Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Naearea
Amerika-ontdekker

Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3

Bericht door Naearea »

Ik heb een resort gewonnen in Tucson, voor 3 nachten voor 66$ per nacht.
Ik ben bij 40$ begonnen en heb geleidelijk aan tot 66$ geboden. Natuurlijk was ik er heel blij mee, tot uit verder opzoeking blijkt dat er nog een resort fee bijkomt van 27$ per nacht.
Dus ik moet blijkbaar 93$ per nacht betalen ipv 66$. Als ik dit met het tarief vergelijk op de website bespaar ik op het ganse verblijf 2$ uit. Wat een koopje :roll:
Hier baal ik ontzettend van, zeker als ik de slechte reviews lees op tripadvisor... Als ik 93$ had willen betalen had ik een hotel geboekt naar mijn eigen keuze.
Vanaf nu geen priceline meer voor mij..
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Priceline heeft daar geen schuld aan hoor, als je bijvoorbeeld een hotel in Las Vegas zoekt op de Strip, dan is de kans ook groot dat je een resort fee moet betalen. Meestal hangt dat ook gewoon van jouw voorkeur af, ik kies soms liever een 3 sterren hotel dan een 4 sterren hotel, bij dat 3 sterren hotel krijg je vaak gratis wifi, een gratis ontbijt & betaal je geen resort fee. Bij een 4 sterren hotel kan het bv eens tegen zitten :)
Reisblog: thisisfraa.be
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Ik begrijp dat ik een flater heb begaan hoor. In las vegas betaal ik de fee zonder problemen, omdat dit vooraf duidelijk is aangegeven. Hier is het naar mijn gevoel een andere situatie. De fee is een vaste kost. Elke klant ongeacht het seizoen, moet deze betalen. Het is dus niet zo dat deze kost door priceline niet geweten is, dus naar mijns inzien is er geen reden waarom dit niet vooraf gemeld kan worden, of automatisch in het bod kan worden opgenomen.
Bovendien vind ik 27 dollar exclusief tax best veel..
In elk geval, we zullen maar braafjes betalen. :) Maar toch, ik baal ontzettend..
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mjah.. over de Resort Fees van Las Vegas zijn al vele pagina's volgeschreven, oa hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=31736
En ja, het is gewoon een verkapte prijsverhoging :roll: :evil:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Er staat bij dat je op een resort biedt en dan hang je inderdaad aan een resort fee vast. Kan me voorstellen dat het zuur is. Ik bied zelf nooit op resorts omdat ik de fee niet wil betalen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bovenop de gewone prijs van de website moet je ook nog zelf ter plekke de resort betalen hoor, ben je zeker dat het dan maar 2$ scheelt?

@Katja: Ook als je op 4* of 5* hotels biedt, en niet op de aparte categorie resorts die je soms hebt, kan je ook een hotel winnen met resort fee. En dan kun je dus niet direct op voorhand zien.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Weet ik, hebben we in Orlando ook een keer gehad. Maar in dit geval heeft ze op een resort geboden dan weet je vrijwel zeker dat er een fee aan vast zit.
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Het scheelt 2 dollar met de advance purchase rate.. Dus niet met de best rate.
Het is mijn eigen fout hoor, ik heb in dit geval op de resort klasse geboden. Aangezien we hier 3 nachten blijven, en het warm is in tucson, wilde ik graag in iets meer luxe verblijven, met een mooi zwembad.. Vandaar mijn selectie op resort.
Hotwire maakt duidelijk melding van de grote van de fee. Ik heb gewoon niet goed gelezen bij priceline :oops: .
Wat ook 'fijn' is dat de reden waarom ik op resort heb gezocht -een mooi groot zwembad dus- niet van toepassing is.
Er is een olympisch zwembad verdeeld in banen, met een schitterend uitzicht op de parking, dit wordt echter bijna non stop verhuurd aan scholen etc. Er is echter een complimentary shuttle naar het zuster hotel, zodat de hotelgasten toch in een zwembad kunnen. Niet wat ik in gedachten had..
Ach ja, we hangen er aan vast, dus we gaan er het beste van maken :)
zoopy
Amerika-newbie

Bericht door zoopy »

Fiesta68 schreef:Heb zonet hetvolgende gevonden
http://www.hoteldealsrevealed.com/
Ik moet de site nog verkennen, maar het leek me wel interessant 8)
Grtjs
Fiesta68
Geweldige website. dank u.
vcnse
Amerika-ontdekker

Bericht door vcnse »

Zijn er hier nog Belgen aanwezig die recentelijk priceline hebben gebruikt?

Ik en een kameraad zijn onze USA-trip voor november 2013 aan het plannen en waren op de priceline uitgekomen.
Nu hebben wij hier zelf geen ervaring mee. Bij de FAQs hebben we wel gelezen dat we ons adres moeten 'herschrijven' als een Amerikaans adres om te kunnen boeken? Iemand die hier wat extra informatie over kan geven?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

In de openingspost staat een zeer uitgebreide uitleg over Priceline, met daarin onder andere hoe je je adres moet invullen. Lees het topic en de gegeven links goed door voor je er begint om teleurstellingen / verkeerde boekingen te voorkomen.
vcnse
Amerika-ontdekker

Bericht door vcnse »

tosca schreef:In de openingspost staat een zeer uitgebreide uitleg over Priceline, met daarin onder andere hoe je je adres moet invullen. Lees het topic en de gegeven links goed door voor je er begint om teleurstellingen / verkeerde boekingen te voorkomen.
Dit heb ik gedaan , maar aangezien de openingspost toch al enkele jaren oud is, wou ik nog een extra bevestiging van iemand uit België die priceline recent nog gebruikt heeft. Om toch maar zeker te zijn :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

heb je dit gelezen?

Geloof me, het werkt ;)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vcnse schreef:
tosca schreef:In de openingspost staat een zeer uitgebreide uitleg over Priceline, met daarin onder andere hoe je je adres moet invullen. Lees het topic en de gegeven links goed door voor je er begint om teleurstellingen / verkeerde boekingen te voorkomen.
Dit heb ik gedaan , maar aangezien de openingspost toch al enkele jaren oud is, wou ik nog een extra bevestiging van iemand uit België die priceline recent nog gebruikt heeft. Om toch maar zeker te zijn :)
als de openingspost niet zou kloppen dan zouden er wel meer mensen commentaar gegegeven hebben, denk je niet ;)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

ik ben Belg en gebruik regelmatig priceline.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Wij zijn ook uit Belgie en vorige week nog juist geboekt voor Rome.
Gaat prima zo
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb eerder bij Priceline geboekt, alweer een tijdje geleden dus kan het me niet meer zo goed herinneren, maar las hier net iets over een ander adres of staat in te vullen, ik heb pas een bieding gedaan en gewoon Eigen adres ingevuld, geen staat, er waren geen problemen, behalve dat het bod niet is geaccepteerd werd, stel dat het bod wel geaccepteerd was zou dat dan wel problemen opleveren??

Ik ben na mijn afgewezen bod helemaal opnieuw begonnen want ik wilde geen andere zone of *rating (Culver city 3*, eerste bod 70, 2e 75)kreeg wel allebei de keren een mail van Priceline dat om meer kans te maken ik een andere zone of starrating moest proberen.
Bij biddingfor travel las ik dat iemand daar een hotel had voor $94 maar dat dat een te hoog bedrag was ze hadden nu al geboekt voor November dus te vroeg, van anderen las ik dat $80 was geaccepteerd. Wij gaan over 3 weken weg, dus de timing lijkt me prima, wat zou nu mijn beste strategie moeten zijn??
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Beste strategie is een back-up hotel boeken dat je tot kort van te voren gratis kan annuleren en dan ondertussen Priceline blijven proberen tot het bedrag dat je maximaal wilt uitgeven (of anders minimaal kwijtbent met zelf boeken)...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

ina schreef:Ik ben na mijn afgewezen bod helemaal opnieuw begonnen want ik wilde geen andere zone of *rating (Culver city 3*, eerste bod 70, 2e 75)kreeg wel allebei de keren een mail van Priceline dat om meer kans te maken ik een andere zone of starrating moest proberen.
Lees de openingspost eens en dan met name het stuk over Free Rebids. Je mag opnieuw bieden als je een ander gebied of een andere ster-rating toevoegt. Jij wil 3* in Culver city dus dan moet je een gebied toevoegen waar enkel hotels met een lagere rating zitten. In LA zijn dat (op het moment van schrijven):

8. Inglewood 2.5*
9. Lawndale 2.5*
12. USC 2.5*

Op de standaard manier heb je dan dus 3 Free Rebids. Bied je met permutaties dan heb je 8 mogelijke combinaties.
Als je via Biddingtraveler.com bied dan wordt je compleet begeleid in het bieden.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Waar kan je zien dat er in die wijken alleen een lagere ranking zit? Ik ben toch bang dat ik dan in Inglewood terecht kom op een geupgrade 2,5*, dat vind ik dan toch wel eng, wij zaten ooit in SF in een 3* volgens Hotwire terwijl hij overal (tripadvisor, booking etc.) voor 2* stond.
Kan ik ook steeds alles opnieuw doen of is dan de kans klein dat ik daar uiteindelijk niets krijg of alleen voor het volle bedrag?
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer