Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amateur kampeerders ....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Amateur kampeerders ....

Bericht door Woodside »

Hallo allemaal,

Volgende week vertrekken we voor de 4e keer naar Amerika. Deze keer de staten Wahington en Oregon.
En we willen voor het eerst gaan kamperen. We hebben een huurauto en het plan is om bij Walmart een tent, slaapzakken en luchtbedden te kopen.
Nu vraag ik me het volgende af: Laat je je tent in het State Park onbeheerd achter om bijvoorbeeld in een restaurant te gaan eten? Wordt er door mede-kampeerders een oogje in het zeil gehouden?

Grt. Femke
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Amateur kampeerders ....

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat er iemand een oogje in het zeil houdt; de plaatsen zijn soms zo ruim dat je je buren niet kunt zien. Maar als je geen waardevolle spullen in de tent achterlaat zal er weinig kunnen gebeuren.

Marianne
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Beren zijn dol op Gucci.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

State parks liggen over het algemeen een heel eind van de bewoonde wereld, wat automatisch betekent dat er alleen mensen komen die er iets te zoeken hebben. En die mensen hebben over het algemeen mega-RV's of superdeluxe all weather tenten bij zich en zullen in elk geval niet uit zijn op jouw wegwerpspullen.

Je zou je eventueel druk kunnen maken om plotselinge regenbuien/stormen, maar vanwege de enorme kavels zien andere kampeerders jouw tentje waarschijnlijk niet wegdrijven. Voor je van het terrein rijdt, altijd een paar stenen in de tent, zodat ie in elk geval niet wegwaait.

Wat ook belangrijk is: bewaar je eten nooit in de open lucht, of in je tent. Beren, insecten en andere beesten die je niet van dichtbij wil meemaken hou je weg door voedsel in je auto te bewaren. Laatste tips van deze lichtgevorderde iglotentkampeerder: zorg voor goede insect repellent. En gooi als je toch bij de Walmart bent wat van die kant-en-klaar barbecuetjes (3 dollar per stuk) in de kofferbak: dan hoef je de roosters van de fire pit niet schoon te maken en ook niet te zeulen met vieze zakken briketten. En oh ja, quarters: spaar alle quarters op. Anders is het op zijn best koud douchen en op zijn slechtst niet douchen :o

Edit to add: Koop ook meteen zo'n luchtbedpomp die je aansluit op de auto-sigarettenaansteker. Voorkomt relatiecrisis en een klaplong 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

Thanks Bello,

Het pompje en "Off Deep woods" staan al op het boodschappenlijstje. Ook gaan we op zoek naar rotspennen o.i.d.
Daar komen nu nog de BBQ's bij.

Grt. Femke
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook wij hebben reeds voldoende ervaring met kamperen in een tent (zowel in Europa als de USA)
Overal ter wereld laten mensen hun tenten staan, ik heb nog nooit gehoord dat hij weg was bij terugkomst. Hoogstens verbouwd door wild als je er eten of iets wat geurt in laat liggen (zelfs dichte tandpasta en deo ruikt, dus alles in de auto laten)

Rotspennen zijn te koop bij de Walmart, ze liggen in de buurt van de tenten. Tip: koop een goedkope bijl om ze de grond mee in te slaan. (ook gewoon bij de Walmart te koop) en neem wat touw mee om de tent extra vast te kunnen zetten voor het geval dat het stormt.
Wij hebben trouwens een pompje op batterijen, zijn daar ook te koop.

Veel plezier alvast!
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Leuk, kamperen! Wij, ervaren kampeerders, hebben afgelopen zomer bij onze eerste Amerika-reis ook gekampeerd. De campings in de NP's vonden wij prima.

Het enige wat ik me afvraag: heeft Walmart nog wel kampeerspullen zo laat in het seizoen? Bij ons was in juli de keuze al beperkt en toen we in augustus nog bij een Walmart naar hikingpoles zochten, kregen we als antwoord, dat het "end of season was".

Wij hebben onze tent uiteindelijk niet bij Walmart gekocht, want die hadden, in Manteca, nog maar een modelletje, een koepeltje en wij wilden een ruimere (4 personen). Gelukkig had ik tevoren uitgezocht waar een outdoorzaak was en zijn we bij de Bass Pro geweest, een geweldige winkel, die veel meer keus had. Alle andere zaken, zoals brandertje, stoelen, wegwerpservies hadden we wel bij Walmart en veel hadden we ook gewoon meegenomen, we hebben al veel kampeerspullen, dus lichtgewichtmatjes, slaapzakken, bestek, pannen, koplampjes zaten allemaal in een grote tas.

Veel plezier!
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ja, echte amateurs :lol: :lol: lief bedoeld hoor!
Overal waar je kampeert laat je altijd je spullen onbeheert achter. Het is wel zo dat men in de USA respect heeft voor elkaars spullen. Niet al te druk om maken als je van de campground afgaat.

Neem een goede slaapzak en slaapmatten mee die eventueel in nederland koopt. Want het kan verdomd koud worden in september in de bergen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Waarom kampeerspullen kopen bij Walmart? Ik zou dat toch echt bij REI of iets dergelijks doen. Veel beter spul en goed advies.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat bij ons ook altijd meegaat:
* een hamer
* leren werkhandschoen (handig voor als je een vuurtje stookt)
* zwitsers zakmes (blikopener, pincet enz)
* een dubbel bbq-rooster
* wij kopen altijd een wokpan
* een omvormer om onderweg alles op te laden zodat we geen stroom meer nodig hebben
* een opvouwbaar afwasteiltje (de shampooflesjes uit een hotel voldoen prima als afwasmiddel)

Elly
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

bello schreef:Beren, insecten en andere beesten die je niet van dichtbij wil meemaken hou je weg door voedsel in je auto te bewaren.
Dan wel de ramen van je auto dicht doen, om voedselgeuren te voorkomen.

Hier staan veel goede tips: http://www.backpackingbuzz.com/bear-country.html
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Bij 3.20 lukt het de beer om in de auto te komen.

[youtube]fBnGe9HDGBI[/youtube]

Was het niet aan een touw tussen twee bomen, voldoende ver van de grond?
Groet,

Old Faithful
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
@Michelly: We niet van plan om te koken (alleen BBQ zal gebruikt worden) en al helemaal niet om af te wassen :lol: :lol: :lol:
Zo'n omvormer beter in NL kopen of is die ook bij Walmart verkrijgbaar?

@PDX: Deze spullen hoeven niet mee naar huis en ze moeten een 4 weken lange levensduur hebben. Vandaar Walmart Supercentre.
Online is overigens voldoende keus.

Als het weer het niet toelaat om te kamperen, duiken we gewoon een motel/hotel of B&B in. In de steden (Seattle en Portland bijv.) gaan we sowieso niet kamperen.

Grt. Femke
Afbeelding
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Hou er wel rekening mee dat eetgelegenheden niet om de hoek liggen van state parks.
Wij lossen dat op om onderweg ergens te lunchen en 's avonds een boterham te eten.
Maar ik ben kok en koken op een brandertje is altijd weer een uitdaging om iets smakelijks en gezonds te maken. En dat lukt me meestal wel (gaat ook wel eens mis :shock: ).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maggie
Amerika-ontdekker

Bericht door Maggie »

Leuk hoor kamperen. Wij hebben 4 jaar terug ook bij aankomst bij de Wallmarkt een rent gekocht. Heel simpel ding, geen poespas, staat met 3 minuten op, slaapzakken zaten erbij en een koeltasje en lampje. Al jaren heel veel plezier van! We achten eerst de boel daar achter te laten/weg te geven, maar die 4,5 kilo kon makkelijk mee het vliegtuig in en sindsdien slepen we het tentje altijd mee op onze amerikareizen!
Onbeheerd achterlaten in de parken is geen probleem. Alleen geen eten/etensresten erin en alle waardevolle spullen in de auto op slot! Ook onze tassen met kleding hou ik in de auto. Better safe than sorry.. Ook als het mocht gaan regenen. Ons tentje heeft trouwens al heel wat stormpjes doorstaan. Paar extra scheerlijntjes mee en een schepje om geultje te graven!

Verder koken wij ook niet op de camping. Sms kopen we een wegwerp BBQ en wat we wel meenemen is 2 bekers, 2 borden en wat bestek. Thats it. Vuur maken kan overal wel op de campings en meestal heb je ook een bankje of stronk waar je op kan zitten. Worstjes in aluminiumfolie op het vuur kan ook prima! :-)
Maggie
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Wij hebben deze zomer met zn 9'en gereisd (ouders, 5 x kids, 2 x aanhang van kids) en hebben ook gekampeerd. Het was echt een superervaring. Volgens mij heb ik er op mn blog ook nog stukjes aan besteed :)

Groetjes,
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

We hadden zo'n opvouwbare watertank en dachten dat die wel buiten kon blijven staan. Niet dus, de raven in de Grand Canyon hebben er een gatenkaas van gemaakt. Eten en drinken dus in de auto bewaren, ook als er geen berenkasten zijn.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

wel een kampvuurtje en smores maken! Dat hoort erbij!!!
rijocaer
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik dat filmpje bekijk zijn beren niet gevaarlijk als ze op eten uit zijn :shock:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

@ Maggy Waardevolle spullen (dwz telefoon/portemonnee/paspoort, niet de laptops en camera's) houden we tegenwoordig wel bij ons in de tent als we gaan slapen. Dit na een incidentje waarbij alles in de huurauto lag op een camping in Italië en ik op een zaterdagochtend in mijn onderbroek en een slaapshirt even mijn tandenborstel uit de achterbak haalde. Ik rommelde wat, gooide de achterklep dicht en... bedacht me dat daar de sleutels nog inlagen :oops:

De Italiaanse verhuurder vond het in het weekend geen prioriteit om iemand naar ons toe te sturen, de ANWB deed niks voor huurauto's en mijn vader (papaaaaaaa!) wilde (hoe flauw!) niet eens naar Toscane afreizen om ons te helpen. Pas maandagmiddag had de campingeigenaar de broer van een buurman zijn neef zijn collega bereid gevonden de (zeer nieuwe) auto op een verantwoorde manier open te breken.

De camping liet ons tussendoor op de pof eten in het restaurant en telefoontjes plegen (want geen portemonnee of mobiel). Mijn vriend was het tegen die tijd wel zat om zijn slippers met me te delen, zoals ik wel klaar was met het rondlopen in een rok gemaakt van onze enige handdoek. Gelukkig hadden we wel onze tandenborstels :D
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer