Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vergoeding vertraging USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Vergoeding vertraging USA

Bericht door terralinda »

Helaas had ons vliegtuig vanuit Houston naar LA technische problemen,
uiteindelijk werd er besloten dat het vliegtuig die dag niet meer zou vertrekken.
We hebben uiteindelijk een hotelovernachting en een restaurantbon gekregen,
allemaal heel netjes geregeld
en het vliegtuig vertrok de volgende ochtend vroeg, zonder problemen naar LA.

Mijn vraag is nu of ik nog recht heb op een vergoeding?
Als dit nl in een EU land was gebeurd had ik recht gehad op een geldbedrag.
Weet iemand of dit ook geld in Amerika?

We hebben al contact gehad met United Airlines,
dat we ook wel akoord gaan met een upgrade naar business class,
maar hier nog geen reaktie op gehad..... ;-)
deejaykb
Amerika-ontdekker

Re: Vergoeding vertraging USA

Bericht door deejaykb »

Reisverzekering...? Bij mij vergoedde die dat wel, United zelf niet helaas
2008 New York & Zuidwesten
2009, 2010, 2012, 2013 Florida
2010 Canada
2011 Yellowstone, MT Rushmore, Zuidwesten
2012 Las Vegas - Salt Lake City, Dallas - Atlanta

Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Jij doelt op de Europese verordening:

Wanneer gelden de regels voor vertraging?
De regels van de Europese verordening gelden:

Als u vliegt vanaf een luchthaven in de Europese Unie. Het maakt niet uit met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt.
Als u vliegt vanuit een land buiten de Europese Unie naar een luchthaven binnen de Europese Unie met een Europese luchtvaartmaatschappij.

In de VS is het gewoon een kwestie van vragen en afwachten of er iets te halen valt:

For domestic US Flights, there are no US federal regulations that require any compensation for a delayed or cancelled flight. However, keep in mind that each airline may have a policy for compensating passengers whose flights are delayed or cancelled, and those policies may include compensations such as meals, hotel rooms, or phone calls. The airline may also arrange an alternate flight on another aircraft on either the same airline or with a different airline. These policies are either included with the paperwork associated with your ticket, or are available from an airline representative. Before you travel, you may want to review the airline's policies to see what compensation may be offered in the event of a delay or a cancellation.

Keep in mind: in de VS is er vaak meer mogelijk dan in de voorwaarden staat!
Nathalief
Amerika-ontdekker

Bericht door Nathalief »

Ik heb dit zelf ook gehad, en helaas heb je nergens recht op........het enige wat United wel zal moeten vergoeden zijn al je "extra" kosten (wat is bv. de waarde van je restaurantbon? Is dit voldoende voor een maaltijd?.......wij kregen van Delta een bon voor $6 p.p. en daar konden we precies een kop koffie en een donut van betalen :roll: )

Het feit dat je nergens "recht" op hebt wil natuurlijk niet zeggen dat je niet even een stevig woordje met hun klantenservice kunt wisselen.......vaak levert dat ook wel wat op, alhoewel ik niet denk dat ze je BC zullen laten vliegen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Als dit een reis met overstap betreft die in een EU land is aangevangen, heb je wel recht op een vergoeding.
Ik ga niet weer alles nazoeken maar bij EU claim doen ze dat voor je.

Lees hier verder(let op het woord aankomstvertraging).
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

6foot6 schreef:Als dit een reis met overstap betreft die in een EU land is aangevangen, heb je wel recht op een vergoeding.
Ik ga niet weer alles nazoeken maar bij EU claim doen ze dat voor je.

Lees hier verder(let op het woord aankomstvertraging).
Volgens mij is dat alleen zo als je de tweede vlucht mist als gevolg van vertraging van je eerste vlucht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer