Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel en creditcard - zwaar in de stress!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Vakonov
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hotel en creditcard - zwaar in de stress!

Bericht door Vakonov »

Hoi mensen,

Ik heb onlangs een reservering gemaakt via booking.com voor Hotel Wolcott in New York (Voor oktober 2013). Totale kosten van deze reservering (Die per creditcard betaald moeten worden) zijn €1300. Echter, ik heb een limiet op mijn creditcard van €1000. Het hotel kan dit bedrag dus niet in 1x afschrijven. Ik zit nu zwaar in de stress, omdat ik dit dus niet in 1x van mijn creditcard kan laten afschrijven. Ik heb ruim voldoende geld op mijn rekening om deze rekening te betalen, maar dat kan dus niet in 1x via mijn creditcard...

Heeft iemand advies wat ik kan doen? Kunnen hotels ook in 2x betaald worden? Dat ik ze bijvoorbeeld toestemming geef om deze maand €800 af te schrijven, en volgende maand €500? Ik zit nu namelijk zwaar in de stress, omdat ik bang ben dat ze mijn reservering annuleren en me alsnog €1300 in rekening brengen. Heb al met het hotel gebeld, en moest ze terugbellen als "reservations" er was...

PANIEK! HELLUP!

Groetjes,
Lars
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Hotel en creditcard - zwaar in de stress!

Bericht door Knabbeltje »

Je kan aan je bank vragen om je limiet voor een maand te verhogen . Dit deden wij altijd net voor onze afreis maar je kan het nu natuurlijk ook en eventueel leg je hen uit waarom je een tijdelijke verhoging wenst .
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

1000 limiet dan is het waarschijnlijk een studentencard. Dan gaan ze waarschijnlijk, kan het altijd proberen, geen limiet verhogen.

Je kan geld op jouw creditcard storten maar je "digitale" limiet blijft 1000 dus dan helpt waarschijnlijk ook niet.
Vakonov
Amerika-newbie

Bericht door Vakonov »

Het is een Rabo-BaseCard. Daar kan je de limiet inderdaad niet van verhogen... Heb zelden zo in de stress gezeten als nu. Ik wil dat hotel €1300 betalen, maar dat kan dus niet via deze creditcard, en als ik annuleer moet ik alsnog het volledige bedrag betalen... :sadcry: :sadcry:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik zou bellen naar het hotel en vragen om de boeking te wijzigen met een andere cc als borg.
Heb je niemand die zn CC wil lenen en die jij nu gelijk betaalt?
Groetjes,
Carine
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Vakonov schreef:Hoi mensen,

Ik heb onlangs een reservering gemaakt via booking.com voor Hotel Wolcott in New York (Voor oktober 2013). Totale kosten van deze reservering (Die per creditcard betaald moeten worden) zijn €1300. Echter, ik heb een limiet op mijn creditcard van €1000. Het hotel kan dit bedrag dus niet in 1x afschrijven. Ik zit nu zwaar in de stress, omdat ik dit dus niet in 1x van mijn creditcard kan laten afschrijven. Ik heb ruim voldoende geld op mijn rekening om deze rekening te betalen, maar dat kan dus niet in 1x via mijn creditcard...

Heeft iemand advies wat ik kan doen? Kunnen hotels ook in 2x betaald worden? Dat ik ze bijvoorbeeld toestemming geef om deze maand €800 af te schrijven, en volgende maand €500? Ik zit nu namelijk zwaar in de stress, omdat ik bang ben dat ze mijn reservering annuleren en me alsnog €1300 in rekening brengen. Heb al met het hotel gebeld, en moest ze terugbellen als "reservations" er was...

PANIEK! HELLUP!

Groetjes,
Lars
Als ik een positief saldo op mijn CC ( ING mastercard) heb wordt dat bij mijn limiet opgeteld. Dus wellicht, als je er 500 euro op stort wordt je limiet 1500,00. Dat kan je even bij de bank navragen.
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 18 jun 2013, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Uit je bericht maak ik niet op dat je student bent.

Kun je geen contact opnemen met de Rabobank en hen vragen of ze je Basecard niet kunnen upgraden naar de RaboCard? Deze heeft 2.5K bestedingsruimte.

Geld bijstorten kon toch alleen als je een Debitcard hebt?
Vakonov
Amerika-newbie

Bericht door Vakonov »

Zojuist contact gehad met de bank. Ondanks dat mijn inkomen eigenlijk niet hoog genoeg is voor de 2.5k-kaart, gaan ze hem toch voor de komende 4 maanden upgraden. "We willen u toch helpen meneer!". +1 voor de Rabobank vandaag! :clap:

Bedankt voor de tips! :)
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Fijn zeg! Scheelt een hoop stress :lol:

Bij het aanvragen van een creditcard werd ik geweigerd voor de 2.5K-kaart, kreeg ik het advies om er eentje van 1 te nemen en daarna het limiet te verhogen naar 2.5. Dat kon weer wel :blink:

We lopen allemaal te klagen als internetbankieren weer niet werkt, maar service leveren ze gelukkig wel!

Fijne reis!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooi dat het zo is opgelost !

:offtopic:
De creditcards die worden uitgegeven door ICS ( dat zijn er een heleboel) hebben als extra voordeel dat je er geld op kunt storten.
Dat levert iets meer dan 2 % rente op.
Tegelijkertijd verhoogt het de bestedingslimiet van je kaart.
Als derde voordeel snijdt het de kosten voor cash opname met je CC.
De banken en andere CC uitgevers worden steeds strakker tav verhogen crediet ( bestedinglimiet)
Je maakt je daar volledig financieel onafhankelijk van als je er gewoon geld opstort.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Of het waar is weet ik niet maar ik las laatst ergens dat een positief saldo niet zou worden vergoed als je creditcard gestolen en gebruikt wordt.
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

eddepet71 heeft gelijk. Als je gewoon geld van je rekening overmaakt naar je cc kan je het betalen. Een cc heeft meestal geen betaallimiet, wel een bestedingslimiet maarja als je genoeg geld erop hebt staan kun je het gewoon betalen.
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Voor een volgende keer: ipv 1 boeking maak je er gewoon 2 opeenvolgende van.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Is niet altijd aan te raden. Kun je straks halverwege je verblijf van kamer verkassen....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Niet stressen, ik neem aan dat die 1300 dollar niet voor één nacht is :D. Vaak wordt alleen de eerste nacht "geborgd" en soms is er zelfs helemaal geen deposit. Kijk eens naar de policies van het hotel en/of Booking.com

Martin
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Bericht door USAtraveller2013 »

Jrabakker schreef:Voor een volgende keer: ipv 1 boeking maak je er gewoon 2 opeenvolgende van.
...of een volgende keer bij Expedia boeken, dan betaal je nl. je boeking vooraf en kun je in de meeste gevallen, indien nodig gratis annuleren.

@Lars: Mooie oplossing trouwens van Rabo om je op die manier tegemoet te komen. :thumbup:
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik wilde je gaan geruststellen, dit soort dingen komt altijd wel tot een oplossing ... maar dat is dus al gebeurd.
Het ging om een niet te cancelen boeking, begrijp ik?
Volgende keer zou ik voor iets kiezen dat je op kunt zeggen, inderdaad via booking of expedia (ik gebruik altijd de eerste). Dan heb je wat meer vrijheid met wijzigingen enzo ....
ik ben benieuwd naar je ervaring met het Wolcott, straks!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

meyem schreef:Volgende keer zou ik voor iets kiezen dat je op kunt zeggen, inderdaad via booking of expedia (ik gebruik altijd de eerste).
Hij heeft voor Booking gekozen. Maar wanneer je voor een niet annuleerbaar tarief kiest, moet je altijd direct betalen (met Creditcard).

Bij Expedia kun je tegenwoordig met iDEAL betalen, wel zo handig. Hotels die je mag annuleren kun je direct betalen, bij een annulering krijg je het dan gewoon terug gestort. Vind ik persoonlijk wel handig, kun je je trip gespreid betalen maar heb je toch nog vrijheid.

Maar goed, soms is er nog best een groot prijsverschil tussen Booking & Expedia, dus dan is het zonde...
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

tosca schreef:Is niet altijd aan te raden. Kun je straks halverwege je verblijf van kamer verkassen....

Gewoon met je boekingnr's even het hotel bellen, dan voegen ze ze ge3woon samen en hoef je niet te verkassen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer