Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis met tieners waarheen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
hoeksie
Amerikafan

Reis met tieners waarheen?

Bericht door hoeksie »

Hoi,

Wij oriënteren ons op wederom een reis naar de USA. Hebben in 2006 6 weken met onze kids rondgetrokken in de Rocky's van Denver naar Canada en terug en zijn zelf al eerder (zonder kids) in het Zuid-westen geweest. Vandaar dat w eons nu oriënteren op de oostkust.
Zit wel met een paar vragen. Onze kids zijn inmiddels ouder (in 2013 13/15 jaar) en de interesses zijn dus aan het veranderen. Dat merkten we tijdens onze reis afgelopen zomer naar Thailand. Vooral voor de oudste waren de locaties af en toe echt te rustig. Dat moet dus anders volgende vakantie.
Wat zijn onze wensen:

Afwisseling van grote steden met mooie natuur en water in de buurt om te zwemmen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat de temperatuur dusdanig is dat we lekker in korte broek met top/shirt kunnen rondlopen. Dat klinkt wellicht wat vreemd, maar we gedijen gewoon beter als het lekker warm is (zeer warm weer is voor ons geen probleem).

Natuurlijk willen we New York aandoen en ook Washington DC staat zeker op het programma. Maar dan is de vraag gaan we richting noorden (Arcadia NP, Whitemountains, ADirondacks ed) of richting Outerbanks, Savannah, Blue Mountains ed). Wat zou leuker zijn voor de kids en belangrijker, ontmoeten we op deze routes ook andere jongeren? Het plan is om een auto te huren en met de tent te gaan kamperen.

Jullie zienswijzen hoor/lees ik graag.

Groet

Christel
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis met tieners waarheen?

Bericht door monster »

Afhankelijk van de tijd die je hebt voor de reis en het budget, zou je ook NY- Washington met Florida kunnen combineren?
Daar heb je over het algemeen lekker weer en genoeg plaatsen waar je kunt zwemmen e.d.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zat daar ook aan te denken. Afhankelijk van de tijd misschien van NY naar Miami rijden? Misschien ook voor jullie nog met een stukje om via de Great Smoky Mountains?
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Die optie is inderdaad ook voorbij gekomen. Ik heb echter het idee dat:
a. De vluchten dan een stuk duurder uitvallen
B. We met hoge one-Way rental kosten komen te zitten.

Daarnaast vinden we een bezoek aan een pretpark natuurlijk leuk, maar schrik ik ook wel enigszins van de prijzen. Ik heb ook het idee dat er in Florida veel te doen/zien/te beleven valt, maar dat voor veel een hoofdprijs wordt gevraagd.
Ik kan dat echter niet onderbouwen.

Leuke (natuur)campings bij een meer/rivier met voldoende jongeren (families) is denk ik voor ons eigenlijk al voldoende.
Ook de ouder Hanks trekken.
Wat ik mij wel afvraag is of het oosten van de USA goed op de bonnefooi te bereizen is in het hoogseizoen. In de Rocky' s hebben we nooit moeite gehad om een camping te vinden, maar vraag me af of dat in het oosten niet ands ligt (dichter bevolkt). Maar mss. moet ik daar maar een ander draadje voor openen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Een open jaw ticket (A'dam > New York > auto > Miami > A'dam) hoeft niet heel veel duurder te zijn. Voor de vliegmaatschappijen maakt het weinig uit in afstand en luchthavenbelastingen, dus ik zou die optie zeker onderzoeken.

En voor wat betreft one way fees: als je bij National huurt betaal je maximaal 250 dollar drop off kosten. Dat is op een vierpersoonsreis in het hoogseizoen wel te overzien.

Je kunt voor de andere verhuurders grofweg deze richtlijnen aanhouden voor one way fees:

- tot 200 mijl: 99 dollar
- tot 500 mijl: 150 dollar
- tot 1.000 mijl: 300 dollar
- meer dan 1.000 mijl: 500 dollar (bij Dollar: 750 dollar)

Leuk hoor, dat jullie met je tieners dit soort reizen maken :thumbup: Als ik jullie kinderen was, zou ik zeker voor de zuidkant kiezen (niet per sé Florida, maar de zuidelijke staten). Gegarandeerd lekker weer (ik vond het in New England en in de natuurparken in Upstate New York, Vermont etc. vaak best fris hartje zomer) en superveel te doen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

@Bello,

Weet jij ook of het nog uitmaakt of je reist van New York naar Miami of van Miami naar New York qua autohuur?
Ik weet dat de ene staat meer taxes berekent dan een andere staat en wellicht wordt de ene kat op vaker gedaan dan de andere en is een autoverhuurder blijer (goedkoper ;-) ) als je de auto weer retour brengt. Of werkt dat niet zo?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk dat je in het noordoosten 6 weken wel vol krijgt met variatie natuur/steden! Grote natuurgebieden en grote steden, en alles wat er tussen in zit.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Vul gewoon eens wat data en wensen in bij iets als drive-usa.de en kijk wat er gebeurt met de prijzen. Die voor het hoogseizoen van 2013 zijn nog niet bekend, maar als je (ik nam een willekeurige maand) de gegevens invult voor vier weken in maart zie ik een fors verschil tussen NY > Miami (http://www.drive-usa.de/rental-cars/com ... &uage=&si=) versus Miami > NY (http://www.drive-usa.de/rental-cars/com ... &uage=&si=).

Dat komt omdat mensen in de winter graag naar Miami rijden en daar voor langere tijd blijven (nadat ze de auto hebben ingeleverd). Het zou best kunnen dat die auto's later in het seizoen allemaal weer naar het noorden gaan en de verhouding dan dus anders is. Kortom, er is nu nog niet echt iets over te zeggen. Over een week of twee zijn de prijzen voor de zomer 2013 bekend en kun je gaan spelen :thumbup: Kijk dan ook eens voor one ways naar New Orleans of zo, is wellicht een interessantere rit dan naar Miami.

Mijn ouders reden vorig jaar min of meer deze rit: maar dat is zeker 5.000 kilometer rijden, dus is een one way naar Atlanta of zo is dan zo gek nog niet. Kun je vanuit New York een mooi rondje deep south doen!

:idea: Oh ja, bij de meeste brokers (tussenpersonen) kun je gratis annuleren, dus niks let om als je een goede deal hebt gevonden deze alvast vast te leggen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Hallo,

Wij hebben deze zomer 4 weken rondgereisd in het Noord-Oosten met onze dochters van 12 en 15. Wij zijn van motel naar motel getrokken zonder al te veel reserveringen.
Globaal zag onze route er zo uit:
Boston. White-Mountains-Montreal,Toronto(pretpark)-Niagara-FingerLakes-Shennandoah-Asheville(NC)-kust NC- Washington DC-New York.
Op sommige plekken bleven we 2 of 3 nachten, vaak ook maar 1. Onze meiden vonden de steden helemaal geweldig, de natuur wat minder. Komt ook een beetje doordat wij in de eerste week 2 steden hadden en in de laatste ook 2. Daartussen in niet echt, kwam zo uit qua route.
We waren er in augustus en dat was qua bezetting en drukte nergens een probleem. Hoe dat op campings zit weet ik natuurlijk niet. Contact met andere jongeren heb je op camping wel meer dan in motels, dat hebben onze meiden wel gemist inderdaad.

Succes met plannen en voorbereiden!

Gabriëlle
Koosje59
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koosje59 »

Wij hebben exact dezelfde plannen. Met 2 tieners van 12/15.
Van New York naar Florida/Miami. Of andersom. (beide steden woont familie).
We willen ook graag kamperen met tent en auto huren.
Zijn nu aan het uitzoeken waar de goedkoppste tickets te verkrijgen zijn.

Verder ook liefhebber van steden en de natuur.
En dan op de bollefooi naar campings.
Hopelijk hebben jullie tips!! :thumbup:

groet,
Koos
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer