Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checked baggage: 62 inch regel

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Wutputt
Amerika-newbie

Checked baggage: 62 inch regel

Bericht door Wutputt »

Ik had een vraagje ivm de checked baggage. Die moet aan volgende voorwaarden voldoen:
- 2 stuks
- max 23 kg (economy class)
- som van lengte + breedte + hoogte mag maximaal 62 inch of 158 cm zijn.

Aangezien ik veel binnenlandse vluchten zal maken tijdens m'n reis door de VS, ben ik van plan maar 1 reiskoffer mee te nemen. Volgt men die 62 inch regel strikt op?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als ik zie wat er soms meegenomen wordt valt dat wel mee :wink:
Het gewicht zijn ze tegenwoordig wel redelijk streng mee :cry:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Meestal letten ze er niet zo heel erg op,maar het kan wel!
Niet een veel te grote koffer mee dus,als je zeker wilt zijn dat je geen problemen krijgt.
Wutputt
Amerika-newbie

Bericht door Wutputt »

Heb m'n koffer net even nagemeten en is blijkbaar maar een paar cm groter dan wat de 62" (157,5 cm) regel voorschrijft. Lijkt me in orde te komen :)

Bedankt voor de antwoorden!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wutputt schreef:Heb m'n koffer net even nagemeten en is blijkbaar maar een paar cm groter dan wat de 62" (157,5 cm) regel voorschrijft. Lijkt me in orde te komen :)

Bedankt voor de antwoorden!
Zorg wel dat je koffer minder dan 23 kilo weegt, gewicht van 23 kilo geld per koffer! Anders kan je alsnog betalen.
Gisteren heb ik trouwens gezien waarom die eis van 23 kilo aangepast is, op het vliegveld van Melbourne, wordt alles nog met het handje op de band het vliegtuigruim in en uitgeplaatst 8) .
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

wiepster schreef: Zorg wel dat je koffer minder dan 23 kilo weegt, gewicht van 23 kilo geld per koffer! Anders kan je alsnog betalen.
$ 25,00 per koffer maar er gaan geruchten dat men dat op wil trekken naar $ 50,00 :cry:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze de koffer na meten ... maar het gewicht letten ze wel op.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Rob schreef:
$ 25,00 per koffer maar er gaan geruchten dat men dat op wil trekken naar $ 50,00 :cry:
Bij UA is dat al 50 dollar. In een ander topic wat ik nu even niet meer kan vinden meldde ik dat al een paar weken geleden.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb even mijn koffers gaan nameten :D en ik kom op 163,5 cm uit dus eigenlijk te groot :? .Ik heb nog nooit geen opmerkingen gehad iv.m de maten .Hopelijk blijft het zo . :wink:
Suzzz
Amerika-ontdekker

Bericht door Suzzz »

Hey,

Ik heb ook ff een vraagje over de maat van wat je in mag checken...
Omdat wij gaan kamperen willen wij onze ' 3 seconds air' tent van de decathlon meenemen. Deze tent is echter verpakt als een platte cirkel, van 3 cm dik, en een diameter van ongeveer 1 meter...Volgens de helpdesk van Delta mag hij mee want de lengte plus de dikte is 103 cm en dan mocht hij mee? (snap die redenatie niet helemaal). Hoe streng zijn ze dus met afwijkende formaten/maten van bagage die ingecheckt moet worden?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Suzzz schreef:Hey,

Ik heb ook ff een vraagje over de maat van wat je in mag checken...
Omdat wij gaan kamperen willen wij onze ' 3 seconds air' tent van de decathlon meenemen. Deze tent is echter verpakt als een platte cirkel, van 3 cm dik, en een diameter van ongeveer 1 meter...Volgens de helpdesk van Delta mag hij mee want de lengte plus de dikte is 103 cm en dan mocht hij mee? (snap die redenatie niet helemaal). Hoe streng zijn ze dus met afwijkende formaten/maten van bagage die ingecheckt moet worden?

Alvast bedankt!
Wij hebben onze koelbox deze zomer meegenomen. Op Schiphol moesten we er mee naar de "odd size luggage", terug op SFO werd hij gewoon ingecheckt.
Afwijkende formaten zijn dus geen probleem, maar de berekening van Delta kan ik ook niet helemaal volgen; was de tent vierkant geweest met lengtes van 1 meter zou hij al de norm overschrijden.

Marianne
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Eigenlijk is het flauwekul. Natuurlijk heeft het met het dragen van zware bagage te maken. Maar het is wel zo dat frequent flyers of business class wel meer gewicht mogen. Dit wordt ook gedragen.

gr. Klaas
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

zeearend schreef:Eigenlijk is het flauwekul. Natuurlijk heeft het met het dragen van zware bagage te maken. Maar het is wel zo dat frequent flyers of business class wel meer gewicht mogen. Dit wordt ook gedragen.

gr. Klaas
Daar hebben ze op de luchthavens speciaal grote/sterke mannen voor aangenomen :whistling:
kaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door kaatje »

Van die koffermaten enzo snap ik ook niet echt veel.
Vorige week heb ik weer met verbijstering staan kijken op het vliegveld van LA. Echt super grote koffers werden ingechecked en ik kan bijna niet geloven dat ze maar 23 kg waren maar goed.
Waar ik me echt over blijf verbazen is de grote van de handbagage. Sommige mensen nemen echt hele koffers mee als handbagage. Of meer dan de 1+1 (dus laptop+tas, of rugstas+handtas) en er wordt helemaal niets van gezegd. Vervolgens passen ze niet in de bagagevakken en dan mogen ze van de stewardes gewoon in hun kast staan. Sommige mensen hebben zelfs het lef om jouw bagae te gaan verplaatsen omdat hun (te grote) koffer niet in het bagagevak boven hun hoofd past...
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Met handbabage moet je tegenwoordig erg oppassen. Vorige maand vloog in van Chicago via London naar Amsterdam met AA. De handbagage die in Chicago gewoon de cabine in mocht bleekt te groot te zijn voor het stukje van London naar Amsterdam.

Maar gelukkig kon je (zoals altijd) effe snel je handbagage alsnog inchecken.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Checked baggage: 62 inch regel

Bericht door Marjolijne »

Even een oud draadje opgepakt.

Wij hebben 1 grote koffer en 2 kleinere harde koffers voor onze vakantie
Maar nu kwam ik er net pas achter dat een koffer niet groter mag zijn dan 157,5 cm.

Nu is onze grote koffer 164 cm.
Kan ik hier problemen mee krijgen?
Wel is het zo dat dit een zachte koffer is en als ik er bijvoorbeeld 1 of 2 kofferriemen om zou doen,
deze wel wat kleiner wordt.
Ik denk dat ik hen dan richting de 160 cm krijg.

Heeft iemand hier ervaring mee?

En de rede van deze grote koffer is, dat ik op de heenweg en in de camper, een kleinere hardschale koffer er in kan doen.
Dus minder ruimte in beslag neemt, en op de terug reis veel kan meenemen.

Gr. Marjolijne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Checked baggage: 62 inch regel

Bericht door Pete.Z »

Tja,er is niks veranderd,hooguit zijn ze wat strenger geworden,dus alle antwoorden staan nog denk ik.
Waarom niet een kleinere koffer en daarin een grote opgevouwen sporttas?
Kan je ook heel veel mee terug nemen,ik heb zelf een hele grote duiktas,die, als ik met koffer reis, mee gaat voor alle extra rommel op de terugweg.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer