Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten berekenen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Kosten berekenen
We willen volgend jaar drie weken, met een camper, door de US reizen.
Nou hebben wel al wat ideeën over wat we willen, maar we hebben geen idee van de eventuele kosten.
Wij willen graag van New York naar Florida, we hebben daar drie weken de tijd voor. We weten alleen nog niet of dat in juni of september wordt (ivm met studie van mijn vriend)
We vinden het ook zonde om de reis al te plannen en er later achter komen dat het eigenlijk te duur is.
Mijn vraag is: Kun je al een offerte aanvragen als je plannen niet heel concreet zijn? Of ga je dat pas doen als je precies weet wat je wilt?
Ik kan via internet wel prijzen vinden van camperhuur en tickets maar ik heb het idee dat via een organisatie boeken wel eens voordeliger kan zijn. Tevens vinden we het ook prettig als we
een contact persoon in Nederland hebben.
Nou hebben wel al wat ideeën over wat we willen, maar we hebben geen idee van de eventuele kosten.
Wij willen graag van New York naar Florida, we hebben daar drie weken de tijd voor. We weten alleen nog niet of dat in juni of september wordt (ivm met studie van mijn vriend)
We vinden het ook zonde om de reis al te plannen en er later achter komen dat het eigenlijk te duur is.
Mijn vraag is: Kun je al een offerte aanvragen als je plannen niet heel concreet zijn? Of ga je dat pas doen als je precies weet wat je wilt?
Ik kan via internet wel prijzen vinden van camperhuur en tickets maar ik heb het idee dat via een organisatie boeken wel eens voordeliger kan zijn. Tevens vinden we het ook prettig als we
een contact persoon in Nederland hebben.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Kosten berekenen
om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven, zowel door forumleden als door een reisorganisatie,
zal de reis toch echt zeer concreet moeten zijn.
Tijdstip van reizen geeft in die periode een wereld van verschil, een week eerder/later en de vliegtarieven schieten omhoog/omlaag.
Ook zal je voor jezelf moeten gaan bepalen hoe je de reis gaat invullen, om enigszins de kosten te kunnen bepalen.
denk aan:
- aantal km's cq mijlen (campers zijn meestal niet km vrij)
- drop-off kosten voor de camper (ophalen NY achterlaten in FL)
- wil je in een pick-up style camper, of ga je in een riante A-class camper
- ga je zelf koken, of wordt het drie keer daags buiten de deur ?
- ga je met de camper 's nachts op de parkeerplaats van de Walmart, of ga je op een 5 sterren KOA camping ?
Offertes kan je altijd opvragen, die zijn bij de "normale" organisaties vrijblijvend.
Tijdstip van reizen geeft in die periode een wereld van verschil, een week eerder/later en de vliegtarieven schieten omhoog/omlaag.
Ook zal je voor jezelf moeten gaan bepalen hoe je de reis gaat invullen, om enigszins de kosten te kunnen bepalen.
denk aan:
- aantal km's cq mijlen (campers zijn meestal niet km vrij)
- ga je met de camper 's nachts op de parkeerplaats van de Walmart, of ga je op een 5 sterren KOA camping ?
Offertes kan je altijd opvragen, die zijn bij de "normale" organisaties vrijblijvend.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom een camper? Is dit vanwege de vrijheid of vanwege de kosten?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij boeken de camper altijd via een organisatie. Dit is voordeliger dan direct bij de verhuurder. Als je voor 31 oktober boekt voor volgend jaar krijg je een behoorlijke vroegboekkorting.
Wij boeken tot nu toe altijd bij Tiogatours. Ik heb nu al 3 x een offerte aangevraagd voor volgend jaar. Ik weet dan ongeveer wat ik wil en waar we heen willen en vraag dan een offerte aan. Soms schuif ik dan nog een paar keer met datum of zelfs met begin en eindplaats, en vraag daar dan weer een nieuwe offerte aan. De hoogte van de offerte is mede bepalend voor onze volgende reis. Maw. je kunt dus best een offerte aanvragen als je plannen nog niet geheel concreet zijn. Dan kun je al een beetje zien waar je aan toe bent.
Wij boeken tot nu toe altijd bij Tiogatours. Ik heb nu al 3 x een offerte aangevraagd voor volgend jaar. Ik weet dan ongeveer wat ik wil en waar we heen willen en vraag dan een offerte aan. Soms schuif ik dan nog een paar keer met datum of zelfs met begin en eindplaats, en vraag daar dan weer een nieuwe offerte aan. De hoogte van de offerte is mede bepalend voor onze volgende reis. Maw. je kunt dus best een offerte aanvragen als je plannen nog niet geheel concreet zijn. Dan kun je al een beetje zien waar je aan toe bent.
-
- Amerika-ontdekker
IK was in mijn vorige post vergeten te melden dat het alleen gaat om de kosten van de camper huur, tickets en (globaal) brandstof kosten.Bushmaster schreef:om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven, zowel door forumleden als door een reisorganisatie,
denk aan:
De kosten ter plekke (eten, excursies en camping) hoeven niet meegerekend te worden. Daar kunnen we nog even voor sparen.
De camper mag heel simpel en sober zijn. Normaal kamperen wij in een klein tentje en we geven niet veel om luxe. Alleen zou aico in het gedeelte waar je zit tijdens het rijden wel fijn zijn.Bushmaster schreef:- aantal km's cq mijlen (campers zijn meestal niet km vrij)
Mag je op de parkeerplaats bij Walmart overnachten?

Ik denk dat we nog even door plannen en bepaalde dingen wat concreter gaan krijgen.
-
- Amerika-ontdekker
Met name vanwege de vrijheid en we hoeven dan niet altijd buiten de deur te eten, je kan gewoon een berg boodschappen doen en dan wat in elkaar flansen.Njit schreef:Puur uit nieuwsgierigheid: waarom een camper? Is dit vanwege de vrijheid of vanwege de kosten?
-
- Amerika-ontdekker
En jullie boeken de tickets dan apart?Ko-Mar schreef:Wij boeken de camper altijd via een organisatie. Dit is voordeliger dan direct bij de verhuurder. Als je voor 31 oktober boekt voor volgend jaar krijg je een behoorlijke vroegboekkorting.
- Bushmaster
- Amerika-expert
eeeuuuuhhhhhhmmm........ moeilijk antwoord ja&neeMag je op de parkeerplaats bij Walmart overnachten? En moet je daar voor betalen?
Walmart is 24 uur per dag open, dus het kan zijn dat jij even heel lang moet nadenken in je camper op de parkeerplaats over een aankoop.

Beter antwoord: vraag het binnen, soms mag het, soms mag het niet. (als het mag, dan kost dat niets)
Question
Can I park my RV at a Walmart store?
Answer
While we do not offer electrical service or accommodations typically necessary for RV customers, Walmart values RV travelers and considers them among our best customers. Consequently, we do permit RV parking on our store lots as we are able. Permission to park is extended by individual store managers, based on availability of parking space and local laws. Please contact management in each store to ensure accommodations before parking your RV.
-
- Amerika-ontdekker
Tja, soms moet je geen overhaaste beslissingen nemen en er eerst een nachtje over slapen.Bushmaster schreef: Walmart is 24 uur per dag open, dus het kan zijn dat jij even heel lang moet nadenken in je camper op de parkeerplaats over een aankoop.

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij boeken de tickets apart. Nadat we de camper geboekt hebben gaan we op zoek naar de beste deal voor de vliegtickets 
Dat bij de Walmart staan dat begrijp ik nooit zo. Dat mensen dat überhaupt willen. Juist met de camper kun je op zoveel mooie plekken staan, en dan ga je toch niet op een parkeerterrein staan. Voor ongeveer 15 dollar kun je midden in de natuur staan.

Dat bij de Walmart staan dat begrijp ik nooit zo. Dat mensen dat überhaupt willen. Juist met de camper kun je op zoveel mooie plekken staan, en dan ga je toch niet op een parkeerterrein staan. Voor ongeveer 15 dollar kun je midden in de natuur staan.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben ook weleens bij de Walmart gestaan, het jaar dat we een nieuwe camper gingen ophalen en wegbrengen.
Alle campings die we tegen kwamen waren nog gesloten en ondertussen was het al behoorlijk laat geworden en waren we het rijden even zat.
Om alleen te overnachten op doorreis is het wel te doen.
Alle campings die we tegen kwamen waren nog gesloten en ondertussen was het al behoorlijk laat geworden en waren we het rijden even zat.
Om alleen te overnachten op doorreis is het wel te doen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar ik lees ook wel eens dat het "aangeraden" wordt, omdat het zo lekker goedkoop is.
Als er niet anders is, en je moet toch een plek hebben dan kan ik me voorstellen dat je voor de Walmart kiest. Puur als overnachtingsplek op doorreis.
Als er niet anders is, en je moet toch een plek hebben dan kan ik me voorstellen dat je voor de Walmart kiest. Puur als overnachtingsplek op doorreis.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een - wellicht overbodige - tip: Dat kan ook in Amerika, eventueel afwisselend met enkele overnachtingen in een hotel.Charlot.te schreef: Normaal kamperen wij in een klein tentje en we geven niet veel om luxe.

Een eenvoudige kampeeruitrusting hoeft niet veel te kosten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht