2 nachten in hetCosmopolitan, in Monument Valley zit ik in The View, in Death Valley zit ik in Furnace Creek, etc.
Dit is mijn eerste reis naar het zuidwesten, we gaan 4 weken op reis en dan wil ik graag bij de bezienswaardigheden zitten. In Las Vegas trouwen we dus, daar gaan we helemaal 'over the top'.
Grappig dat mensen dan zeggen dat ik (Jah ik voel me aangesproken) iets niet goed doe... Ik begrijp niet waar je het lef vandaan haalt. Als je zegt "dat is wat aan de dure kant" dan komt dat toch heel anders over... Niet dat ik er voor de rest mee zit maar ik wilde het wel even kwijt!
Even uit nieuwsgierigheid: waar boeken jullie die (dure) hotels, rechtstreeks bij het de hotels of zoeken jullie ook naar deals op bookingssites (booking.com, trivago, smartervegas, hotwire, priceline, etc)?
Voor TS: ik zou €110 (of zelfs een paar tientjes lager) niet als de gemiddelde norm voor de US aanhouden!
Voor TS: ik zou €110 (of zelfs een paar tientjes lager) niet als de gemiddelde norm voor de US aanhouden!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Sluis, ik ben het met je eens en je hotels komen overeen met de mijne. Inderdaad; dit wordt onze eerste reis en ik wil op de mooie, goede en dichtstbijzijnde plekken zitten.
Kw1984, waarom dure hotels? Ik heb in San Francisco iets bij Union Square. Is €135,- per nacht, maar wel gratis parkeren en op een perfecte plek. Maar veel goedkoper is het daar niet, mits je op die plek en die extra's wilt zitten.
Ik heb meer dan de helft bij Booking.com geboekt, een aantal direct omdat het vaak niet anders kon (Bryce Canyon Country Cabins, Lakeview Lodge, Furnace Creek). Hotwire en Priceline heb ik niet gebruikt.
Daarnaast wil ik niet aangeven dat dit het gemiddelde is in een reis naar de US, maar het is absoluut niet een kwestie van 'iets verkeerd doen' als je rond dit bedrag uitkomt. Ik heb overal een perfecte locatie voor een eerste reis. Die info heb ik allemaal van dit forum, overigens.
Kw1984, waarom dure hotels? Ik heb in San Francisco iets bij Union Square. Is €135,- per nacht, maar wel gratis parkeren en op een perfecte plek. Maar veel goedkoper is het daar niet, mits je op die plek en die extra's wilt zitten.
Ik heb meer dan de helft bij Booking.com geboekt, een aantal direct omdat het vaak niet anders kon (Bryce Canyon Country Cabins, Lakeview Lodge, Furnace Creek). Hotwire en Priceline heb ik niet gebruikt.
Daarnaast wil ik niet aangeven dat dit het gemiddelde is in een reis naar de US, maar het is absoluut niet een kwestie van 'iets verkeerd doen' als je rond dit bedrag uitkomt. Ik heb overal een perfecte locatie voor een eerste reis. Die info heb ik allemaal van dit forum, overigens.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Gezien de plaatsen die je opnoemt vind ik het geen te hoog bedrag, maar heel normaal.
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor TS is deze discussie absoluut niet relevant want die geeft aan bij vrienden te zullen overnachten, of gebruik te zullen maken van couchsurfing.
Maar goed, om er toch even op door te gaan, ik denk dat we hier echt appels met peren zitten te vergelijken. Ten eerste is het al heel lastig om van een gemiddelde prijs te spreken. Als je een week in een dure stad zit, of meerdere dagen in een park als Yosemite, dan ziet je gemiddelde er heel anders uit dan wanneer je vooral tussen de parken en steden overnacht. En zoals ik al aangaf maakt het ook uit in welk deel van de VS je zit, en in welke periode. En of er een ontbijt bij inbegrepen is. Wij waren er dit jaar in het weekend van Memorial day en dat wil de prijzen ook behoorlijk opdrijven! Wij zaten op iets minder dan 100 euro gemiddeld, en dat had natuurlijk goedkoper gekund, maar dan hadden we in Yosemite in een tent moeten zitten in plaats van in een kamer met eigen badkamer, en dan hadden we in Bryce niet op loopafstand van de rim gezeten. Ik vind niet dat we iets fout gedaan hebben. Ieder zijn eigen keuzes toch?
@KW1984: wij boeken meestal rechtstreeks bij het hotel zelf. Via bijvoorbeeld Xanterra voor parken als Yellowstone, Death Valley en Grand Canyon. Andere mogelijkheden heb je niet voor die parken. Voor Page hadden we in eerste instantie via hotels.com geboekt, maar daar ging iets mis en uiteindelijk hebben we rechtstreeks bij het hotel geboekt. Dat maakte ook helemaal niets uit qua prijs. Ik wil niet zeggen dat het nooit iets uitmaakt, maar ik ben via de boekingsites niets goedkopers tegengekomen (dat ging in ons geval om Moab en Page). Voor Las Vegas maken we gebruik van Smartervegas. Daar zaten we voor nog geen 40 euro in Luxor. We hebben ook een keer hotwire gebruikt. Ik denk dat we zeker de laatste overnachting (bij LAX) waar we in een dure BW zaten veel hadden kunnen besparen, maar verder niet.
Marianne
Maar goed, om er toch even op door te gaan, ik denk dat we hier echt appels met peren zitten te vergelijken. Ten eerste is het al heel lastig om van een gemiddelde prijs te spreken. Als je een week in een dure stad zit, of meerdere dagen in een park als Yosemite, dan ziet je gemiddelde er heel anders uit dan wanneer je vooral tussen de parken en steden overnacht. En zoals ik al aangaf maakt het ook uit in welk deel van de VS je zit, en in welke periode. En of er een ontbijt bij inbegrepen is. Wij waren er dit jaar in het weekend van Memorial day en dat wil de prijzen ook behoorlijk opdrijven! Wij zaten op iets minder dan 100 euro gemiddeld, en dat had natuurlijk goedkoper gekund, maar dan hadden we in Yosemite in een tent moeten zitten in plaats van in een kamer met eigen badkamer, en dan hadden we in Bryce niet op loopafstand van de rim gezeten. Ik vind niet dat we iets fout gedaan hebben. Ieder zijn eigen keuzes toch?
@KW1984: wij boeken meestal rechtstreeks bij het hotel zelf. Via bijvoorbeeld Xanterra voor parken als Yellowstone, Death Valley en Grand Canyon. Andere mogelijkheden heb je niet voor die parken. Voor Page hadden we in eerste instantie via hotels.com geboekt, maar daar ging iets mis en uiteindelijk hebben we rechtstreeks bij het hotel geboekt. Dat maakte ook helemaal niets uit qua prijs. Ik wil niet zeggen dat het nooit iets uitmaakt, maar ik ben via de boekingsites niets goedkopers tegengekomen (dat ging in ons geval om Moab en Page). Voor Las Vegas maken we gebruik van Smartervegas. Daar zaten we voor nog geen 40 euro in Luxor. We hebben ook een keer hotwire gebruikt. Ik denk dat we zeker de laatste overnachting (bij LAX) waar we in een dure BW zaten veel hadden kunnen besparen, maar verder niet.
Marianne
Uiteraard zijn het appels met peren, maar juist daardoor is de opmerking 'dan doe je iets verkeerd' een losse flodder.
Het zijn keuzes die je maakt.
Het zijn keuzes die je maakt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Excuses als mijn opmerking 'dan doe je toch iets verkeerd' verkeerd is overgekomen. Ik gebruik die uitdrukking zo vaak en is niet zo hard bedoeld.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zelf reken altijd op 80 euro per nacht, en dat komt aardig uit, maar dan wel zonder vooruit te boeken.
Overigens kan je in Death Valley al voor 60 euro overnachte, bij Panamint Springs, wat je dan weer wel ver vooruit moet boeken.
Overigens kan je in Death Valley al voor 60 euro overnachte, bij Panamint Springs, wat je dan weer wel ver vooruit moet boeken.
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ja maar nu becijfer je toch alleen je overnachtingsprijs? Indien je op campings gaat staan, doe je dat dan met tent of heb je een camper?Jaydee. schreef:Wij kamperen nu en betalen gemiddeld zo'n 30 dollar per nacht. Ga je in hotels dan betaal je gemiddeld 100 dollar per nacht. Reken maar uit.
Heb je die tent dan bij van thuis uit of koop je die daar? En ga zo maar verder met slaapzakken, matrasjes, edm
En het prijsverschil tussen een auto en een camper is toch ook meestal niet min, alsook het meerverbruik.
Dus volgens mij is die weergave van $ 70 verschil niet zo heel accuraat.
Overigens, vorig jaar 3 weken nw usa en west canada zaten wij op een gemiddelde van € 90 per nacht.
Een enkele keer rechtstreeks bij het hotel geboekt, meestal via hotels.com
Niet via hotwire edm
En dan is dat een combinatie van goedkopere overnachtingen waar je kan en iets duurdere in de plaatsen waar iets te beleven valt.
En persoonlijk vind ik alles wat onder de € 100 gemiddeld valt heel redelijk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aan de andere kant is een luchtbed en evt een brander en wat pannen een eenmalige aanschaf. Dus als je 1x 100 dollar extra kwijt bent en voor de rest 30 dollar pn betaald zit je nog goed...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Geen tent nodig?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij hebben veel camping spulletjes meegenomen, hier hebben we nog ongeveer voor 200 euro aan camping spullen gekocht. Als je ziet dat we in veel parken niet voor 100 kunnen slapen in een hotel maar wel voor 30 euro kunnen kamperen dan haal je het er snel uit.
@bedeve; ik lach m'n ballen uit m'n broek.
@bedeve; ik lach m'n ballen uit m'n broek.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 22824 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 7 Reacties