Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar Miami & New York

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Irene_albtm
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alleen naar Miami & New York

Bericht door Irene_albtm »

Hoi Allemaal,

Een prachtige reis gepland naar Miami en New York met mijn vriend, echter is het uitgegaan. Nu heb ik besloten om alleen te gaan. Ik dacht dat hier misschien nog meer mensen waren die alleen op pad gaan en wellicht kunnen afspreken. Alleen is ook maar zo alleen.

Wel kortdag:
Maandag 6 mei vlieg ik naar Miami Beach, en 11 mei vlieg ik door naar New York. Op 15 mei vlieg ik weer terug naar Nederland.

Hoor het graag van jullie.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Alleen naar Miami & New York

Bericht door pollyblue »

Gewoon alleen gaan, heb ik ook gedaan in eenzelfde situatie als jij. Kan eens goed doen!
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bennov »

Zou ook mijn tip zijn, ga lekker alleen. Heb ik zelf 3,5 jaar geleden (voor een nagenoeg zelfde situatie) ook gedaan, 5 dagen New York. Was voor mij een van mijn beste vakanties ooit. Aanspraak heb je, zeker in New York, echt wel genoeg. Ook bij het avondeten (kies de gezellige barretjes etc uit) had ik genoeg aanspraak en soms is het ook heerlijk om dan ff alleen te zijn (vond ik vooral in die periode wel ff fijn). En in de avond kun je je in New York met van alles vermaken, filmpje pakken, standup comedy, concert in 1 van de vele hallen, etc etc.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Hey Irene,

Mensen in mijn omgeving verklaren mensen mij voor gek dat ik alleen reis. Echter zie ik dat zeker anders. Alleen reizen kan echt heel leuk zijn.
Ik ben ook alleen naar New York en alleen naar Miami geweest. Helemaal niks mis mee. Als je er voor open staat, zijn er genoeg mensen die je daar kunt leren kennen. Zelf heb ik daar niemand leren kennen, omdat ik het gewoon fijn vind om alleen op pad te gaan en dingen te verkennen.
Nou, wie weet vind je hier nog iemand die in dezelfde tijd die kant op gaat. Laat je vakantie niet verpesten en maak er wat leuks van.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

En als je gaat eten kun je er ook voor kiezen om aan de bar te gaan zitten, dan heb je altijd aanspraak! Als wij met z'n tweeën zijn doen we dat ook vaak omdat we dat gezellig vinden, maar zelfs dan raak je snel in gesprek met mensen :)

Heel veel plezier in ieder geval!
Tweety14
Amerika-ontdekker

Bericht door Tweety14 »

Het is natuurlijk even omschakelen. Je plant een reis met tweeën en uiteindelijk ga je alleen. Maar laat je er niet door afschrikken, want alleen reizen kan zoals al eerder beschreven heel leuk zijn.
Mensen die het niet zelf ondervonden hebben zullen dit misschien niet snappen. Maar het heeft zo zijn voordelen.
Je kunt je eigen planning en tempo volgen, hoeft met niemand rekening te houden. En als je contact wilt of zoekt, lukt dit zeker.
Ben zelf vorig jaar ook voor het eerst alleen gegaan en dat is me zo goed bevallen dat ik dit jaar 2 keer alleen de grote plas over vlieg.

Ik wens je in ieder geval veel plezier met de voorbereidingen en de vakantie zelf. De bestemming is in ieder geval goed, daar zal het niet aan liggen.
New York.... you stole my heart
Irene_albtm
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Irene_albtm »

Bedankt voor jullie - lieve (!) - reacties.

Gelukkig zijn de verblijfplaatsen, huurauto en transport goed geregeld. En in Miami kan ik me ook alleen best vermaken met een goed boek bij het zwembad, denk ik zo. Over New York maak ik me wel een beetje zorgen of ik daar wel een beetje veilig rond kan lopen. Ik neem aan dat ik in de avonduren maar beter de taxi's kan nemen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties - ik heb alweer iets minder zorgen :)

Groetjes
Tweety14
Amerika-ontdekker

Bericht door Tweety14 »

Over New York zou ik me geen zorgen maken. Mijn eerste vakantie alleen vorig jaar, was naar NY. Moet ik toegeven dat dit de 4e keer was dat ik deze stad bezocht. Maar ook alleen heb ik me er geen moment onveilig gevoeld. Heb in verschillende wijken gelopen en ga dat binnenkort weer doen. Ik doe veel lopend en maak ook veel gebruik van de metro, ook 's avonds. Maar vooral doen waar jij je prettig bij voelt.
New York.... you stole my heart
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb 6 jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan alleen was het bij mij net anders: ik wilde een groepsreis boeken waarbij mensen uit allerlei landen naar Miami zouden komen en daar dus de reis zou starten
Je moest dus zelf je ticket boeken. Ik had ticket geregeld en opeens out of the blue was de groepsreis vol (blijkbaar had er overnight opeens een groep chinezen geboekt of zo want toen ik ticket en reis boekten stond alles nog op groen). Anyway: zat dus opeens met een ticket naar Miami en terug vanuit New York, maar geen reis :mrgreen:

Ben toen ook zelf gegaan. Omdat ik destijds nog nooit in Amerika gereden had, durfde ik het niet met de auto te gaan doen (en ik was ook 24 en dat maakte autohuur ook een stuk duurder),
BEn toen van Miami naar Washington gevlogen, vanaf daar met de trein naar Philadelphia en daarna nog met de bus naar New york
Heb een geweldige tijd gehad! Was echt super!

Maak je over NY geen zorgen: ik ben er al meerdere keren alleen geweest en voel me er nooit onveilig. Ja natuurlijk moet je altijd een beetje opletten, vooral 's avonds (het financial district kan je dan bijvoorbeeld beter mijden omdat alle kantoren dicht zijn en het doodstil is op straat...). Maar verder....ik neem daar zelfs om 1 uur 's nachts gewoon in mijn eentje de metro. Er zijn daar echt altijd mensen! Zo bizar...het is niet voor niets de city that never sleeps he? :) No worries! Als je gewoon doet wat je in NL ook zou doen komt het echt goed.

Mijn reisverslag van deze reis staat in mijn signature hieronder. Misschien heb je er iets aan!
Mocht je nog vragen hebben ,mag je m altijd een PM sturen natuurlijk :)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik was vorige maand, tijdens een lange auto reis van Phoenix naar de oostkust en terug, onverwachts een paar dagen in m'n eentje in Memphis. De eerste dag besloot ik een op muziek gerichte bus tour door de stad te doen (overigens, heel heel leuk), en daar ontmoette ik een stel van mijn leeftijd uit Wisconsin. Toen we uit de bus stapten, vroegen ze of ik zin had om wat te gaan eten. Dat heb ik gedaan, en we hebben zo'n 3 uur heel gezellig zitten praten, alsof we elkaar al jaren kenden. De volgende dag zijn we met z'n drietjes naar Graceland gegaan. Tijdens deze reis heb ik/we (heb de reis door Tennessee en Virginia met een vriend gedaan) heel veel leuke, en vaak hele interessante, mensen ontmoet.

Ik heb toen ik een 20-er was zo'n 10 jaar in m'n eentje (maar was bijna nooit alleen) over de wereld gereisd. Nu ik weduwe ben, doe ik het weer, alleen wat luxer dan jaren geleden.

Gewoon doen. Je leert jezelf kennen, en als het niets is, doe je het nooit weer.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik kan me de eerste aarzeling goed voorstellen.
In me eentje ??
Liever in de USA dan ik Frankrijk denk ik dan.
De aanleiding is welliswaar niet leuk,maar het resultaat kan dat wel zijn.
In je eentje reizen is zo gek nog niet.
Veel sneller aanspraak.
Misschien kom je nog wat leuks tegen...
Een fijne vakantie toegewenst
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je er dan ook nog een beetje leuk uitziet zul je af en toe zelfs wel eens bij jezelf denken, mag ik ook even niet gestoord worden :D Al hoorde ik gisteren dat het niet aan uiterlijk, maar aan het 'iets goed maken uit een vorig leven, ligt :roll:

Klinkt misschien wat vreemd, maar ik vind dat een van de leukere dingen van het alleen reizen. Met meer heb je minder van dit soort contacten. Kan eng zijn in het begin, maar je hebt zo door of het iemand met serieus leuke discussie is, of een mafkees die je zo snel mogelijk moet afschudden.

Aan de andere kant kan het, vooral voor een eerste keer, best vreemd zijn om alleen door zulke steden te trekken. Vooral als je de aanspraak ook helemaal niet moet hebben. Maar zoals hieronder al beschreven, het is hier in de usa over het algemeen een stuk vriendelijker dan in een hoop europese landen. In NY ben ik maar een paar uur geweest en daar kan ik niet echt een oordeel over vellen. Ik weet niet of je een auto hebt in Miami? Want het scheelt best of je in Miami of Miami beach zit. En puur voor de stad heb je beide zo gezien. Maar je zou nog een airboat ride over de everglades kunnen doen. Ook de winkelcentra rond coral gables (kan even niet op de naam komen). Key Biscayne. En de tattoes bekijken op Miami Beach tijdens het zonnen natuurlijk. Verder zou ik als vrouw trouwens niet overal in Miami gaan lopen, vooral 's avonds. Little havana 's avonds niet als vrouw alleen en wijken als opa locka en hialeah helemaal mijden.

Verder veel plezier daar, ondanks dat het net uit is.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

New York is uitstekend te doen als vrouw alleen en gewoon veilig! Ook 's avonds en ook in de subway. Er zijn hier veel singles en je zal hier niet lastig gevallen worden door opdringerige mannen. Daar is de stadscultuur absoluut niet naar.
Lees mijn blogs maar eens na, ik ben er nu alleen en in 2012 ook alleen geweest. Misschien doe je nog wat leuke tips op :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

In NY zal je idd niet vaak worden lastig gevallen (op een dwaze enkeling na maar de meeste manenn zijn daar wel gewoon normaal)
In Miami is het minder leuk als je blond ben (wat ik dus ben....ik werd gek van al die hispanics die me aanspraken, kon nog niet eens in de burger king in mn eentje een burger eten of ze vroegen al of ze bij je aan tafel mochten komen)
Gewoon negeren die handel :mrgreen: Maar dat is wel 1 van de nadelen van als vrouw alleen reizen....op 1 of andere rare manier denken mannen altijd dat je het dan leuk vindt als ze met allerlei flauwe openingszinnen op je af komen of naar je gaan roepen....
Het zijn ook altijd natuurlijk te oude, lelijke,dikke of domme mannen ;-)
De leuke mannen pakken dit soort dingen over het algemeen op een iets normalere manier aan :)

Desalniettemin was Miami de enige plek waar ik hier last van gehad heb. In de andere 3 steden no problems
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer