Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane formulier
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Douane formulier
We kunnen nu wel een bijdehante discussie houden over wat we nu wel of niet "food" vinden, maar uiteindelijk geldt de interpretatie van de beambte van US Customs.
En we weten allemaal hoe flexibel, gemoedelijk en meegaand Amerikaanse overheidsbeamten zijn. Niet dus.
Dus als je iets meet hebt wat eetbaar is (of tot eet-/drinkbaars kan leiden), JA aankruisen.
De Immigration officer zal je tijdens je intake gesprekje (bij het nemen van vingerafdrukken en foto), wat voor food je mee hebt. Dan geeft je wat voorbeelden uit je boodschappenmandje (baked cookies, tea, candy, etc), hij/zij zet een krabbel op het customs formulier en je mag doorlopen. Je hebt netjes gemeld wat je mee hebt en voorkomt daarmee een hoop gezeur mocht je bagage toch doorzocht gaan worden.
En we weten allemaal hoe flexibel, gemoedelijk en meegaand Amerikaanse overheidsbeamten zijn. Niet dus.
Dus als je iets meet hebt wat eetbaar is (of tot eet-/drinkbaars kan leiden), JA aankruisen.
De Immigration officer zal je tijdens je intake gesprekje (bij het nemen van vingerafdrukken en foto), wat voor food je mee hebt. Dan geeft je wat voorbeelden uit je boodschappenmandje (baked cookies, tea, candy, etc), hij/zij zet een krabbel op het customs formulier en je mag doorlopen. Je hebt netjes gemeld wat je mee hebt en voorkomt daarmee een hoop gezeur mocht je bagage toch doorzocht gaan worden.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Precies, gewoon aankruisen. Ik had laatst wat snoepgoed meegenomen, en op het formulier aangekruisd, kreeg de vraag wat het was, en kon daarna gewoon doorlopen. En stel dat je wel een extra controle krijgt, dan is dat meestal alleen dat de koffer nog eens door de X-ray gaat.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ook ik ben dit topic aan het volgen.
Voor Amerikaanse vrienden nemen we stroopwafels én een fles Ketel 1 Jenever mee. Uiteraard gaan die beiden in de koffers en niet in de handbagage.
Ik was aan het twijfelen of ik het ga aankruisen/vermelden maar ik denk dat ik dit toch maar ga doen.
En dan maar hopen dat we onze koffers niet opnieuw hoeven te openen...........
(zodat we geen tijd verliezen op de luchthaven!)
Groet,
Reny
Voor Amerikaanse vrienden nemen we stroopwafels én een fles Ketel 1 Jenever mee. Uiteraard gaan die beiden in de koffers en niet in de handbagage.
Ik was aan het twijfelen of ik het ga aankruisen/vermelden maar ik denk dat ik dit toch maar ga doen.
En dan maar hopen dat we onze koffers niet opnieuw hoeven te openen...........
(zodat we geen tijd verliezen op de luchthaven!)
Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Je kan op de achterkant van het formulier specificeren wat voor eten je bij je hebt.
Ik heb dat toen ook gedaan, en dat was het enigste waar ze niet moeilijk over deden bij mij
Ik heb dat toen ook gedaan, en dat was het enigste waar ze niet moeilijk over deden bij mij

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
- John&Sylvia
- Amerikafan
Vind ook dat je het moet aangeven..
Snoep is toch voedsel....
Ook al klinkt het heel onschuldig omdat je waarschijnlijk denkt aan voedsel als noten, zaden, melkproducten etc. (border security.. zijn ze niet zo dol op die producten..) Worden ze trouwens ook echt kwaad als mensen opmerkingen geven als 'maar dat is toch geen voedsel..' .. Zoals hier al gezegd, en dat zeggen ze in het programma ook.. (6foot6): If you (can) eat it, its food.. Worden soms voor 'onschuldige' dingen flinke boetes uitgeschreven.
En ja.. Volgens mij horen theeblaadjes daar ook bij..
Maar ook snoep is voedsel.. en dus aangeven..
[ zorgt het echt voor een mogelijke koffer-binnenste-buiten-keer-actie?, want kwilde ook wat eten meenemen in mn koffer..]
Snoep is toch voedsel....
Ook al klinkt het heel onschuldig omdat je waarschijnlijk denkt aan voedsel als noten, zaden, melkproducten etc. (border security.. zijn ze niet zo dol op die producten..) Worden ze trouwens ook echt kwaad als mensen opmerkingen geven als 'maar dat is toch geen voedsel..' .. Zoals hier al gezegd, en dat zeggen ze in het programma ook.. (6foot6): If you (can) eat it, its food.. Worden soms voor 'onschuldige' dingen flinke boetes uitgeschreven.
En ja.. Volgens mij horen theeblaadjes daar ook bij..
Maar ook snoep is voedsel.. en dus aangeven..
[ zorgt het echt voor een mogelijke koffer-binnenste-buiten-keer-actie?, want kwilde ook wat eten meenemen in mn koffer..]
Verbaas me altijd over dit soort dicussies..... gewoon aangeven..... is het makkelijkste.....
En ik in al die 13 keer dat ik door de douane moest ben ik nog nooit een onaardig iemand tegen gekomen.
Waarschijnlijk kunnen ze moeilijk doen maar over het algemeen zijn ze gewoon OK
groetjes
Ellen
En ik in al die 13 keer dat ik door de douane moest ben ik nog nooit een onaardig iemand tegen gekomen.
Waarschijnlijk kunnen ze moeilijk doen maar over het algemeen zijn ze gewoon OK
groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn ervaring is dat je, als je het netjes aangeeft, idd wel vaker door de scanner moet. Maar voor die 5-10 minuten extra ga ik niet liegen!
Terug in Texas!
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ter update:
ik heb het aangegeven op het formulier en het woord "food" omcirkeld.
Er kwam géén enkele vraag over bij de customs.
ik heb het aangegeven op het formulier en het woord "food" omcirkeld.
Er kwam géén enkele vraag over bij de customs.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Ja maar dat hangt er natuurlijk vanaf wie je voor je hebt, bij mij vroegen ze wel wat voor food ik had.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht