KevinAmerican schreef:Heb je zo ook uw (jouw) man/ verloofde / vriend leren kennen ?

En hoe gaat het dan zo'n beetje met de overige 10 maanden zonder elkaar ?
Nee, wij hebben elkaar via een random chat request op ICQ ontmoet. Ik zat me in Nederland te vervelen, hij zat in Houston nog even te computeren en voor ik het wist was m'n internet-tijd al weer op (woonde nog bij m'n ouders en we hadden dial-up dus had een max van 2 uur per dag). Daarna bijna elke dag gekletst, telefoontjes, foto's over en weer gestuurd en van het een kwam het ander. Hij kwam voor 19 dagen naar Nederland, bleef uiteindelijk 7 jaar en nu zijn we al 13 jaar getrouwd, hebben 4 kinderen, zijn 7 keer verhuisd en hebben in 3 landen gewoond
(toen hij naar Nederland kwam waren we al verloofd, hij kwam om te trouwen. Lijkt misschien een beejte bizar maar we wisten allebei dat het zo moest zijn. Sommige dingen in het leven weet je gewoon zeker zonder dat je het aan anderen kan uitleggen)
En tijd zonder elkaar viel in ons geval gelukkig mee. We hebben elkaar in November online ontmoet en in Mei kwam hij al naar Nederland en is gebleven. Tijdens ons huwelijk is hij wel vaak op zakenreis geweest maar nooit echt lang. Moeilijkste was toen hij al naar Duitsland moest voor z'n nieuwe baan en ik met een kleuter en een baby van 2 maanden in Nederland achterbleef. En deze laatste verhuizing was ook zwaar, m'n man moest al naar z'n nieuwe baan in Florida en ik bleef met 4 kinderen in Utah achter maar dit keer had ik een goede groep vriendinnen, vrienden en kenissen dus dat was te doen. Eerst zou het 2 a 3 weken zijn maar dat werd 2 maanden. Moeilijk maar met bellen, Facetime en emails redelijk uit te houden. Totdat m'n man kanker bleek te hebben, toen was het ineens echt vreselijk zwaar om zo ver weg te zijn.
Jij en je vriendin zijn nog erg jong en dan lijkt het me nog moeilijker om zo ver van elkaar te wonen. Helemaal omdat jullie waarschijnlijk allebei vrienden hebben die wel veel tijd met hun vriend/vriendin kunnen doorbrengen. Dan zie je hoe het 'normaal' gaat, samen uitgaan, misschien inschrijven voor een kamer of woning, samen ruzieen en weer goed maken enz. Al die dingen die jij en je vriendin niet echt kunnen doen. Daarom denk ik dat het hartstikke goed zal zijn om in de zomer zo'n lange tijd bij elkaar te zijn. Je krijgt dan de kans om voorbij de verliefdheid te kijken en elkaar's minder leuke kanten ook te zien. Dat is heel belangrijk voor een relatie, je moet weten hoe iemand echt is en dan kiezen of dat deal breakers zijn of dat je je aan kan passen.